האם On Track Innovations "החדשה" תצליח להתעורר?
מאז השבוע האחרון של אפריל עלתה מניית OTIV ב-50%, זאת לאחר ירידה ארוכה (למעלה מ-95% מערכה), שהחלה למעשה עוד בתחילת 2006. ב-1990 עודד בשן ייסד את החברה הממוקמת בראש פינה, אך זו לא הצליחה לפרוץ והפסידה בכל שנה. בשנת 2008 הגיעה לשיא של הפסדים בסך 50 מיליון דולרים ומאז ממשיכה באותו קו עם הפסדים של 23.2 מיליון (בשנת 2009), 6.2 מיליון (בשנת 2010), 6.9 מיליון (בשנת 2011) ו-17.4 מיליון (בשנת 2012). אליבא ההנהלה החדשה, החברה תמשיך להפסיד השנה ובזו שאחריה, כיוון שאימצו אסטרטגיה יקרה וארוכת טווח (הקמת רשת שיווק גלובלית, הורדת מחירי מוצרים על מנת לחדור לשווקים, ההשקעה במחקר ופיתוח הוגדלה משמעותית). כאשר הנהלה חדשה באה עם תכנית שאפתנית כמו זו, עדיף ברוב המקרים, לעמוד בצד ולראות אם התכנית תצליח. אבל במקרה של OTIV מתפתח "משחק" מסוג אחר, ספקולטיבי.
לאחרונה החברה שכרה את שירותיה של חברת Global IP Law Group "בטיפול" בפטנטים שברשותה ועזרה במינוף. Global IP היא הכוכב הגדול של הטיפול בקניין רוחני בשנים האחרונות, החברה המובילה בתחום. מדובר בחברה שאירגנה את המכירות והקניות הבולטות של פטנטים בשנים האחרונות, שנבחרה ע"י הפיננשיאל טיימס כחברת עורכי הדין החדשנית בעולם. כאשר חברה בסדר גודל של On Track שוכרת משרד בסדר גודל של Global IP Law - זה מעורר עניין. תיק הפטנטים של חברות ומינופו הפך לאחד הנכסים החשובים ביותר שיש לחברות, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה והרפואה. במהלך 2012-13 התחלפה ההנהלה ומועצת המנהלים של OTI. זאת, לצד ההחלטה בעניין מינוף הפטנטים, בהחלט מעלה את הפוטנציאל שטמון בחברה. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון ש-OTI נמצאת כרגע בהליכים משפטיים נגד ענקית האלחוט האמריקנית T-Mobile (סימול: TMUS) על הפרת הפטנט של On Track. מדובר בפטנט שקשור בטלפונים חכמים. ניצחון של OTI יכול להביא לחברה סכומים משמעותיים, וניצחון יכול להבטיח לה תשלומים גם מחברות אחרות שמשווקות טלפונים חכמים. המשפט התקדם לאחר שהסתיים תהליך קדם משפטי המכונה Markman hearing - דיון בו השופט מחליט על צורת התנהלות המשפט, מה שיכול לקצר משמעותית את קבלת ההחלטות. אם מצרפים את שלוש ההתפתחויות הנ"ל (החלפת הנהלה, מינוף הפטנטים והאפשרות לזכייה בתביעה), אין ספק ש-OTIV הופכת למעניינת, במיוחד לאור העובדה שהחברה מוערכת בשווי שוק של 38 מיליון ד' כשהמכירות שלה באותה הרמה. נכון, היא גם מפסידה בגדול, אבל כבר למדנו שההפסד, במקרה של התעוררות ציפיות, משמעותי פחות להערכות.
OTI מתמקדת בתחום שנקרא contactless smart card - כרטיסי פלסטיק "חכמים", המכילים בתוכם מעגלים מודפסים, שבבים, ומסוגלים לעבד אינפורמציה ולשלוח אותה באמצעות גלי רדיו. החברה מפתחת ומייצרת את אותם הכרטיסים לשימושים שונים כמו תשלומים והעברתם, פספורט אלקטרוני, תעודות זהות, תשלומי דלק, שימושים ביטחוניים ו-NFC (Near Field Communication - תקן המכיל קבוצה של פרוטוקולי תקשורת לקשר רדיו, המשמשים בעיקר טלפונים חכמים בטווחים קצרים). החברה הגיעה לשיא מכירות של 49.6 מיליון בשנת 2010, ובאותה שנה גם הפסדיה קטנו ל-6.9 מיליון דולרים. אבל המכירות ירדו ל-39.2 (2011) ו-34.9 מיליון (2012) וההפסדים גדלו ל-7.1 ו-17.6 מיליון ד' בהתאמה.
