ניתן לבצע פרפרים לקראת פקיעת מאי
במהלך השבוע האחרון נמשכו הירידות בשוק ההון. המדד ירד בחודש מאי כמעט 10%. המעו"ף שהה ב-1170, אך לפני שבועיים הגיע לאזור 1070.
השוני מחודש שעבר היא החרפת מגמת מימושים בחו"ל בשל המשבר היווני. כמו כן מניות חברות הסללור בארץ צנחו עשרות אחוזים. מניות הסלולר נכללות במדד ת"א 25 ומרכיב כזה שצונח לוקח איתו בורסה שלמה לירידות חדות ולא מתוכננות.
אימרת הכנף בארה"ב אומרת למכור מניות במאי ולחזור באוק'. על פי העבר החציון של מאי - אוק' מניב תשואה נמוכה אם בכלל. לעומת זאת, החציון המשלים, אוק'-מאי, הניב בשנה החולפת 20% בממוצע - תשואה פנומנלית למי שקנה מדדים. אותה משוואה טוענת, שמי שנשאר במאי - אין לזה תוחלת חיובית. אז אולי כדאי לקנות תעודת סל שורט או לונג על ארה"ב לפי אותם זמנים? זה אפשרי, אבל צריך אופי חזק לפעול ולא לזוז מהמושב שקנית. לרוב כשקשובים לחדשות מבחוץ יוצאים מהפוזיציה. אבל בסכום קטן זה אפשרי.
השנה בחירות בארה"ב, לרוב זאת שנה חיובית. מאי בינתיים שחור למדי, ברנניקי לא הוציא שפן. תקופה של ציפייה, שהרוב יודעים שזה כמו כוסות רוח למת, וזה רק זמני עד שגם השפנים הללו יחלפו מהעולם, האמון יקטן במנהיגות ואבוי לכלכלות.
ביוון וספרד אזרחים מוציאים כסף מבנקים. הנייר הזה, עוד מעט לא יהיה לו ערך בלא מעט מקומות. המפלט יהיה הדולר, שטייניץ מכין לנו תוכנית של העלאות מיסים. העם צריך לספוג כדי שהכלכלה לא תקרוס. הכנסת צריכה לספוג כדי שהעם יראה דוגמא אישית. הבורסה לא אוהבת מיסים, במיוחד שלא פעם זה גם מוריד רווחי חברות.
לסיכום,
מדד המעו"ף ירד מ-1100. מגיע למפתן ה-1060. ירידה מזו האחרונה תחריף את המגמה.
sp:
ירד ל-1290, והלילה ביצע תיקון עולה 1.5.
נחשב במגמה שלילית מתחת ל-1320
דולר: מעל 3.8 מגמה חיובית.
אופציות מעו"ף:
חודש עם תהפוכות ומניה-דיפרסיה. ירידה של 100 נק' מהשיא ומעבר לשוק במגמה שלילית באמצע החודש זה לא עניין של מה בכך. החודש החל חיובי, סטייה נמוכה באופציות ומחשבות על המשך גן עדן לכתיבות. היה מגדל על 1150 שהפך למגדל לוהט שלא מעט נשרפו בגללו. פתיחה של מצבת הכתיבות החודשית במהלך החודש הראתה כתיבה מרובה של קולים עקב הירידה הטכנית והרצון לשפץ. למעשה הסוחרים כתבו קולים במעלה ההר של 1120 ומעלה.
השוק נפל ואילץ שיפוץ על מנת להכניס כסף לקופה. מי שזכה השבוע אלו קוני שתי קצוות.- פוט וקול מרוחקים מהמדד. המדד ביצע תנועה של 50 מק'.
השבוע פקיעה של אופ' מאי. ניתן לבצע פרפרים על אזורי קיצון. כרגע הסטייה גבוהה למדי נכון לסוף יום ב', לכן קניית קצוות כפי שהצעתי שבוע שעבר פחות משתלמת. ניתן לבחון את זה סמוך לפקיעה למי שאוהד תנודות.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
- 7.משה 25/05/2012 23:34הגב לתגובה זויפתח מחדש לקראת אוגוסט
- 6.KAMPOS 23/05/2012 03:12הגב לתגובה זופרפרים עטלפים ינשופים?
- 5.קוני למל 22/05/2012 13:29הגב לתגובה זותודה.
- רוני 22/05/2012 17:35הגב לתגובה זוסקירות למהמרים ? בטח אצלכם בחדר מסחר כולם לבושים חליבות עם עניבות מסוכרות מתי יש קורס בדרום? מגמות נסגר ,אתה עושה בצפון מעה עם הדרוום?
- 4.לילו 22/05/2012 11:42הגב לתגובה זוהיא כבר מניית השנה בס" ד.
- 3.כיף לקרא כתבה כזאת ממש תענוג ישר כוח (ל"ת)מתעניין 22/05/2012 10:47הגב לתגובה זו
- 2.חזי8 22/05/2012 09:08הגב לתגובה זוכמי שעוקב באדיקות אחר סקירותך,המועלות על הכתב,באופן לירי, ומהנה רציתי להגיד תודה.
- 1.רוני 22/05/2012 08:43הגב לתגובה זובמחזור ענק אנא תעזור לי
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
