שמיר: השת"פ עם תנובה יגדיל מכירות 05' ל-70 מ' ש'

כך העריך היום מנכ"ל החברה, ראש עצמון וכן, כי בחו"ל יחול גידול של 50% במכירות. "שילוב המערכות האנושיות והלוגיסטיות של תנובה ושמיר יאפשרו לנו להפוך בטווח הקצר למספר שלוש דומיננטי בשוק הסלטים"
שרון שפורר |

חברת תנובה מתחילה בימים אלה להפיץ באופן בלעדי את מוצרי סלטי שמיר, באמצעות מערך ההפצה של תשלובת החלב. שתי החברות הכריזו על שיתוף הפעולה בכנס, בו הציגו

את האסטרטגיה המתוכננת לשתי החברות.

בעקבות ההסכם שנחתם בין סלטי שמיר לתנובה, תפיץ תנובה בלעדית את מוצרי סלטי שמיר במסגרת מערך ההפצה שלה לרשתות שיווק וקמעונאים. במסגרת ההסכם תעביר סלטי שמיר את מערך ההפצה שלה לתשלובת החלב של תנובה, וזו תפיץ את סלטי שמיר לכ-12 אלף נקודות מכירה באופן הדרגתי. בכך תרחיב שמיר את פריסתה בשוק הקמעונאי הפרטי, בנוסף לפעילותה בקרב רשתות השיווק.

מנכ"ל משותף בסלטי שמיר, עצמון ראש התייחס באירוע ההשקה ליתרונות הקשר בין תנובה לסלטי שמיר: "שמיר, בראייתה אסטרטגית רואה את שיתוף הפעולה עם קונצרן "תנובה" כזכות גדולה להצטרף לרמת המקצועיות והאיכות שהארגון כתנובה יודע לתת. באמצעות הסכם ההפצה אנו צופים, כי מכירות שמיר בארץ יגיעו ב-2005 ל-70 מיליון שקל, כאשר בחו"ל נציג גידול של 50% במכירות".

"שילוב המערכות האנושיות והלוגיסטיות של תנובה ושמיר יאפשרו לנו להפוך בטווח הקצר למספר שלוש דומיננטי בשוק הסלטים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות

מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם פרילנסרים, מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם שכירים?  

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

ישראלים רבים מקבלים מכתבים מפתיעים מהביטוח הלאומי, שבהם נרשמים חובות של אלפי שקלים לתקופות עבודה ישנות. אך מה שרבים לא יודעים: אם עבדתם כשכירים באותה תקופה - החוב בכלל לא שלכם.

לפי החוק, כאשר אדם מועסק כשכיר, האחריות לדיווח ותשלום דמי הביטוח הלאומי חלה אך ורק על המעסיק. בפועל, הביטוח הלאומי לא תמיד יודע אם עבדתם כשכירים או לא, ואם המעסיק לא דיווח, החוב פשוט "נדבק" על שמכם. איך זה שביטוח לאומי לא יודע? המערכות לא מסונכרנות, הדטהבייס לא מעודכן. הביטוח הלאומי היה צריך לייצר ממשק מול משרד התעסוקה או רשות המסים ולקבל את המידע הזה בקלות, אבל בפועל זה לא קורה ויש רבבות אנשים שמקבלים הודעה על חוב. 

אם גם אתם בקבוצה הגדולה הזו ואתם הייתם שכירים בתקופה הזו, אז לפחות תוכלו לבטל את רישום החוב בקלות. הביטוח הלאומי מאפשר באופן דיגיטלי לבטל את החוב, ללא בירוקרטיה מסורבלת, בלי להגיע לסניף ואפילו בלי שיחת טלפון אחת.

מה צריך לעשות? לכאורה, פשוט מאוד, בפועל גם זה לא טריוויאלי. אם קיבלתם הודעה על חוב לתקופה שבה הייתם שכירים – גשו לחפש תלושי עבר או את טופס 106 השנתי, והעלו את המסמכים דרך שירות שליחת המסמכים באתר הביטוח הלאומי. המערכת תזהה את העובדה שהייתם שכירים והחוב יבוטל. תוך ימים ספורים, תשוחררו מהחיוב. אבל, למי יש את התלושים לפני 4-5 שנים? 

אם זה המצב תצטרכו לנסות לאתר תלושים כאלו, לדרוש ממקום העבודה הקודם, יש גם אפשרות להצהיר מול ביטוח לאומי. אבל זה תהליך יותר מסורבל. 

אם אתם באמת חייבים, כלומר לא עבדתם במקום עבודה אחר, תנסו להגיע לסוג של פשרה מול ביטוח לאומי. ראשית, נזכיר שכן - גם אנשים שלא עובדים, בין עבודות, סטודנטים ועוד משלמים ביטוח לאומי. גם עצמאיים, פרילנסרים ועוד משלמים ביטוח לאומי. החוב הזה לא צץ מאין. שנית, מדובר על חוב עם הצמדה, ריבית, קנסות ועוד. כדי לבטל את הקנסות צריך להגיש בקשה.  

פטריוט (צה"ל)פטריוט (צה"ל)

ביקוש משולש לטילי הפטריוט והקשר לתעשייה הביטחונית הישראלית

וגם - 10 דברים שצריך לדעת על הפטריוט

רן קידר |
נושאים בכתבה טילי פטריוט

הניסיון המבצעי של ישראל בשימוש יומיומי באמצעי יירוט, כמו גם המוניטין שנצברו בקרבות האחרונים, הפכו את המערכות הישראליות לרלוונטיות במיוחד לשווקים שבהם קיימים איומים מתמשכים. כך, הביקוש העולמי מייצר להן הזדמנות ענקית. 


בואינג משלשת ייצור רכיבי פטריוט על רקע ביקוש עולמי שיא. החברה האמריקאית נערכת לקפיצה דרמטית בהזמנות ומקימה מתקן חדש - התעשייה הביטחונית הישראלית צפויה להרוויח גם היא מהביקושים למערכות הגנה. 

חברת בואינג הודיעה כי היא צופה עלייה חדה במספר מערכות ההנחייה (seekers) שהיא מספקת עבור טילי הפטריוט, מערכת ההגנה האווירית האמריקאית. מדובר בשילוש קצב האספקה על רקע דרישה עולמית גוברת למערכות הגנה מתקדמות, בעיקר באירופה.

בואינג עדכנה גם כי מערכת הראייה מרחוק של מטוס התדלוק KC-46 שודרגה לגרסה 2.0 ועברה טיסות ניסוי. גרסה זו נועדה לשפר את רמת הדיוק והבקרה של המפעיל מרחוק, תחום שבו בואינג נתקלה בביקורת מצד חיל האוויר האמריקאי בשנים האחרונות. לפי הודעת החברה, לוח הזמנים לשדרוג המלא עדיין תקף, כלומר עד שנת 2027 המערכת החדשה צפויה להיכנס לשימוש מבצעי. מדובר בפרויקט בהיקף של מיליארדי דולרים שמבוצע עבור חיל האוויר האמריקאי וצפוי להשפיע גם על מכרזים עתידיים במזרח התיכון.


מערכת הפטריוט נמצאת גם בשירות צה"ל, אם כי היקף השימוש בה בשנים האחרונות פחת משמעותית לטובת מערכות כמו כיפת ברזל וקלע דוד. עם זאת, השינויים בגזרה הצפונית והאיומים מצד איראן ממשיכים להציב את הצורך במערכות יירוט בעלות טווחים שונים לרבות פטריוט.