גוגל
צילום: Pawel Czerwinski on Unsplash

מנצלת את הירידות - אלפבית הגדילה את החזקותיה בשתי חברות

חברת GitLab איבדה 7.4% ברבעון הראשון, בעוד Prime Medicine נפלה ב-21%. אלפבית ניצלה את הירידות ורכשה 7.1 מיליון ו-3.2 מיליון מניות בהתאמה
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אלפבית גוגל

בזמן שמניית אלפבית GOOGLE זינקה, החברה רכשה מניות נוספות ב-GitLab GITLAB ו-Prime Medicine PRIME MEDICINE . חברת האם של גוגל ויוטיוב יותר משילשה את החזקותיה ב-GitLab, רכשה עוד 7.1 מיליון מניות וכך העלתה את השקעתה ל-9.8 מיליון מניות. בנוסף, אלפבית רכשה 3.2 מיליון מניות ב-Prime Medicine והגדילה כך את השקעתה ל-15.1 מיליון מניות.

מניית GitLab, המפתחת כלים מבוססי ענן לפיתוח תוכנה, איבדה 7.4% ברבעון הראשון, לעומת עלייה של 10% ב-S&P 500. עד כה ברבעון השני מניית החברה איבדה 9.3%. GitLab פרסמה תחזית מאכזבת בתחילת מרץ מה שהפיל את מניית GitLab והאפיל על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי. טרם הרכישה האחרונה, אלפבית החזיקה 22.2% מכוח ההצבעה בחברה. 

מניית Prime Medicine נפלה ב-21% ברבעון הראשון, כאשר המניה איבדה עד כה 20% ברבעון השני. חברת הביוטכנולוגיה, המתמקדת בטיפולים שונים בגנים, הכניסה לאחרונה 161 מיליון דולר מהנפקת מניות ואופציות בחודש פברואר. אלפבית מחזיקה בנתח של 12.6% בחברה.

בדוחותיה האחרונים אלפבית רשמה רווח למניה של 1.89 דולר על הכנסות של 80.53 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח למניה של 1.51 דולר עם הכנסות של 78.7 מיליארד דולר. החברה דיווחה גם כי תשלם לראשונה אי פעם דיבידנד של 20 סנט למניה.

ההכנסות ממגזר הפרסום, הכולל את מנוע החיפוש וכלים נוספים, עמדו על 61.66 מיליארד דולר, לעומת צפי של 60.18 מיליארד דולר. ההכנסות מגוגל קלאוד עמדו על 9.57 מיליארד דולר, בוול-סטריט ציפו ל-9.35 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסומות ביוטיוב עמדו על 8.09 מיליארד דולר, כאשר הצפי היה ל-7.72 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-25.47 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-22.4 מיליארד דולר. 

עוד דיווחה גוגל כי תבצע בייבאק בסך 70 מיליארד דולר.

"התוצאות שלנו ברבעון הראשון משקפות ביצועים חזקים בחיפוש, יוטיוב וענן", אמר המנכ"ל סונדאר פיצ'אי. "אנחנו נמצאים כבר בתוך עידן הג'ימיני שלנו ויש מומנטום גדול ברחבי החברה. ההובלה שלנו במחקר ובתשתיות בינה מלאכותית, כמו גם טביעת הרגל של המוצר הגלובלי שלנו, מציבים אותנו במקום טוב לקראת הגל הבא של חדשנות בינה מלאכותית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הטייקונים עושים כסף על חשבון המשקיע הקטן (ל"ת)
    שלמה 12/05/2024 21:29
    הגב לתגובה זו
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים

זינוק בנתוני הבטיחות והביצועים של FSD מקרב את טסלה להפעלה מסחרית של רובוטקסי, אך אישורים רגולטוריים ממשיכים לעכב את המהלך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla 1.27%  קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.


הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.


שלוש שנות נהיגה ללא תאונה

מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.


מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.


שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו

ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית  ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.