מי זו החברה שאמרה השבוע "לא" לה.רכש בפרמיה של 100%?
חברת דיגיטל ג'נריישן (DGIT) קיבלה השבוע הצעת רכש בפרמיה כפולה ממחירה, על ידי תאגיד Reach, היריבה הגדולה ביותר של DG באמצעות קרן השקעות פרטית. חברת המדיה המכונה גם FastChannel DG איבדה השנה למעלה מ-60% משווי השוק שלה, אך מנגד זינקה ב-50% מהשפל שנרשם במאי השנה. היא בהחלט נראית כמניה בעלת פוטנציאל מעניין להשקעה, אך מנגד בעלת סיכון חריג.
חברת דיגיטל ג'נריישן שייכת לענף השירותים ומתמחה בשירותי העברת מדיה דיגיטלית לתעשיית הפרסום והשידור ל-11 אלף לקוחותיה ב-75 מדינות. החברה מעסיקה 1722 עובדים ונסחרת בנאסד"ק. לא מדובר במניית Small Cap, לאחרונה התנודתיות הגבוהה מזכירה לנו מניות כאלו.
הסיפור מאחורי DG החל בצניחה של 60% בשווי השוק של החברה בעקבות התחרות העזה בענף שגרמה לחברה להוריד את תחזיות הרווח שלה באופן עקבי כמעט במהלך השנתיים האחרונות. למרות הכל הצליחה לשמור על רמת ריווחיות, גם אם שולית ביותר בשיעור של 0.4 ד' למניה ברבעון האחרון.
החברה נחשבת מובילה בתחום האינטגרציה ומספקת פעילויות תוכן שיווקי במדיות 'חכמות' ומדיות 'עתיקות' יותר. החברה רכשה לפני כשנה את חברת "מדיה מיינד" (MDMD בעבר) יצרנית הפתרונות לקמפיינים שיווקים בבעלותו של איש העסקים וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בכ-418 מיליון דולר.
הציפיות לטווח הארוך היו גבוהות עבור MD, אך למרות אובדן השווי בטווח הקצר, פנתה החברה בחודש מארס האחרון לבנק ההשקעות גולדמן זאקס (GS) בכדי שימצא עבורה קונה. כאשר זאקס מצידו זיהה ככל הנראה פוטנציאל גבוה ואיתר קרנות פוטנציאליות שחלקן נשלטו ע"י חברות מתחרות בתחום ה-FastCannel.
מאז שמה עצמה על המדף, דחתה MD שתי הצעות רכש. האחרונה שבהן הגיעה השבוע ותומחרה בפרמיה נדיבה של קרוב ל-100% משווי השוק של החברה ערב ההצעה. פוליטיקה או טקטיקת מו"מ קשה לקבוע, אבל באם מדיה מיינד דוחה הצעת השתלטות כזו כי באמת חושבת שהיא שווה יותר, הרי שלפנינו בהחלט הזדמנות מעניינת.
מחישוב פשוט, אם החברה סירבה להצעת רכש במחיר 20 ד' למניה, ייתכן כי מצפה להצעת רכש גבוהה יותר. להזכירכם ערב כתיבת שורות אלו נסחרת המניה סביב שער 12 ד', כסף קל? קשה להאמין. על פניו נראה כי מעורבת פוליטיקה רבה בהצעת הרכש הזו, פוליטיקה ואגו. שכן הצעה שכזו ייתכן ולא הייתה עוברת את מחסום הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב, בגלל אופי וזהות המציע.
לסיכום, מבחינת המכפילים הפיננסים הסבירים בסה"כ, המניה שווה לכל היותר לתשואת השוק. אך מנגד ה"אופציה" לאפסייד גדול מתומחר בצורת סיכון חריג, ברכישתה בעצם "מהמר" המשקיע על הצעת רכש טובה יותר שתגיע כאופציה. המניה אינה מחלקת דיבידנד. אם בוחנים זאת ברמה הטכנית, הנייר בהחלט מאותת על עליות. היעד הקרוב סומן בשער 14.55 ד', רווח פוטנציאלי של 20% בקירוב. רוב האינדיקאטורים מסמנים צפונה כאשר ממוצע נע 5 ו-26 פרצו כלפי מעלה, הסטוקסטיקס חצה את קו 20 וכל זאת בליווי מחזורי מסחר גבוהים מהממוצע.
אז לקנות או לא? כל אחד יחליט בעצמו. מה שכן סביר, כי צפויה תנועה חדה בנייר, זו יכולה לבוא לאחר מימוש קל. אם קניתם עדיף לגדר באמצעות אופציות PUT רחוקות מהכסף בפרמיה של עד 5% מפוזיציה במימוש רחוק. ליתר ביטחון.
- 8.דוד 17/06/2012 18:24הגב לתגובה זונקנתה בשבוע שעבר בשער 12.4 דולר, מקווה להרוויח אם כי הסיכון שם הוא לא קטן והאפשרות להפסד נלקח בחשבון. על פניו אם תבוא הצערת רכש גבוהה יותר, יהיה ניתן לסגור את הפוזיציה ברווח מסויים. אין בזאת כל המלצה לרכוש או למכור את הנייר הנ"ל!
- 7.עמית 11/06/2012 08:45הגב לתגובה זוחברת "מדייה מיינד" היא דוגמא נהדרת למיזם בעל מודל עיסקי מבריק
- 6.מעניין (ל"ת)ליאור 10/06/2012 18:43הגב לתגובה זו
- 5.כתבה מעניינת תודה על הניתוח (ל"ת)צייד מניות 10/06/2012 18:16הגב לתגובה זו
- 4.ששון עובדיה 10/06/2012 12:06הגב לתגובה זונתוח מקצועי ומענין ששון עובדיה
- 3.דני 10/06/2012 10:49הגב לתגובה זומאמר נחמד מאוד
- 2.חדש בתחום 10/06/2012 09:40הגב לתגובה זואם הציעו לקנות אותם ב-20$ והם סירבו זה אומר שהם שווים לפחות 20$ למניה לא? והדבר השני, אם לקנות למה לקנות גם PUT על המניה? PUT זה לא לירידות? תודה למי שיענה
- דני 10/06/2012 10:49הגב לתגובה זוזה שמישהו מציע מחיר מסויים זה לא אומר שהמניה שווה את זה. עובדה שאמרו לא, או כי חושבים ששווה יותר או כי יש משהו אחר מאחורי זה. זה מה שהוא אומר פה בעצם, שלא בטוח ששווה 20. ולגבי הפוט זה לגדר את הפוזיציה במקרה של ירידות חדות. מקווה שעזרתי
- תודה דני (ל"ת)חדש 10/06/2012 11:33
- 1.פיקסרפיקסר 10/06/2012 09:11הגב לתגובה זובהחלט פוטנציאלית להגיע לשם במהרה

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.