כפי שציינו, ההנהלה צופה שההפסדים יימשכו. גם הרבעון הראשון של 2013, שפורסם לאחרונה, אינו מבשר טובות - המכירות, 8.6 מיליון, מצביעות על ירידה של כ-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וההפסד, למעלה מ-3 מיליון, מצביע על גידול של כ-15%, אבל רק בגלל העובדה שהחברה קצצה משמעותית (למעלה מ-25%) בהוצאותיה התפעוליות. בסוף חודש מארס האחרון נשארו בקופה כ-17 מיליון דולרים (ועוד מיליון מוקפא), וההוצאה הפיננסית עלתה דרסטית. מכירות החברה מתרכזות באמריקה הלטינית (35%), אירופה (33%) ואפריקה (24%). הירידות במכירות נובעות בעיקר מירידת בהזמנות של ממשלת אקוודור - אחד הלקוחות הבולטים. עופר ציפרמן, עו"ד לשעבר, יזם וממציא, מוביל את החברה מאז מארס האחרון. ציפרמן החליף את מייסד החברה ומובילה, עודד בשן (שבסוף שבוע זה פורש לחלוטין מהחברה). את תפקיד היו"ר ממלא דמיטריוס אנגליס, עו"ד בהכשרתו, מומחה לפטנטים. בעלי המניות המובילים בחברה הם Jerry Lafe Ivy, Jr. וחברת השקעות בשם C. Silk & Sons, שמאז 2011 מחזיקים בכ-22%, אותם כנראה קנו מהמייסדים (ממשפחת בשן שכבר אינם מופיעים כבעלי מניות).
למרות העניין ש-OTI מתחילה לעורר, סיכויי ההצלחה מוגבלים בזמן - משהו חייב לקרות ומהר, אחרת, ההערכה הנוכחית תתברר כהערכה נדיבה מדי. כרגע, הסיכוי הגדול ביותר שלהם שטי-מוביל תחליט ש כדאי לה לשלם לאור תוצאות ה-Markman hearing, מה שיפתח דלת לתביעות נוספות וישפיע משמעותית על מחיר המניה. Markman Advisors, קבוצה של עורכי דין שמתמחים בפטנטים, כתבה סקירה על OTI באתר סיקינג אלפא תחת הכותרת, . הדעה שלנו, שבשלב הנוכחי, אף משקיע סולידי לא יהמר על החברה כבעלת סיכויים לפריצה עסקית. על מנת שפריצה שכזו תצליח במצבה הנוכחי של החברה, אל מול התחרות הקשה, יש לקחת בחשבון זמן רב וגיוסי כספים. לכן המשפט מול T-Mobil הוא הבסיס היחיד כרגע להשקעה. OTIV כרגע היא משחק לספקולנטים בלבד, ומן הראוי שכך יתנהג המשקיע.
האם סופרקום (סימול: SPCBF) ה"חדשה" תצליח להתעורר?
בדומה למה שקרה ב-OTIV, כך היה גם אצל המתחרה – SPCBF. זו האחרונה התעוררה לאחר שמונה שנים של תרדמת. מאז אמצע מארס עלתה המניה פי 4. בשבוע האחרון שמנו לב שגם המחזורים עלו משמעותית. סופרקום היה השם המקורי של חברת Vuance (סימול: VUNCF), שהוחזר ע"י הבעלים / הנהלה החדשים לפני שלושה חודשים. למרות שנכנס לתפקידו כבר בסוף 2010, אריה טרבלסי, מנכ"ל החברה החדש, השיק כאמור את "סופרקום החדשה" לפני 3 חודשים, ואמר שלאחר 2012 (שהייתה שנה מצוינת מבחינת החברה) ולאחר שזוהה הפוטנציאל המלא של החברה - הם מרחיבים את פעילות החברה, יציגו אותה בפני משקיעים חדשים ויתחילו בפעילות חזרה לנאסד"ק. במילים אחרות, החברה מנסה להתעורר. השאלה, כמו תמיד במקרים מהסוג הזה, מהם הסיכויים לתקומה אמיתית?
