מה שרופאה אחת יכולה לעשות, 100 אנליסטים לא יכולים - ד"ר דניה טקגי ב-10 כללים איך למנוע את הקורונה, ובעקיפין - איך למנוע משבר כלכלי?
ד״ר דניה טקגי מבית החולים מאיר בשירות נהדר לציבור - שאפו גדול. 10 כללי הגיינה שיעזרו לכם למנוע הידבקות בוירוס הקורונה. מדובר באמצעים החשובים ביותר ויחד עם תרופת סבתא כמו אכילת שום (זה לא רשמי, אבל על סגולות השום כאנטיביוטיקה של הטבע בפעם אחרת), אתם מצמצמים למינימום האפשרי את סיכוי ההדבקה. ואיך זה קשור לשווקים הפיננסים ולמשבר הכלכלי? - פחות הידבקויות, פחות חולים, פחות בידודים, פחות קיפאון עולמי, פחות סיכויים לגלוש להאטה כלכלית חריפה. זה כמובן ברור - אז אם אתם רוצים תיקון בשווקים, והמשך צמיחה כלכלית - תשטפו ידיים ועוד...9 כללים חשובים
- 14.יצחק 11/03/2020 13:48הגב לתגובה זוקורנה? תרגעו. לרחוץ ולנקות את הראש מהקרימינאליות. וזהו. עולם שכולו טוב. ה ג י נ ו ת !!!
- 13.לפי התגובות כאן נראה שהכתבה הושמעה לעדר של תומכי ביבי. (ל"ת)סתם אחד 11/03/2020 11:56הגב לתגובה זו
- 12.דירה=קורת גג 11/03/2020 05:06הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 11.הפרה המשוגעת , מה את צורחת , באינטרנט יש הכל ובאדיבות!! (ל"ת)אבי 10/03/2020 15:42הגב לתגובה זו
- IQ בגובה דשא. (ל"ת)סתם מישהו 11/03/2020 11:55הגב לתגובה זו
- יובל 11/03/2020 06:47הגב לתגובה זוגם היא באינטרנט
- 10.מה את מכניסה את ביבי , בגוגל המושג קורונה ,יוצא ביבי (ל"ת)שם 10/03/2020 13:49הגב לתגובה זו
- נגיף השמאל הורג 11/03/2020 06:50הגב לתגובה זויותר מאשר נגיף הקורונה שבניתים אף אחד לא מת! נגיף השמאל עם השלום.. הורג ומשאיר אחריו מסלול של נכים קשים!
- 9.מומחה לקנוניות 10/03/2020 13:33הגב לתגובה זוכנראה כולם בסוף ידבקו - ביל גייטס הצליח בסוף.
- 8.יהווית 10/03/2020 13:15הגב לתגובה זולציבור החרדי
- לא לעניין 11/03/2020 06:51הגב לתגובה זושמאל מסוכן אלפי מונים מנגיף הקורונה
- 7.א 10/03/2020 13:06הגב לתגובה זורק מי יקשיב? מי שיקשיב יודע גם ככה, הבורים והפניקרים - אין מה שישכנע אותם להירגע.
- 6.vvc 10/03/2020 12:33הגב לתגובה זולאט לאט יגלו שזאת המחלה הכי קלה שהייתה באלף שנה חחחחחחחח
- 5.האם כתבה כזו שווה כותרת ? זו בדיחה? (ל"ת)יניב 10/03/2020 12:29הגב לתגובה זו
- 4.טל 10/03/2020 12:14הגב לתגובה זואו להקים ממשלה
- מבחינתי - גם וגם (ל"ת)א 10/03/2020 13:07הגב לתגובה זו
- 3.. 10/03/2020 12:09הגב לתגובה זולאתרוש שלום וברכה. ממש איני מבין את פשר העלעת הכתבה בבהילות שכזאת. כתבה נחמדה ועליזה אבל טוב אם הייתם מאכסנים גם אותה(הייתי כותב בפח הזבל של ההיסטוריה אבל לא נעים)בבונקרים בפורט נוקס למען ייטיבו להישמר שם כדי שעוד שנים נפתח ונראה את "גודל" הדברים שניכתבו!!!!!
- . 10/03/2020 12:30הגב לתגובה זותודה על העצות הנפלאות ואני מודה שכך באמת"אולי" ננצח את המגפה ואת המדבר..למען האמת לא ידעתי עד היום שצריך לשמור על הגיינה בסיסית/אולטימטיבית ודי הזנחתי את הנושא...אספר לכם סיפור קצר...את רוב הירקות והפרות שאנחנו צורכים אנו מגדלים לבד בשדותינו מבלי לרסס או להחדיר חומרים..ואני קוטף ואוכל אותם כמו שהם את רובם עם הקליפה חוץ מאבטיח לדוגמא..איני רוחץ או מחטא אותם..בהיותי בשדה בר או אצל הירקן או אצל חברים שם צורת הגידול שונה מאשר אצלי..אני קוטף ואוכל בלי כל הצרמונייה..אגב..דעו לכם שרוב הדברים הטובים לבריאותנו מתרכזים בקליפה. אני רוצה להודיע במלוא הצינעה שאני נובג כך ממש לא בגלל שאני רקצת מבין עקב היותי רופא..ועוד מודה ומיתוודה שאני בריא פיזית ונפשית ולא מבזבז זמן לפני שאני ניזון בכייף מאוכל בכל זמן ובכל מקום..דעו בריאות.
- 2.משקיע 10/03/2020 11:42הגב לתגובה זומה המספר שלה?
- 1.אפרים 10/03/2020 11:29הגב לתגובה זושיש בארץ.הבעיה זה הריח
- שום 10/03/2020 12:46הגב לתגובה זומגיע מסין קניתי והשום לא נרקב גם אחרי חודשיים והטעם לא אותו דבר לא מוצא שום מהארץ
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
