ניתוח

2 המניות שנמצאות כעת בראש הרשימה של גדולי הגורואים

ינון אריאלי בטור יום ו' מסתכל השבוע על המניות שהגורואים הגדולים רכשו לאחרונה - 2 מניות בולטות בראש הרשימה - לגזור ולשמור
ינון אריאלי | (20)

אחת מהדרכים היעילות למצוא רעיונות השקעה, היא להסתכל ברשימת הקניות של גורואי ההשקעות הגדולים - המשקיעים המצליחים ביותר בעולם. את וורן באפט אתם מכירים, אולם יש עוד שורה ארוכה של משקיעים גדולים שמצליחים להכות את השוק לאורך שנים ארוכות, ולמרות זאת הם פחות מוכרים לציבור הרחב. כמה שמות בולטים הם דיוויד דרמן, בילי מילר, ברוס ברקוביץ', מוניש פאברי, סט' קלרמן, רון ברון, מרטין וויטמן ורבים אחרים.

האנשים האלו עורכים חיפושים נרחבים מידי יום במטרה לאתר את הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות ביותר בשוק. מבין המועמדות שאיתרו, ולאחר ניתוח מעמיק, הם בוחרים לתיקי ההשקעות שלהם את החברות האיכותיות ביותר שנסחרות בהנחה משמעותית מתחת למחיר ההוגן שלהן. למזלנו, הם מחויבים לפרסם את רשימת ההחזקות שלהם אחת לרבעון ל- SEC, רשות ניירות הערך האמריקנית (באמצעות דוח החזקות הנקרא 13F), מה שמאפשר לכם לראות את כל הרכישות שלהם באותו הרבעון.

היות והם בדרך כלל מחזיקים את מניותיהם לתקופה ארוכה, אין בעיה בכך שאנו יודעים על הרכישות שלהם באיחור של מספר חודשים. לראיה, לפי מספר מחקרים אם למשל הייתם רוכשים את עשר ההחזקות הגדולות ביותר שרכש וורן באפט לאורך השנים, למרות שהדבר היה מתבצע כמה חודשים לאחר הקניה בפועל של באפט ובמחיר שונה, הייתם משיגים תשואה שנתית ממוצעת של 15-18%, לעומת תשואת השוק האמריקני הממוצעת של כ-11%. אם הייתם בוחרים רק את אלו שנסחרו במחיר נמוך יותר ממחיר הקניה, הייתם יכולים אפילו לגבור על באפט ולהשיג תשואה של 23-25%.

בשביל לא לעבוד קשה מידי, אתם יכולים להיכנס לאתר gurufocus.com ולהסתכל על רשימת המניות שנקנו לאחרונה על ידי המספר הרב ביותר של גורואים. לרוב, מדובר במניות הנמצאות בשיעור החזקה נמוך יחסית בתיקים שלהם, ובכל זאת הרשימה הזו יכולה להעלות בחכתכם מניות אטרקטיביות למדי פרי בחירתם של המומחים. כשעברתי על הרשימה לפני מספר ימים, מצאתי מספר מניות ששווה להכיר.

המניות בראש הרשימה

באופן מפתיע, שתי הראשונות ברשימה, Exelis (סימול: XLS) ו- Xylem (סימול: XYL), הופרדו מאותה החברה, ITT, כדיבידנד בעין (ספין אוף) לפני כחצי שנה. הראשונה, Exelis, עוסקת במתן פתרונות מגוונים לתחומי התעופה, ההגנה והעברת מידע, בעיקר לגופים צבאיים. המדובר אמנם בחברה קטנה יחסית שמתחרותיה הן ענקיות כמו בואינג, ג'נרל דיינמיקס ולוקהיד מרטין, אולם יש לה לקוחות יציבים המניבים לה הכנסות של כ-6 מיליארד דולר בשנה. החברה אינה נקייה מחובות, אולם תזרים המזומנים היציב והמשמעותי שלה יאפשר לה להחזיר את חובותיה ללא קושי מיוחד.

