אסם תקיים אירוע קפה ענק בכיכר רבין ב-1.5 מ' ש'
אסם , משווקת NESCAFE בישראל, מקיימת בשיתוף עם עיריית תל-אביב מגה-אירוע של קפה ותרבות בכיכר רבין בתל-אביב. "NESCAFE בכיכר", בית הקפה הגדול בעולם, ישתרע על שטח של 7,500 מ"ר בלב הכיכר, ויציע משך שלושה ימים, 9-11 במאי, חוויה של קפה איכותי בשילוב פעילות תרבותית, מוסיקלית וספרותית.
אסם תשקיע בפעילות "NESCAFE בכיכר" כמיליון וחצי שקל ומצפה לכ-100,000 מבקרים.
אסם מובילה את תחום הקפה, המגורען והמיובש בהקפאה בשוק הישראלי, עם נתח של למעלה מ-50% (ע"פ נתוני נילסן, שנתי, כספי 2006). אירוע "NESCAFE בכיכר" מיישם את האסטרטגיה השיווקית של החברה בשלוש השנים האחרונות, החותרת ליצור קשר וזיהוי של קפה איכותי עם חוויות תרבות.
נסטלה היתה החברה הראשונה בעולם שהחלה בייצור קפה נמס כבר בשנת 1938. מאז הפך NESCAFE למותג מוביל בעולם הנמכר בלמעלה מ- 100 מדינות ומחזיק מעל ל-56% מנתח השוק העולמי.
לדברי תמר אחיטוב, מנכ"ל חטיבת הקפה והמאפה באסם, "אסם הינה החברה הראשונה בישראל שבנתה אסטרטגיה של חיבור בין עולם הקפה לעולמות התוכן מתחום התרבות, הן באמצעות שיתופי פעולה והן באמצעות פעילות חווייתית". כחלק מאסטרטגיה זו, הקימה אסם לראשונה ב- 2005 את בית הקפה שלה בכיכר רבין בת"א, ואחר כך המשיכה בפעילות דומה של מותגי NESCAFE בכיכרות ובמרכזי ערים נוספות, תוך בניית חווית תרבות של בית-קפה טוב עם מוסיקה טובה. אחיטוב ציינה עוד כי "בשלוש השנים האחרונות פועלת אסם לחיבור חוויית הקפה לעולם התוכן של הספרים, באמצעות שיתופי פעולה מסחריים עם הרשתות המובילות".
התפריט שיוצע למבקרים בבית הקפה יכלול מגוון רחב ועשיר של משקאות קפה מקוריים יעודיים לאירוע, ביניהם משקאות המשלבים קפה וגלידה, קפה ואלכוהול ועוד. כמו כן, יוגש אספרסו של חברת "נספרסו" מבית נסטלה.
באירוע יופעלו שלושה מתחמי מוסיקה. במתחם "NESCAFE לייב-מיוזיק" יופיעו מדי ערב אמנים ובהם גידי גוב, מוש בן ארי, דין דין אביב ולהקת הדורבנים. במתחם "NESCAFE קופי לנד מיוזיק" יועלו הופעות של מוסיקה לטינית מארצות הקפה עם לילה מלקוס, פרננדו סיישס ופרננדו כנוף ולהקתו. מתחם "NESCAFE לאונג' בר" יציע מוסיקת צ'ילאאוט של DJ איתמר שפריר.
NESCAFE Culture - יפעל בכיכר כקפה-ספרייה בחסות רשת סטימצקי. מתחם התרבות יעלה מופע על בתי הקפה בתל אביב בעשורים ה-20-80, ויארח הרצאות של סופרי מסעות ובהם צור שיזף ודן דן בולטין, שיספרו על מסעות בעיקבות קפה. מנחה סדנאות הצחוק לני רביץ יציע במסגרת הזאת את הנוסחה שלו ל"סוד החיים הטובים.
בנוסף, תקים נסטלה את "שדירת הקפה" – תערוכה בנושא תולדות הקפה, הכוללת צילומים מכל העולם, הסברים על הגידול, הקטיף ודרכי עיבוד פולי הקפה עד להפקת קפה בטעמים שונים, תצוגה של מכונות קפה עתידיות ועוד. כמו כן ישולבו במתחמים אטרקציות נוספות, כגון: אינטרנט קפה, חנות לאביזרי קפה, מכירת כרזות פרסומות ישנות, ספריית ספרים ועוד.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
