כור עושה "שולם" עם איגרא ובונה על הרודס והנפקה
עסקי המלונאות חוזרים לכותרות. הנהלת שרתון מוריה, מנכ"ל כור ובכירי אונטריו כינסו הבוקר מסיבת עיתונאים בתל אביב ובפיהם בשורות חדשות. התיירות חוזרת לישראל, כך מקווים קברניטי החברות, וכשהכסף אמור לחזור ולהתחיל לזרום ולהרוות את מלונותיהם, שהתייבשו בשנות האינתיפדה האחרונות, אז משלימים. "עסקת החבילה" כוללת היוון חוזר של הלוואות בעלים שניתנו לשרתון מוריה בהיקף של 27 מיליון דולר, השקעה נוספת במזומן בהיקף של 9 מיליון דולר, התחייבות להשקעה של הרשת בהיקף של 20 מיליון דולר בשיפוץ בתי המלון, השלמה וביטול התביעות ההדדיות עם אונטריו, בבעלות יואב איגרא, שנכח במפגש, השקעות גדולות במלון הרודס באילת, וחלומות על הנפקה בבורסה בתל אביב. יו"ר שרתון מוריה, עו"ד רוני פיינשטיין הוא בין השותפים להשגת אותה "עסקת חבילה", הוא מגלה אופטימיות ביחס לשובם של התיירים לישראל. הנתונים מצביעים על התאוששות בשנת 2004, והתחזיות הנוכחיות של המלונאים הם להמשך המגמה ב-2005 ואף לשיפור ב-2006. "לוקח זמן להסית קווי טיסות חדשים לאילת" הוא מסביר. כיום כבר מתארגנים קוים חדשים מסקנדינביה וגרמניה, וגם שתי טיסות צ'רטר שבועיות מאנגליה. קולבר ציין כי בקונצרן כור רצו להכניס משקיע נוסף לעסקי המלונות, לפני כתשעה חודשים. התאגיד מחזיק כיום בכ-55% ברשת שרתון מוריה. אבל המגמה התהפכה, השינוי במצב המדיני והתאוששות קצב התיירות התרחשו אפילו מהר מהצפוי. לכן, אנשי העסקים החליטו לעשות השלמה ולשלב זרועות. קולבר הוסיף כי הוא תפר "עסקת חבילה" תוך הסכמות משמעותיות מצידה של רשת המלונות Starwood, עזרה במימון מצד טלמון ודגן בבנק הפועלים ואפשרות משמעותית להשבחת מלון הארודס. בשנת 2000, נאנח היו"ר פיינשטיין, היתה רשת שרתון מוריה מוכנה להנפקה בבורסה. האינתיפדה תפסה אותה בשלבים האחרונים, ומאז הכל ידוע. עלות ההכנות להנפקת המניות הסתכמה בכחצי מיליון דולר, וכעת, אחרי תחילת ההתאוששות, שוב לוטשים עיניים לבורסה. אך פיינשטיין מדגיש כי לפני שהרשת לא ייצרה 60 מיליון דולר בהון העצמי שלה, עוד אין מה לדבר על הנפקה. בעלי אונטריו, יואב איגרא, דיבר על ההשקעה הצפויה במלון "הרודס" באילת. היקפה של ההשקעה אמור להסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל. במקביל יש תוכניות להגדיל את הפאוויליון, ולבצע קירוי שלו בהשקעה נוספת של 10 מיליון שקל. לבסוף הוא אמור להיות מרכז הקונגרסים הגדול ביותר באילת, שיכול להכיל 1,200 איש. "הגיעה העת לשלב זרועות ויכולות, ולהוכיח שהפרויקט מספר אחד בישראל יכול להמריא" הוא אומר. מה לגבי רכבת לאילת? האפשרות הזאת מעלה את הדופק של המלונאים. איגרא מציין כי "לרכבת תהיה משמעות אדירה. ההוצאה במטוס משמעותית ביותר ביחס להוצאה הכוללת לביקור באילת. הרכבת צריכה להוריד את העלויות באופן משמעותי." לדבריו