דוחות

זילו קופצת 16%: הדוחות והתחזית מעבר לציפיות, "סופר אפליקציה" בקנה

החברה שפיתחה זירת מסחר לנכסי נדל"ן תשיק אפליקציה שבה יכללו כל צרכיהם של מוכרי בתים, כך לדבריה. ברבעון הקודם הציגה הפסד של 42 סנט למניה, בעוד השוק ציפה לפי 2. ההכנסות היו גבוהות במיליארד מהציפיות, ועתה היא צופה EBITDA מתואם חיובי בעוד האנליסטים העריכו הפסד בסעיף
איתי פת-יה |

חברת  ZILLOW GROUP (Z) שפיתחה זירת מסחר אינטרנטית בנכסי נדל"ן קופצת במסחר בוול סטריט ברקע עקיפת התחזיות לרבעון הרביעי של 2021, תחזית חיובית לרבעון הנוכחי ויציאתה הסופית מפעילות השבחת הנכסים באמצעות שיפוץ ומכירתם שהסבה לה נזקים אדירים אשתקד בעקבות כשלון של אלגוריתם השמאות עליו הסתמכה.

זילו תמכור לחברת ההשקעות הפרטית Pretium Partners למלעה מ-400 נכסים בכ-150 מיליון דולר, כך דווח בבלומברג מפי מקורות, וזאת אחרי שכבר קנתה ממנה כ-800 נכסים ב-300 מיליון דולר.

המהלך הזה נעשה כדי לתמוך בהתמקדות ב"סופר אפליקציה" חדשה שתשיק החברה, כפי שחשפה בצד פרסום הדוחות. "המטרה לאחד למקום אחד את כל החוליות שבשרשרת הליך מכירת דירה או נכס לאחר", הסבירו בזילו.

עם התכנית החדשה מגיע יעד מכירות חדש: 5 מיליארד דולר הכנסות עד סוף 2025. קודם לכן האנליסטים העריכו שבסוף 2023 החברה תכניס 2.67 מילאירד דולר - כלומר תצטרך להכפיל את הסכום בערך תוך שנתיים לאחר מכן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.