על הדרך היחידה להחזיר את הספרדים למסלול של צמיחה
בסוף השבוע קיבלה ספרד הלוואה מגוש האירו בסך של עד 100 מיליארד אירו במטרה לחלץ את מערכת הבנקאות הקורסת שלה ולמנוע את קריסת המדינה. ספרד, בדומה לאירלנד ופורטוגל נקלעה למשבר עקב התרסקות ענף הנדל"ן שצמח באמצעות אשראי זול ורמות מינוף גבוהות.
כתוצאה מכך, השווקים בעולם פתחו את שבוע המסחר בעליות חדות ורוחות של אופטימיות החלו מנשבות ברחבי אירופה. ברם, לצערי, הדרך חזרה למסלול של צמיחה באירופה עוד רחוקה והעליות שאנו נהנים מהן כיום יהיו קצרות טווח יחסית. כפי שלא גומלים אלכוהוליסט בעזרת בקבוק יין, איכותי ככל שיהיה, הלוואת הכסף לספרד לא תעלים את בעיותיה של המדינה.
להערכתי, הזרמת הכסף מגוש האירו תציל אולי את המערכת הבנקאית הספרדית מקריסה, אך בוודאי שסכום זה לא יוכל להחזיר את המדינה לפסים של צמיחה. על צווארה של ספרד מונחים אבני רחיים בדמות חוב לאומי גדול ותופח (רק עד סוף השנה ספרד צריכה להחזיר כ-82.5 מיליארד אירו), וכן מערכת בנקאית שקורסת עקב המשבר בענף הנדל"ן.
הערכות של הבנק המרכזי בספרד מדברות על "בור" של כ-180 מיליארד אירו במערכת הבנקאית. בספרד האבטלה נושקת ל-25% כאשר בקרב הצעירים שיעור האבטלה מתקרב ל-50%. לפיכך, סכום של 100 מיליארד אירו אין בו די על מנת לסתום את כל החורים בכלכלת ספרד. לא ניתן לחלץ את המערכת הבנקאית, יחד עם החזרת חובות והגדלת הוצאות ממשלתיות על מנת לייצר מקומות עבודה. היריעה קצרה מידי.
הדרך היחידה להחזיר את ספרד למסלול של צמיחה היא ע"י הסדר חובות אשר יאפשר פריסת תשלומים נוחה יותר ומדיניות אחראית לעידוד צמיחה תוך איזון הוצאות תקציביות. למרות שעל פניו נראה כי ישנה כאן סתירה, אך אין זה כך. בתקציב ממשלתי תמיד ניתן לאזן בין הצרכים השונים אך לשם כך יש צורך בממשלה חזקה ו"מוכנות" הציבור לרדת ברמת החיים. פגיעה בשירות לאזרח (תשלומים סוציאליים, העלאת גיל פרישה וכו) יאפשרו הגדלת תקציבים לצורך עידוד יצירת מקומות עבודה והמרצת המשק.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 3.הכתום 12/06/2012 15:18הגב לתגובה זוכל הקופות והקרנות למינהם שאתה מנהל הם טובות ?הם מרויחות ?קרן ויטנאם למשל היתה מוצלחת מאד ?.אז אדון הלמן שב בשקט אני הפסדתי אצליך המון כסף ואני יכול להגיד לכאורה שאתה ג ר ו ע בלשון המעטה
- נכון! דן הלמן גרם למשבר העולמי ב2007 ולמיתון בוויאטנם! (ל"ת)הירוק 12/06/2012 19:52הגב לתגובה זו
- 2.גבי ג 12/06/2012 10:52הגב לתגובה זובאולם בלגן ואצלינו כל המעופפים והבלתי שפויים דורשים תקציבים נוספים ל"צדק חברתי" (גני ילדים בחינם, דירות בחינם, לימודים בחינם, קליטת מסתננים תוך מתן כל התמיכה?????). כבעלים של בית השקעות, עליך וכל הדומים לך, צריכים להשמיע את קולכם שעל מנת לשמור על יציבות/איתנות הכלכלית של המדינה צריכים לחיות על פי רמת ההכנסה ולא על חשבון אשראי. לא חייבים לשתות קפה ועוגה כל בוקר בבית קפה בשינקין, לא חייבים לנסוע לחו"ל כמה פעמים בשנה, לא חייבים להחליף רכב כל שנה וכ"ו.
- 1.אמביר 12/06/2012 09:57הגב לתגובה זואני באורגזמה מרוב ג'ובות...

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
