דן עובד במשרד רו"ח כמנהל חשבונות, במשרה מלאה, ומקבל שכר על בסיס חודשי. האם בימי חנוכה זכאי דן לעבוד מספר שעות מופחת ביום או שלא לעבוד כלל (כיום חג), ולקבל שכר כאילו עבד?
ביום 18.12.2005 פרסמה רשות המסים בישראל חוזר מס' 6/2005, בעניין ניכוי הוצאות לימודים אקדמאים ומימון הוצאות לימודים אקדמאים לעובד על ידי מעביד, בעקבות פסקי הדין הדנים בסוגיה זו, אשר ניתנו השנה. להלן עיקרי החוזר.