סבב מוצלח ל-Zend הישראלית: גייסה 10 מיליון דולר

בסבב הגיוס, שחלקו הראשון הושלם לפני כשנה, השתתפו המשקיעים האסטרטגיים SAP ואינטל, ולצידם קרנות הון הסיכון וולדן ישראל, פלטינום ואחרות
חזי שטרנליכט |

חברת התוכנה הישראלית זנד טכנולוגיות (Zend) השלימה סבב גיוס בהיקף 10 מיליון דולר ממשקיעים פיננסיים ואסטרטגיים. בסבב הגיוס, שחלקו הראשון הושלם לפני כשנה, השתתפו המשקיעים האסטרטגיים SAP ואינטל, ולצידם קרנות הון הסיכון וולדן ישראל, פלטינום, אזור (Azure, שהשקיעה בעבר בחברת טופ-טיר) ואינדקס ונצ'רס. בעקבות כניסת המשקיעים האסטרטגיים לחברה, תשתף זנד פעולה עם אינטל וסאפ בהמשך הפיתוח של פתרונות בשפת הקוד הפתוח PHP עבור יישומים עסקיים חיוניים.

בעקבות הגיוס, תמשיך חברת זנד, שפיתחה את שפת PHP, להשקיע בפיתוח והרחבת יכולות השפה ביחד עם קהילת המפתחים ב-PHP. החברה תתמקד גם בהחדרת יישומי PHP לארגונים גדולים באמצעות אספקת מוצרי תשתית ושירותים משלימים ליישומי אינטרנט דינמיים בסביבה הארגונית.

"ההשקעות האסטרטגיות של אינטל ו-SAP ישמשו לחיזוק התשתית המסחרית התומכת ליישומה של PHP בארגונים גדולים, ויחזקו ואת מעמדה של זנד כמובילת התחום", אמר נשיא ומנכ"ל זנד טכנולוגיות, דורון גרסטל. "מאמצינו למיסוד סביבה יציבה ל-PHP מסייעים לחיזוק מעמדה כשפת פיתוח משמעותיות ורלבנטית, והשקעות אלו יחזקו אותנו אף יותר".

יצוין, כי בחודשים האחרונים השיקה זנד פלטפורמת פיתוח לסביבת PHP, שצפויה להקל על מפתחים וארגונים את הפיתוח של יישומי ווב קריטיים. שפת ה-PHP הפכה בשנים האחרונות לכלי המקובל ביותר לפיתוח יישומי ווב קריטיים מורכבים. סביבת הפיתוח שהשיקה זנד מספקת שורה של יכולות שמעצימות את ביצועי הפיתוח, ובהן כלים לשיפור התפוקה של מפתחים, ביצועי היישומים, יכולות העבודה המשותפת, גם ממוקדי פיתוח מרוחקים, אבטחה משופרת ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שש תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 


זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג


השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

מקס סטוק

רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן

רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח השנתי עומד על 104 מיליון שקל.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:

Dreame

המותג שהגדיר מחדש את שוק השואבים בישראל והוביל גם בקטגוריית השוטפים

שוק שואבי האבק עבר מהפכות רבות, מהשואבים עם הכבל ועד לשואבים האלחוטיים של דייסון והשאיבה הרובוטית של איירובוט. אלא שב-2025 נכנסה לתמונה דרימי והגדירה מחדש את הקטגוריה עם השואב השוטף.