כמו שקורה בדרך כלל למניות ספין-אוף, גם Exelis ראתה ירידה משמעותית במחירה בחודשים שלאחר ההיפרדות מחברת האם. היום, המניה עדיין נסחרת מתחת להון העצמי שלה ובמכפיל תזרים מזומנים חופשי נמוך מ-5. לאחרונה היא גם זכתה בחוזה משמעותי עם צבא ארה"ב, לאספקת מוצרי טכנולוגיית המידע שלה בסכום כולל של 160 מיליון דולר. ואם כל זה לא מספיק לכם, היא גם מניבה תשואת דיבידנד שנתית של כ-4%. למען האמת, יש לי הרגשה שהיא תירכש במוקדם או במאוחר על ידי אחת השחקניות הגדולות בענף, וכמובן שזה יהיה במחיר גבוה בהרבה מהמחיר הנוכחי.

החברה השנייה, Xylem, היא אחת מהשחקניות המובילות בעולם בתחום שינוע, טיפול וטיהור מים לצרכים ביתיים, מסחריים וחקלאיים. כידוע, המים הראויים לשתיה על פני כדור הארץ הולכים ואוזלים בקצב מדאיג, והדרישה לפתרונות של חברות כמו Xylem רק מתגברים משנה לשנה. בדומה ל-Exelis, גם לה יש הכנסות יפות מצד אחד, וחובות גבוהים מצד שני. עם זאת, היא מציגה צמיחה של כמעט 20% במכירות ב-2011, ואפשרויות הצמיחה העומדות בפניה בשנים הקרובות גדולות מאוד, בעיקר בשווקים מתפתחים כמו סין והודו, שצריכת המים שלהם עולה בקצב מהיר. אפשרויות צמיחה נוספות של החברה יכולות גם להגיע מפעילות שאיבת המים ממכרות ומקידוחי נפט וגז. בשביל לשמור על סביבה בטוחה במכרות ובקידוחים, הכרחי "לנקות" אותם ממים, ול-Xylem ציוד משוכלל שעושה את העבודה. החברה כבר פעילה בתחום בארה"ב ובדרום אפריקה, אולם יש לה עוד מקום רב להגדיל את ההכנסות מהתחומים האלו.

לפני מספר חודשים חתמה Xylem על חוזה משמעותי עם ג'נרל אלקטריק, בו היא תשמש כזרוע טיהור המים של החברה בשווקים באירופה, באוסטרליה ובניו-זילנד. ומה שיותר חשוב, החברות מתכוונות להרחיב את ההסכם גם למדינות נוספות באסיה ובאמריקה הלטינית. ברבעון האחרון, הרביעי של 2011, היא הציגה ירידה בשורת הרווח הנקי בשל הוצאות חד-פעמיות כתוצאה מההיפרדות מחברת האם. אם מתעלמים מההוצאות האלו, ולוקחים בחשבון את אפשרויות הצמיחה המשמעותיות העמדות בפני החברה בעתיד, מקבלים מניה שנסחרת במחיר אטרקטיבי. אמנם לא כמו של אחותה Exelis, אבל עדיין מחיר זול יחסית.