סופרקום הוקמה בשנת 1988, הייתה מחלוצות הפיתוח והייצור של כרטיסי זיהוי ואבטחה המיועדים בעיקר לממשלות וארגונים גדולים. היא איפשרה לגופים ממשלתיים לעצב ולהנפיק תעודות זיהוי וסוגים שונים של אמצעי זיהוי מתוחכמים לאזרחים ומבקרים לצורך רישום ומעקב, רגיל וביומטרי. הם היו מהראשונים שבנו פלטפורמות דרכן אפשר לעקוב אחרי בעל התעודה בזמן אמת. מאוחר יותר נכנסו לתחום ה-RFID ופיתחו טכנולוגיות אלחוט - הכל על מנת להתבסס בתחום הבטיחות. אבל העובדות מצביעות על כישלון - החברה לא הצליחה להתרומם מאותן סיבות שמכשילות חברות רבות בכל התחומים - תחרות קשה ביותר, בעיות מימון והנהלה שאינה מסוגלת להוביל להצלחה אמיתית. ב-2008 החברה הגיעה לשיא מכירות של 18.1 מיליון, אבל עם הפסד של 12.4 מיליון. הקבוצה החדשה שלקחה את החברה ב-2011 הצליחה להגיע בשנה שלאחר מכן למצב טוב בהרבה - מכירות של 8.9 מיליון ורווח נקי של 4.8 מיליון או 13 סנט למניה.
הבעלות הוחלפה בסוף 2010, כאשר בעלי החוב השתלטו באמצעות הפיכת שטרי החוב למניות. מאז התמקדה החברה בטכנולוגיות RFID (מיתוג זיהוי), חבילת ה-PureRF (מיועדת לקריאת אינפורמציית תגים, תגיות ומערכות הפעלה לכרטיסים - PureRF™ Activators) והמשיכו בפרויקט קיים של פיקוח ובקרה במזרח אירופה (סלובניה בעיקר) - 97% ממכירות החברה ב-2012 התבצעו באירופה. סופרקום אימצה החלטה אסטרטגית, לפיה תרחיב את הפעילות בתחום המעקב, ותנסה לחדור גם לתחום מעקב רפואי ובעלי חיים. יחד עם זאת, אסור לשכוח - התחרות אכן קשה - הרבה חברות קטנות ובינוניות פועלות בתחום לדוג' Zebra Tech או Axcess (סימול: AXSI). כמובן כמה ענקיות כמו למשל 3M/Cogent שהיא חברת בת של M3 (סימול: MMM) ו- Tata ההודית ולבסוף החברות הישראליות On Track ובוס (סימול: BOSC). צריך לדעת שלמרות התחרות המחריפה, בתחומים בהם פועלת החברה, יש מקום להתרחבות רצינית בתנאי שההנהלה החדשה תדע איך לבצע זאת.
מי שמוביל את החברה הם הזוג טרבלסקי - צביה טרבלסקי, רואת חשבון, כיו"ר ואריה טרבלסקי כנשיא / מנכ"ל, מומחה באלחוט, שהוביל ביחד עם אשתו את Sigma Wave group - חברה שנותנת פתרונות לאינטרנט ולאלחוט. הטכנולוג הראשי של החברה, איגור מרלינג, עבר מ-OTI. נכון לתחילת אפריל השנה היו לחברה37,184,961 מניות. צביה טרבלסקי היא בעלת המניות המובילה בחברה עם 45.7% - 16,982,654. לחברה אין חובות. התמונה שמשתקפת מ-2012 אכן טובה. הרבעון האחרון של 2012 היה חזק מאוד, כך שאם נראה שהחברה המשיכה באותה הדרך גם ברבעון הראשון של 2013, נוכל להעריך יותר. טרבלסקי אופטימי. דבר אחד ברור, ההנהלה ניקתה את האורוות היטב, כעת צריך להתמקד במכירות, שם תבחן ההנהלה. החברה, נא לזכור, נסחרת היום לפי מכפיל היסטורי של 4 פעמים. במידה והרבעון הראשון יציג המשכיות לרביעי, אין ספק שמשקיעים שמחפשים "התעוררות" ישימו לב לחברה. לדעתנו יש פה מצב מעניין, אבל עדיין לא למשקיע הסולידי שחייב להמתין לפחות לתוצאות הרבעון הבא.
