מלחמת אחוזי השומן עברה לרטבים - אסם ברוטב חדש לסלט

אחרי מלחמת אחוזי השומן במיונז שלבסוף פגעה בכל שוק המיונז בישראל משום שהחדירה את עתירות השומן בו, משיקה אסם רוטב עם 0% שומן לסלטים - אך האם גם כאן - זאת אליה וקוץ בה?
חזי שטרנליכט |

מי לא זוכר את מלחמת המיונז המופלא שניטשה בשנה שעברה בין תלמה ויוניליוור מול אסם. כל צד התקוטט על אחוזי השומן העתירים במיונז, ואז החלו להוריד בסדרה של מוצרים חדשים את אחוזי השומן, עד שצצו מוצרי מיונז עם 0% שומן, ואז קרה דבר מופלא - הציבור הבין שהוא נשנש מוצר מאוד שמן שהוצע לו באחוזים מופחתים והקטין את הצריכה שלו בעשרות אחוזים, כך לפי מקורות המקורבים לתעשיית המזון.

היום (ב') החליטה אסם להציג לראשונה בישראל, לדבריה, רוטב לסלט בעל 0% שומן. מי מאיתנו לא אוהב רטבים לסלט, בגלל שסלטים - זה בריא. אבל האם ידעתם שרטבים קלאסיים (אלף האיים, שום-שמיר וכו') הכילו עשרות אחוזי שומן? בכך הפכו הסלטים האהובים עלינו למוקשי שומנים טעימים - אך לא מרזים כלל וכלל. כך שיוצא שבכדי לתת מענה לתחושת הבריאות שמעניק הסלט, שתהיה גם בריאות דלת שומן, בחרה אסם להשיק רוטב ויניגרט הדרים לייט 0% שומן, זאת לאחר שהשקיעה כ-1 מיליון שקל במוצר. באסם ציינו כי הוא מושק לקראת עונת הקיץ, המאופיינת בצריכה גבוהה של סלטים ובמודעות גבוהה לנושא הגיזרה. כף רוטב ויניגרט הדרים לייט 0% מוסיפה לסלט 56 קלוריות בלבד.

בפיתוח הרוטב, נשענה אסם על הניסיון והידע שנצברו בפיתוח ה"מיונס" - מיונז 5% שומן, שהושק לפני חודשים אחדים וזכה להצלחה רבה, מסרו בחברת המזון.

בנוסף, משיקה אסם רוטב לייט נוסף: רוטב ויניגרט עשבי תיבול לייט 5%. כל כף מכילה 110 קלוריות. הרוטב נשען על טעם הויניגרט האהוב על הצרכן הישראלי, בתיבול פלפל, שמיר ופטרוזיליה. מומלץ במיוחד להוספה לסלט ירקות.

כעת נותר לראות אם מלחמת אחוזי השומן, לא תעורר את חששם של אוהבי הסלטים. אם הבריאות בראש מעייניהם, הם עוד עשויים להדיר רגליהם מתחום הרטבים בכלל, וכך ייצא, אולי שוב בעקבות מלחמת המיונז, שמכירות רטבי 0% שומן יגברו, אך שוק הרטבים לסלטים ייפגע.

עם זאת, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינארית באסם, לילך טל, סבורה כי השקת הרטבים החדשים תביא לגידול משמעותי במכירת רטבי הסלט של החברה ותגדיל את קטגוריית רטבי הלייט כולה. לדברי טל, "אסם, כמובילת קטגוריית הרטבים לסלט, רואה חשיבות רבה בהובלת החדשנות והגיוון בקטגוריה. אנו מאמינים כי מהלך זה מספק פתרון לצורך אמיתי הולך וגדל בקרב הצרכנים, המבקשים רוטב דל בקלוריות ושומן, מבלי לוותר על איכות הטעם".

לצד רטבי הלייט משיקה אסם לקיץ גם שני טעמים חדשים בסדרת רטבי הסלט: רוטב קיסר, הרוטב המוכר מעולם המסעדות ובתי הקפה, המאופיין בטעמי גבינה עשירים. רוטב שום, אשר הינו הטעם השני הנמכר ביותר בקטגוריית רטבי הסלט ומהווה 9% מהקטגוריה כולה. רוטב השום מתאפיין בטעם של חמצמצות לימון בליווי שום ואורגנו.

באסם ציינו כי הם מובילים את קטגוריית רטבי הסלט בישראל עם 81% נתח שוק (נילסן פברואר מצטבר כספי). בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות הצרכן לתזונה נכונה ומאוזנת, גדל סגמנט הלייט והוא מהווה כיום כ-53% משוק הרטבים, לעומת 46% אשתקד. בשוק הלייט, נהנית אסם מנתח של שוק של 86% (פברואר, כספי).

עוד מילה על מניית אסם, היא דווקא "משמינה" היום בבורסה ומוסיפה 0.95%. אך עם זאת, מתחילת השנה איבדה המנייה 18.2% מערכה, והיא במקום השלישי מבחינת היקפי הירידות בקרב מניות מדד ת"א 25 (במקום הראשון אלווריון, ואחריו גיוון).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה