על הקפיצה במעו"ף בשלב הנעילה ביום ראשון האחרון
העולם כמרקחה והמזרח התיכון משנה פנים נוספות. מוחמד מורסי ראש ממשלת מצרים החדש, איש האחים המוסלמים, יספק כותרות בעתיד,יקבע לבורסה לא פעם את כיוונה ואת מצב הרוח. בנוסף לאסד וחמאס יש לנו גם את מוחמד מורסי. זה עוד לפני הצרות מאירופה שלא יודעות להסתיים וכל רגע זה נראה כמו פצע ששמים לו פלסטר אבל הוא מתפשט.
יוון עברה בחירות, לשווקים זה לא הזיז כי יש ספרד. כל תרופה היא זמנית, אין פיתרון של קסם. זה גוזר על הבורסות עתיד בערפל עם הרבה תנודות ואמוציות מעלה ומטה. משקיעים שהתרגלו לתפוס פינה בבורסה לעתיד לא הגיע זמנם. שום דבר עדיין לא ידוע.
המחאה החברתית חזרה בסופ"ש. יש האומרים שהיתה יד מכוונת מלמעלה לעצור אותה אגרסיבי מראש. אכן דמוקרטיה לשמה שלא מעוניינת שיפגינו מולה. זאת אותה מחאה שהביאה לעלייה בשערי המס של שוק ההון וקברה בו את העליצות והמסחר. רצו מקורות מימון - הגיעו לשוק ההון. אבל ממה יקחו? ממחזורים נמוכים? הגבייה כבר ניראית נמוכה למדי וזה לא השיג את מטרותיו. מתי ישנו? יש כאן אומץ להחזיר חזרה ולהודות בטעות לפני שזה ימשיך לגרום נזק וירחיק משקיעים? עד אז נצטרך להמשיך לצפות בשוק עם מיעוט משקיעים ומיעוט מחזורים שירדו ב-30% נוכח עליית המס.
מדד המעו"ף המשיך גם בשבוע האחרון להסתובב באותן רמות של אזור ה-1080, יורד ל-1060 מידי פעם. המדד נע תחת ציפייה לסיום ריבעון וחציון בבורסה.
נגיד בנק ישראל הוריד את הריבית אתמול ב-0.25%. משלמי משכנתא ואשראי יהנו מכך. הורדת ריבית לא פעם מעודדת את הבורסה, אבל הפעם יש ברקע אירועים בסדרי גודל אחרים שמכתיבים את המסחר מעבר ליממה אחת. העולם צריך תקווה, הבורסות נעות על תקווה, בסופ"ש יהיו הצהרות של מנהיגי אירופה.
הידעתם שהבורסה בישראל ירדה 2% מתחילת השנה? לעומת זאת, המדינות במשבר עלו 3% בממוצע? יש לנו כאן 5% הפרש שנובעים מחששות על המזרח התיכון. לחשוב שרק לפני שנה היינו סוס אצילי שהקדים את רוב הבורסות בסיבוב, והיינו אור לגויים עוד לפני שהם הדליקו מינימום נר.
מעו"ף:
1085 התנגדות ו-1040 תמיכה
sp:
1330 התנגדות ו-1290 תמיכה
הבורסות תנודתיות ומצבי הרוח קיצוניים.
אופציות מעו"ף:
החודש התנהל השוק בדישדוש כאשר הרבה לחזור לאזור ה-1080 שם נמצאות לא מעט כתיבות. בשבוע האחרון קרסה סטיית התקן אחרי הבחירות ביוון ונאום ברננקי. זה הוריד לא מעט אוויר מהפרמיות שציפו לתנודה חדה שלא קרתה. מחזורי המסחר הנמוכים וחוסר הנזילות הביאו ביום א' לתנודה של 12 נק' בשלב הנעילה מ-1068 ל-1080 ב-50 מיליון שקל בלבד. אופ' הקול עלו 100% ב-5 דקות עקב התנועה. זה סביר שהשוק כולו, המדד, הפעילים, כותבי האופ' וקוני האופ' יהיו בידיים של 50 מיליון שקל שנעים ממקום למקום ויוצרים תנועה חדה למדי בכל קנה מידה, לעומת העבר של 12 נק' בשלב הנעילה, ואין פוצה פה?
