מניית Joby קופצת ב-7% - הרכבים המעופפים בדרך?
מניית חברת התעופה Joby JOBY AVIATION INC קופצת כאשר חלום המוניות המעופפות מתקרב למציאות. החברה חתמה על עסקה עם דובאי המעניקה ל-Joby את הזכות הבלעדית להפעלת מוניות מעופפות בעיר למשך שש שנים, כאשר הטיסה הראשונה צפויה להתרחש ב-2025.
יש עוד קצת זמן עד שיעופו לנו רכבים מעל הראש, במיוחד כאשר Joby עדיין ממתינה לאישורים מהרגולטורים כדי שתוכל לפעול באופן מסחרי. ב-Joby מעריכים כי רגולטורי התעופה יאשרו את הרכב החדשני ב-2025. כלי הרכב של החברה, הבנויים במגוון צורות מיועדים לשאת טייס וארבעה וטסים במהירות של עד 13 קמ"ש.
יתכן והעסקה תהווה את אבן הדומינו הראשונה להשקת שירותי מניות מעופפות גם במקומות אחרים. העסקה יכולה לעודד חברות תשתיות להתחיל להתכונן לעולם של רכבים מעופפים ולהקים מקומות להמראה, נחיתה ואחסון המטוסים. "ההסכם החשוב הזה מספק את כל שלושת המרכיבים הנדרשים על מנת להשיק בהצלחה שירות מוניות אוויר", אמר מנכ"ל החברה ג'ובן בווירט. "אנו מצפים לספק חוויה מדהימה עבור התושבים והמבקרים בדובאי כבר בשנת 2025 ואנו נרכשים להניח את היסודות להרחבת השירות שלנו ברחבי איחוד האמירויות.
- ג'ובי אוויאיישן הדגימה טיסה אוטונומית בתרגיל צבאי אמריקני
- ג'ובי השלימה טיסה בין שדות תעופה בקליפורניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.בדיחה רעה 29/05/2025 20:13הגב לתגובה זוחברה עם כלי שטס ב13 קמש ממש יופי... אם לא היה עצוב היה מצחיק
- 2.שוס ענק ! (ל"ת)g 13/02/2024 13:54הגב לתגובה זו
- 1.יריב 13/02/2024 00:32הגב לתגובה זומניה שמגיעה למחיר ההנפקת ספאק שלה היא בלון מסוכן!
- זה ידושלים-ת"א ב-4 שעות..לא נראה סביר בכלל.. (ל"ת)סילי 13/02/2024 13:34הגב לתגובה זו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -1.52% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
מסמכים שנחשפו מגלים פריסה של מאות מתקנים בבעלות ובשכירות, בזמן שאמזון מתכננת להשקיע עוד 50 מיליארד דולר בהרחבת יכולות הענן
לפי מסמכים שנחשפו, אמזון Amazon.com Inc. 2.63% לא מסתפקת במתחמי הענק המוכרים שלה, אלא מפעילה תשתית כמעט בלתי נתפסת של יותר מ־900 מתקנים הפרוסים בלמעלה מ־50 מדינות.
לצד מאות האתרים האלה, AWS מפעילה גם יותר מ־220 נקודות Edge - תחנות גישה קטנות שמפחיתות זמני תגובה ומקרבות את הרשת ללקוחות. עבור חברות ענן, החיבור המהיר חשוב כמעט כמו כוח המחשוב, ואמזון משקיעה בנקודות האלה בקצב שמבהיר עד כמה השוק הפך תחרותי. בחברה מגדירים את זה כ"שילוב של בעלות וגמישות". אמזון רוצה שליטה מלאה במרכזי הנתונים הגדולים, אבל לא מוכנה לוותר על האפשרות להתרחב במהירות למקומות שלא מצדיקים בנייה מסיבית. זה מודל שמאפשר לה להיכנס למדינות חדשות בתוך שבועות ולא שנים.
היקף הרשת נחשף גם דרך התקלה לאחרונה, כאשר שירות בסיס נתונים מרכזי קרס למשך שעות וקטע את הגישה לאתרים רבים בעולם. המשבר הציף את התלות העצומה בשירותים של AWS ואת העובדה שהם נשענים על שילוב מורכב של תשתיות בבעלותה ותשתיות שכורות.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנוע הרווחים העיקרי
עיקר ההכנסות של אמזון מגיע עדיין מהקמעונאות, אבל AWS היא מנוע הרווחים העיקרי: 33 מיליארד דולר הכנסות ברבעון ו־11.4 מיליארד דולר רווח תפעולי. וזו בדיוק הסיבה שהמספרים החדשים על רשת הנתונים שלה מעניינים את המשקיעים. עד היום, ניסו לאמוד את היקף התשתית לפי הערכות חיצוניות עם 300 מתקנים למיקרוסופט, פחות מזה לגוגל. עכשיו מתברר שאמזון פועלת בקנה מידה אחר לחלוטין.
