בעוד רשתות השיווק הגדולות והמתחרות - שופרסל והריבוע הכחול, עמלות על מבצעים אטרקטיביים לחג, והלקוחות מגיעים למשש את הסחורה, שירות הקניה המקוון עדיין לא מצליח לבסס את מעמדו כנגיש, חסכוני ויעיל יותר בעידן האינטרנט
בחודש אוגוסט הסתכם מספרם של דורשי העבודה ב-218.4 אלף, זאת בהשוואה ל-236.3 אלף בחודש המקביל אשתקד. אם זאת, יש לסייג את הנתונים לאור העובדה שבמהלך המלחמה מרבית לשכות התעסוקה בצפון היו סגורות
לדברי פרופ' מלניק מהמרכז הבינתחומי הרצליה, מסתמנת בלימה בתנופת ההתרחבות של המשק. עם פרוץ המלחמה ניכרת ירידה של הביקושים המקומיים ואי פגיעה בתהליכי הייצור