ספוטיפיי תציע מסלול יקר יותר במשך השנה שיכלול תכונות חדשות
חברת ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY , שירות הזרמת מוזיקה דיגיטלי, מתכננת להציע מסלול יקר יותר שיכלול אודיו באיכות גבוהה במשך השנה.
החברה הודיעה ב-2021 כי היא עובדת על תכונת HiFi באמצעות סרטון שהציג זמרים כמו בילי אייליש ופיניאס שהסבירו מדוע התכונה הזו חשובה. הוספת HiFi צפויה לספק איכות אודיו גבוהה יותר ולאפשר למאזין לשמוע את הניואנסים הקטנים ביותר בזמן הקלטת שירים. אייליש הסבירה ואמרה כי "זה חשוב היות ואנחנו יוצרים מוזיקה שאנחנו רוצים שתושמע בדיוק כמו שהיא יוצרה".
ספוטיפיי פועלת על מנת להגדיל את ההכנסות ולבסס את מעמדה כשהיא מתחרה באפל ואמזון. כרגע החברה זולה בדולר אחד מהמתחרות שלה וגובה 9.99 דולר למנוי הפרימיום, כשבנוסף היא מציעה גרסה חינמית הכוללת פרסומות. שירות הזרמת המוזיקה לא העלה בנתיים את המחירים למנויים בארצות הברית וחיפש דרכים אחרות כדי לקצץ בהוצאות ולהגדיל את ההכנסות בתקופה כלכלית מאתגרת.
מאז תחילת השנה החברה ביצעה שני סבבי פיטורים, בינואר האחרון מנכ"ל ומייסד החברה דניאל אק אמר כי ספוטיפיי תקצץ ב-6% את כוח העבודה שלה, מה שייצג כ-600 עובדים. הקיצוצים נועדו כדי לשלוט יותר טוב בהוצאות "בסביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת". בתחילת יוני פוטרו עוד כ-200 עובדים או 2% מכוח העבודה של החברה. למרות הקיצוצים מנכ"ל ספוטיפיי לא שלל לגמרי את אפשרות העלאת המחירים על מנת להגדיל את ההכנסות. בשיחת המשקיעים לאחר פרסום דוחות החברה לרבעון הראשון, אמר אק כי ספוטיפיי רוצה להעלות את המחירים ב-2023 "כשהזמן יהיה נכון".
החברה רשמה ברבעון הראשון של 2023 הכנסות של 3.35 מיליארד דולר, נמוך מצפי האנליסטים להכנסות של 3.42 מיליארד דולר. בנוסף, רשמה ספוטיפיי הפסד מתואם של 1.28 דולר למניה, מתחת לצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 0.94 דולר למניה. החברה דיווחה כי זה היה הרבעון הראשון שבו מספר המשתמשים החודשי חצה את רף החצי מיליארד בעזרת התרחבותה של ספוטיפיי לשווקים נוספים - מספר המשתמשים הפעילים החודשיים עלה ל-515 מיליון ברבעון, וגבר על התחזיות של החברה ותחזיות האנליסטים ל-500 מיליון. מנויי הפרימיום, המהווים את רוב הכנסות החברה, עלו ב-15% ל-210 מיליון, כשהם מעל ההערכות של 206 מיליון.
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.
וול סטריט שור (גרוק)וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. המגמה החיובית מציבה את השווקים האמריקאיים בכניסה לחופשת חג המולד באווירה אופטימית יחסית, גם על רקע מחזורי מסחר קטנים ופעילות חלקית הצפויה בימים הקרובים.
מדד דאו ג’ונס הוביל את העליות עם התחזקות של 0.6%, והתקרב אף הוא לרמות שיא חדשות. מדד S&P 500 הוסיף כ־0.3%, בעוד שמדד נאסד”ק, שבו משקל גבוה למניות טכנולוגיה, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%. המסחר התקיים במתכונת מקוצרת לקראת חג המולד, כאשר ביום חמישי לא יתקיים מסחר כלל.
המשך העליות מגיע למרות נתוני מאקרו חזקים יחסית, שמיתנו את הציפיות להורדות ריבית מהירות מצד הפדרל ריזרב. נתון התמ”ג לרבעון השלישי הצביע על קצב צמיחה שנתי של 4.3%, גבוה מהתחזיות, בעיקר בזכות צריכה פרטית חזקה. בעקבות זאת ירדו ההסתברויות להורדת ריבית כבר בינואר, אם כי השוק עדיין מתמחר שתי הורדות ריבית עד סוף השנה הבאה.
נתונים נוספים סיפקו תמונה מעורבת של הכלכלה האמריקאית. מספר דורשי האבטלה החדשים ירד זה השבוע השני ברציפות, נתון המעיד על שוק עבודה יציב, אך במקביל נמשכת היחלשות במדדי אמון הצרכנים. התמונה הכוללת מצביעה על כלכלה שממשיכה לצמוח, אך בקצב שעלול להקשות על הבנק המרכזי להקל במדיניות המוניטרית.
- וול-סטריט סיימה בעליות שערים; אנבידיה עלתה ב-3%, צים קפצה ב-6%
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשווקים אחרים נרשמה תנודתיות חדה יותר. מחירי הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, לפני שהתמתנו, בעוד שמחיר הנפט התייצב לאחר עליות בימים האחרונים. במניות בלטה אינטל בירידה מתונה, לאחר דיווחים כי אנבידיה עצרה ניסוי בתהליך ייצור מתקדם של החברה. בסך הכול, השווקים מסיימים את התקופה שלפני החג במגמה חיובית, אך עם רגישות גבוהה לנתוני מאקרו ולציפיות הריבית לשנה הקרובה.
.jpg)