SBC חתמה על חוזה של מיליוני דולרים עם אמדוקס

אמדוקס תספק לחברות SBC פתרון כולל לכל שירותי ה-IP הכוללים שירותי הטמעה ואינטגרציה להבטחת שירות לקוחות, בפרוייקט הנקרא לייטספיד
חזי שטרנליכט |

SBC קומיוניקיישן הודיעה על חוזה רב שנתי בהיקף של מספר מיליוני דולרים עם אמדוקס לתמיכה בפרויקט "לייטספיד". המיזם של SBC להרחבת תשתית הסיבים האופטיים לשכונות מגורים לאספקת IPTV, VoIP ושירותי פס רחב (העברת טלוויזיה, קול ושירותים על גבי אינטרנט).

אמדוקס תספק לחברות SBC פתרון כולל לכל שירותי ה-IP הכוללים שירותי הטמעה ואינטגרציה להבטחת שירות לקוחות. מוצר ה-IP המאוחד של אמדוקס מבוסס על מוצרי הבילינג, ניהול קשרי לקוחות (CRM), מוצרי מדיאיישן להזמנות ותשלומים המשולבים עם שירותי ייעוץ ושילוב מערכות.

לי-אן צ'מפיון, סגנית נשיא SBC, אמרה: "היכולת להשיק תוך זמן קצר שירותים תחרותיים וחדשניים, תוך כדי אספקת חוויית לקוח ייחודית ומבודלת הינה חיונית בכלכלה החדשה המבוססת על IP. אנו שמחים להמשיך ולעבוד עם אמדוקס".

החברות של SBC יעבדו עם אמדוקס לאספקת חוויית שירות לקוחות עקבי בכל נקודות המגע עם הלקוח, לרבות דרך האינטרנט, שבו תשתמש SBC ב-Amdocs Self Service כדי לספק סביבה מקוונת בטוחה ומאובטחת להזמנת שירותים או תשלום בעבורם.

מנהל שיווק ראשי באמדוקס, מייקל מת'יוס, אמר: "פריסה נרחבת של רשתות מבוססות IP תאפשר לחברות טלקומוניקציה להיכנס לתחומים חדשים ומסעירים שם יידרשו גם להתמודד עם מתחרים חדשים. ספקי שירותים כגון SBC מכירים בערך ובחוויית הלקוח המוכוונת, הם אלה שיצליחו לשמור על נאמנות לקוחותיהם, צמיחתם ורווחיותם. אמדוקס מחויבת להמשיך ולהשקיע ביצירת פתרונות, המשפרים את השירות ללקוחות וניהולם בכל ערוצי האינטראקציה עם הלקוחות, לרבות טלוויזיה".

פרויקט "לייטספיד" של SBC הינו מיזם של 4 מיליארד דולר להקמת רשת IP מתקדמת לאספקת שירותי טלוויזיה, קול וגישה לאינטרנט במהירות גבוהה, המאפשרים חוויית תקשורת ובידור מתקדמים. החברה צופה שהרשת תגיע בהתחלה ל- 18 מיליון משקי בית עד סוף 2007 בפריסה הראשונה. החברה מתכננת להציע את מערך המוצרים הראשון תחת המותג U-verseSM בשלהי 2005 או תחילת 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.52%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.