אמזון אמאזןו
צילום: Istock

דיווח: פריגו תספק תרופות למותג הפרטי של אמזון

אמזון תמכור את התרופות של פריגו תחת המותג Basic Care ובכך תמנע מלחץ המחירים בשוק התרופות האמריקאי
נועם בראל | (1)

ענקית הקמעונאות אמזון (סימול: AMZNׁׂ) השיקה מתחת לרדאר קו מוצרי תרופות ללא מרשם (מעבר לדלפק, OTC) בהם מוצרים של חברת התרופות פריגו הדואלית, במהלך שצפוי להגביר את התחרות וללחוץ את המחירים מטה. 

על פי הדיווח ב-CNBC, ליין המוצרים של אמזון, הנקרא Basic Care, הושק בחשאיות באוגוסט האחרון, ובו מוצעות לרכישה כ-60 תרופות ללא מרשם מבית פריגו, אשר ממותגות מחדש עם הלייבל אמזון.

הרעיון מאחורי בניית לייבל פרטי תחת המותג אמזון הוא צעד אסטרטגי של החברה שמעוניינת לבדל את עצמה ממלחמת המחירים בשוק התרופות האמריקאי, כיוון שלא תהיה חשופה לירידת מחיר אם וכאשר תהיה במוצרי פריגו, משום שהיא "כביכול" מוכרת מוצר שהוא לא פריגו יותר, אלא אמזון.

תרופת איבופרופן תחת המותג הפרטי של אמזון

ההשתלבות של אמזון כלייבל פרטי עלולה ללחוץ עוד יותר שוק התרופות, כיוון שאמזון זולה משמעותית ממתחרותיה. לדוגמא, תרופת איבופרופן נמכרת באמזון במחיר של פחות מ-7 דולרים, בעוד שבחנויות היריבה וול-מארט, אותו מוצר בדיוק נמכר במחיר של 12.5 דולר. מכירות קטגוריית התרופות באמזון רשמו עלייה של 55% בשנה האחרונה, כאשר GoodSense, ליין התרופות של פריגו עמד במקום הראשון במכירות.

נזכיר כי רק בסוף החודש שעבר הודיעו אמזון, ברקשייר האת'וויי ו-JP Morgan יקימו חברה עצמאית שתספק פתרונות שירותי בריאות "במחיר סביר" והובילה את מניות טבע, מיילן ופריגו לירידות חדות. 

בפריגו סרבו להתייחס לנושא.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוגב 21/02/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    אם תהיה השפעה?