מניה נוספת ברשימת הקניות

ולסיום, מניה נוספת המופיעה ברשימת הקניות האחרונות של גורואים, היא Fortune Brands Home & Security (סימול: FBHS), העוסקת במכירת מטבחים, דלתות ואביזרי נעילה. גם היא מנית ספין-אוף, וגם היא נראית מעניינת להשקעה.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    XAVIER 04/03/2012 20:20
    הגב לתגובה זו
    יינון שלום רב, אשמח לשמוע דעתך על שתי המניות שלעיל, על הראשונה כתבת לדעתי בעבר ונחתכה די חזק בחודשיםהאחרונים, מה לדעתך הצפי לרבעון הקרוב? לגבי חד מתכת, מדובר בחברה עם מכירות שניות של מעל מיליארד ש" ח במכפיל רווח של 7 (למרות ירידה של מעל 50% ברווחים בשנים האחרונות), במכפיל הון של 0.38 . אשמח לשמוע דעתך עליה
  • ינון אריאלי 05/03/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    שלום, ספקטרוניקס חברה מצוינת. ההצלחה שלה בהמשך תלויה בעיקר בחוזים חדשים בתחום הצבאי, משהו שעדיין לא קורה אבל יש מספר חוזים גדולים מול צבא ארה" ב שמחכים להחלטה. אני מעריך שבסופו של דבר יחתם חוזה כלשהו. את חד אסף אני לא מכיר. בכל זאת, מהסתכלות ראשונית נראית מעניינת. שווה בדיקה מעמיקה (שאני בהחלט אעשה).
  • 10.
    מוטי 02/03/2012 20:00
    הגב לתגובה זו
    זה טוב, אבל תזכרו שצריך למכור כשהגורוים מוכרים ואת זה כנראה לא תדעו אף פעם
  • ינון אריאלי 03/03/2012 10:17
    הגב לתגובה זו
    היי מוטי, בדיוק במקום בו ראית שהם קנו (אתר ה- SEC או באתר gurufocus) תוכל לראות גם שהם מכרו (או הקטינו את הפוזיציה). גם זה יהיה באיחור של מספר חודשים, אבל כמו לגבי הקניה, זה לא ממש משנה.
  • עמי 03/03/2012 21:55
    ינון שלום . לפני כחודשיים המלצת על DCIX ... בנתיים חטפה חזק וכך גם אני האם עדיין להחזיק אותה לונג ?? תודה
  • 9.
    עמי 02/03/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    באפט רכש את GE ב2008 בשער גבוה (כ 25 -) מאז המניה הידרדרה ועלתה בחזרה אך עדיין בקושי מגרדת את ה 20 מלמטה. לבאפט עצמו אין מה לדאוג בשל התנאים המיוחדים בהם ביצע את הרכישה ואשר מבטיחים לו דיבידנדים והכנסות שפשוטי העם רק יכולים לחלום עליהם
  • 8.
    גו 02/03/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    מי צריך ליקנות מניות בחוץ לארץ ולשלם עמלות יותר מיהארץ מה חסרים מניות בארץ חברה מנסים להטעות אותכם כל האנטרסנטים ולהסיט אותכם בקרוב מאוד תבינו אני לא רוצה להישמע שאני אומר את זה בגלל שיש לי אנטרס אתם תיראו ותבינו לבד איך שכל הנוכלים אם רשיון רצו לעשות לכם תרגיל מסריח מיבית ההשקעות
  • נפז 05/03/2012 07:50
    הגב לתגובה זו
    כי הן בבורסה האמריקנית ושם היקפי המסחר עצומים
  • סורוס 02/03/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    אם אתה קונה ומחזיק ומניות היום מי שקונה זה לא לפרק זמן קצר,זה בכלל לא משנה אם אתה משלם עמלת קניה ומכירה קצת יותר גבוהים.אם אתה עושה 20 פעולות ביום,גם אז יצא לך יותר זול לעבוד מול מסלקה בחו" ל,כך שכל מה שקישקשת ממש לא נכון...
  • 7.
    פיקסרפיקסר 02/03/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    שוטף בניירות ערך וחלום מתכנסת בפייס תחת FIXTRADE ..מוזמנים!
  • 6.
    בניגוד לעיתונאים גורואים לא מחליפים מניות (ל"ת)
    חדשות לבקרים 02/03/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גיל 02/03/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    מי רוצה לקנות מניות בחו" ל ? יש עמלת קניית מט" ח , עמלה של ברוקר בחו" ל , מה , חסר מניות טובות בארץ ? או אגח" ים ?
  • 4.
    איך גוזרים כתבת אינטרנט? (ל"ת)
    אילנה 02/03/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארז 02/03/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    תשומת לב להתפתחות ב-2012 . לא המלצה.
  • פיקסר פיקסר 02/03/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    ויכולה להתפרץ עם זאת יש לחץ עצום על הנייר
  • 2.
    יעל 02/03/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
    אם כל הגורואים האלה שווים משהו
  • 1.
    אחלה, מעניין (ל"ת)
    ערן 02/03/2012 13:03
    הגב לתגובה זו
הנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force oneהנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force one

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל

מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם 

עופר הבר |
נושאים בכתבה טראמפ בואינג


מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג. 

אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?

מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף. 

הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.

זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא

בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה. 

רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

הנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force oneהנשיא טראמפ עולה על מדרגות מטוס Air force one

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל

מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם 

עופר הבר |
נושאים בכתבה טראמפ בואינג


מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג. 

אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?

מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף. 

הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.

זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא

בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה. 

רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.