- 11.ערן - איש הכותרות! 21/06/2013 11:34הגב לתגובה זופרוטליקס תשלם לפייזר עד 12.5 מיליון מהרווח הנקי כל שנה עבור "הויתור" של פייזר על 40% להן היא זכאית עבור מכירות בכל ארץ מחוץ לישראל
- 10.שוס 21/06/2013 08:36הגב לתגובה זוההודעה הזו יכולה לעורר המניה? RISHON LEZION, Israel, June 19, 2013 (GLOBE NEWSWIRE) -- B.O.S. Better Online Solutions Ltd. (the "Company," "BOS") (BOSC), a leading Israeli provider of RFID and supply chain solutions to global enterprises, today announced that on June 18, 2013, it has entered into a Standby Equity Distribution Agreement, or SEDA, with YA Global Master SPV Ltd., or YA Global. The SEDA provides that, upon the terms and subject to the conditions set forth therein, YA Global is
- 9.שלמי 21/06/2013 00:50הגב לתגובה זואת החטיבה להנפקת תעודות זהות ופספורטים חכמים, סופרקום מכרה לOTI בשנת 2006.
- 8.גם TVG התעסקה עם כרטיסים חכמים..נקנתה ונעלמה..לאן? (ל"ת)מעלה זכרונות מהאוב 20/06/2013 22:27הגב לתגובה זו
- 7.מאמין ב OTIV 20/06/2013 22:07הגב לתגובה זוההימור הראשון הצליח והערב החברה הודיעה כי זכתה בתביעה נגד T-MOBILE. http://finance.yahoo.com/news/oti-announces-results-markman-hearing-160500566.html
- 6.(ל"ת)אברהם 20/06/2013 19:05הגב לתגובה זו
- 5.שלמה גרינברג 20/06/2013 15:52הגב לתגובה זולשלמה (1): אגיע לכך בקרוב, אני מקווה. ל 2: התייחסתי מספיק ל 3: תבדוק את שאלתך לערן (4): מדובר בהסכם העברת טכנולוגיה לא בדיוק מכירה אבל כדאי שתקרא את הנוסח הרשמי שנמסר ל SEC בארה"ב, http://biz.yahoo.com/e/130619/plx8-k.html. ההסכם עדיין לא אפקטיבי עד שיאושר ע"י הסוכנות הברזילאית לנכסי תעשייה. שים לב שהחברה תשלם לפייזר 12.5 מיליון על שהיא מעבירה הידע לברזילאים. בוא ונגיד כך, הסכם טוב אם וכאשר ימומש. באשר ליתר הדברים נמתין
- 4.ערן - איש הכותרות! 20/06/2013 14:11הגב לתגובה זושלמה, קודם כל התנצלותי על ויכוחינו בעבר בנושא פרוטליקס - צדקת בכל אשר אמרת על המנייה והחברה. אשמח לשמוע אם בכוונתך לכתוב טור לאחר העיסקה המוצלחת (?) עם ברזיל וחשיפת תרופה חדשה שצפויה היום בכנס האנליסטים. הייתי שמח מאד לקרוא את דעתך בנושא.
- 3.bxcv 20/06/2013 13:57הגב לתגובה זוxcbxcvb
- 2.מופסד באורכית 20/06/2013 13:55הגב לתגובה זוהאם תוכל להתייחס? תודה
- 1.שלמה 20/06/2013 13:40הגב לתגובה זואודה לך אם תפרט על מצבה של החברה בעקבות הנפקת הזכויות והחוזים האחרונים שנחתמו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.