כשהן באות ב-5 דקות ללא שום סיבה, הן מרחיקות סוחרים ומשקיעים כי זה נוטע בהם חשש שמה זה יהפוך לשיגרה של אמבושים. שיהיה ברור שאם היה מחזור של 200 מיליון ויותר, לא הייתי מזכיר זאת. אבל כשמדובר ב-50 מיליון זה אומר שכוח זניח הצליח להכניס להילוך חמישי שוק שנע באותן דקות על רוורס ובירידה של 0.9% ותוך 5 דקות הפך לעליה של 0.6%. הפקיעה צפוויה השבוע. ניתן לבצע פרפרים על האזור הנוכחי וסביבתו
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
- 10.רן 28/06/2012 10:55הגב לתגובה זואתה יכול לתת אסטרטגיה של שוק יציב לימי הקיץ הבאים לא פרפרים דוגמא
- דוביד 29/06/2012 12:32הגב לתגובה זושל אוכף אואופ' מרוחקות וקניית הגנות
- 9.אברהם והקריתים 27/06/2012 07:36הגב לתגובה זונכבדי בשמי ובשם קבוצה של קריתים היושבים בחדר מיסחר, מודים לדוביד על הכתבה, וכן על הפורום, מבקשים אים אפשר בפורום לתת אסטרטגיות מדי פעם, תודה אברהם והקריתים
- 8./// 26/06/2012 23:26הגב לתגובה זולא הבחנתם בעליה המטורפת ב 5 דקות אחרונות ובמחזור הדליל אושמבחינתכם אתם נותנים לבעלי ההון יד חופשית ואם יהיה זה ש.ג שיבצע זאת תתפארו על תפיסת נוכל
- 7.דנידין77 26/06/2012 21:25הגב לתגובה זובגלום 63. ה50 מיליון סל בנעילה זה לסגירת הארביטראז על האופטימיות בחוזה, כלומר מישהו בא מכיוון האופציות ולא הנכס בסיס, אם הסקקויז היה בא מכיוון קונה המניות היינו רואים גם סטיות עפות מעלה עדות למהלך רציני, ספקולציה דומה של 8 נק למעלה בנעילה עשו גם לפני כ שבועיים אז העיפו מ1072 ל1080. מדד המעוף הפך בשלב הנעילה מוטה מאוד לספוקלציות לא יודע מה הסיבה אבל זה נהיה מפחיד.
- 6.תודה על הסקירה (ל"ת)יוני 26/06/2012 17:25הגב לתגובה זו
- 5.דוד מירושלים 26/06/2012 15:26הגב לתגובה זוהרי כבר נוכחנו שאין כל אפשרות לצפות את שער הפקיעה. כל ניחוש יכול לפגוע. אכן, מי שמנסה לנבא מידי פעם, יש להניח שברבות הימים יהיה צודק פעם, אבל זה אינו מעיד על דבר כלשהוא
- 4.שחקן מעופניק 26/06/2012 12:39הגב לתגובה זובא לנו על פקיעה נמוכה פתאום-אל תגידו שלא אמרנו... הכריש
- ניקול 26/06/2012 14:17הגב לתגובה זוברגיל=ירוק בוהק בחריג=תמשיך לחכות
- 3.yud 26/06/2012 12:10הגב לתגובה זואתה האיש ההגון היחידי שמעלה את עניין ההזרמה הפתאומית של 50 מליון שח צריך להציף את הרשת במעשה הנוכלות שאין לו שום קשר למסחר הגון פשוט למי שיש יותר גדול מנצח חייבים להעיר את הרגולטור המנםנם ולעשות רעש עצום מהעניין
- 2.לא מבין מי נותן לך לכתוב בכלל בזבוז של זמן (ל"ת)לקריספין 26/06/2012 10:27הגב לתגובה זו
- yud 26/06/2012 12:20הגב לתגובה זותאים אפורים זה מוצר נדיר
- מי נותן לו?מי נתן לך? (ל"ת)מוטי 26/06/2012 11:41הגב לתגובה זו
- אחלה כתבה (ל"ת)עובד 26/06/2012 12:33
- 1.ישי 26/06/2012 09:12הגב לתגובה זוהבורסות (או שמא המורסות) יתפוצצו בקרוב. האוויר החם ימצא תמיד מהיכן לברוח....
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
