גמר ווימבלדון טניס
צילום: צילום מסך

ביש המזל של הטניסאי האגדי בוריס בקר - או כיצד מעלימים 100 מיליון יורו?

אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה טניס פשיטת רגל

בוריס בקר היה אגדה של ממש בשנות השמונים והתשעים במגרש הטניס, אך ככל הנראה, בכל הנוגע לניהול כספו, הוא פחות מוכשר. התקשורת הגרמנית חושפת היום, חודש לאחר שבקר ביקש להכיר בו כפושט רגל, את הסיבות לצרותיו הכלכליות. על פי טענות התקשורת, בקר איבד את רוב הונו בעסקאות מפוקפקות בתעשיית הנפט הניגרי. נציין כי הונו של בקר הוערך בזמנו בסך של 100 מיליון יורו. 

בדר שפיגל פרסמו כי בקר ביצע בשנים האחרונות השקעות מאסיביות בתחום הגז והנפט בניגריה והיה בקשר עם ברונים מקומיים. בשפיגל הצביעו על השקעה פרטנית אחת בחברה מקומית ניגרית בסך של יותר מ-10 מיליון דולר.

נציין כי המדינה האפריקנית היא מן המובילות בייצור הנפט ביבשת בפרט ובעולם בכלל. אם כי בשנים האחרונות, תעשיית הנפט שלה נפגעה אנושות מחוסר השקט הפוליטי שמופעל על ידי התקוממויות עממיות וארגון הטרור בוקו חראם. תוסיפו לכך את הצניחה במחיר הנפט שהתרחשה בשנתיים האחרונות מ-105 דולר לחבית לכדי פחות מ-50 דולר ותבינו את הסביבה עמה התמודד בקר. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחד העם 22/07/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    לא ברור אדם שצבר כזה הון לא משליש מהותיו. מה זה השטויות האלה חברות בניגריה....מי משקיע בניגריה כלכלת עולם רביעי
  • בא 23/07/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    כזה ? הבעיה שהשקעות זאת בדכ שחיתות ,ולנביאים אסור לגעת בזה .
  • נסים 23/07/2017 08:05
    הגב לתגובה זו
    מעותיו ולא מהותיו קודם כל לפני הערות צריך ללמוד עברית.שנית ודאי שקבל יעוץ וזה היעוץ שק בבל.רק שצריך להאמין שיש מי שמחליט האם הכסף ישאר אצלו
  • 3.
    דניאל 22/07/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    100 מליון אירו ובמקום להשקיע חלק בסולידי להרוויח ולהנות מהחיים הלך על מהלך גרידי וקיבל שטרונגול...
  • בא 23/07/2017 09:17
    הגב לתגובה זו
    החיים זמניים ויכולים להגמר בכול רגע .
  • 2.
    כותבי תרחישים 22/07/2017 01:13
    הגב לתגובה זו
    סעודיה לא היתה גורמת לקריסת מחיר הנפט! מקודם כתבנו- שבגלל שפוטין-שתומך באסעד ( והשיע האירנים) תקף עם ח"א האויר שלו את המורדים הסונים לסעודיה(בשתף ישראל) לא נישארה ברירה אלה להפיל את מחיר הנפט מ 60-5 $ ל 27 $ =ונכון להיום הנפט 45-6 $=- בגלל ועקב שתי פגישות של פוטין עם הסעודים ולכן הנפט עלה ל 40-50 בתמורה= פוטין הוציא את חיל האויר שלו מסוריה- בינתיים? כסעד נגד פוטין אירן ואסעד
  • 1.
    עצוב.... (ל"ת)
    בוב 21/07/2017 23:56
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.