שופרסל תתמקח עם הספקים בזירת מסחר מקוונת
רשת שופרסל, רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, וחברת סטור-נקסט המספקת שירותי מידע ומסחר אלקטרוני, מקבוצת ריטליקס, הודיעו היום (א') כי רשת שופרסל תנהל את תהליכי הסחר עם ספקיה באמצעות זירת המסחר האלקטרוני IREX שהקימה חברת ריטליקס.
זירת המסחר האלקטרוני בעלת השם באנגלית: IREX או (Israeli Retail Exchange) כוללת שורה של יישומים מבוססי-אינטרנט אשר מפשטים את תהליכי העבודה בין הרשת לספקיה, מפחיתים את העלויות התפעוליות של שותפי הסחר ומגבירים את היעילות בשרשרת האספקה. מערכת IREX פותחה על ידי חברת ריטליקס, והיא מופעלת בישראל על ידי החברה הבת סטור-נקסט. בפיתוח המערכת השקיעה ריטליקס כ-5 מיליון דולר.
בעקבות הצלחת שלב הפיילוט של הפרויקט, החליטה שופרסל לאמץ את IREX כפלטפורמה לניהול תהליכי סחר ושיתוף מידע בינה לבין ספקיה. עד כה השתלבו ב-IREX הספקים המובילים בישראל: שטראוס-עלית, אסם-נסטלה, יוניליוור ישראל, החברה המרכזית למשקאות קלים, חוגלה-קימברלי ונטו סחר. בשנה הקרובה יצורפו לזירת המסחר עשרות ספקים נוספים. בהמשך יצטרפו רשתות שיווק נוספות, במטרה לבסס זירת מסחר אלקטרוני ארצית אחת לכל העוסקים בקמעונאות בישראל.
מנהלי הקטגוריות של הרשת ונציגי הספקים מעדכנים ב-IREX את נתוני המוצרים, מנהלים מגוונים לחנויות, מבצעים שינויי מחירים ומגדירים מבצעים, כל זאת באמצעות תהליכי עבודה אלקטרוניים מובנים ומשותפים. כמו כן, הספקים מקבלים דרך IREX נתונים עדכניים על המכירות והמלאי של מוצריהם בחנויות הרשת.
מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהייז, אמר: "שופרסל רואה ב-IREX מרכיב אסטרטגי חשוב בתהליך ייעול העבודה מול הספקים שלנו. שופרסל היתה בעבר החלוצה ביישום תקשורת EDI בין ספקים לרשתות בישראל, ואנו גאים להיות היום החלוצים גם בניהול תהליכי סחר אלקטרוניים עם הספקים. לאחר חודשים אחדים של עבודה במערכת, ברור לנו ש-IREX מספקת לנו ולספקים את הכלים המתקדמים הדרושים לניהול הסחר במאה ה-21".
סמנכ"ל הסחר של רשת שופרסל, אלי גידור, אמר: "גם לרשת וגם לספק יש תועלת רבה מהשימוש ב-IREX. ניהול הסחר באמצעות IREX מאפשר למנהלי הקטגוריות שלנו ולמנהל המסחרי של הספק ניצול זמן יעיל יותר, יוצר שקיפות ותיעוד מלא של תהליך הסחר, מייעל את ניהול הקטלוג ומפחית את פערי ההתחשבנות בינינו".
מנכ"ל ריטליקס ויו"ר סטור-נקסט, בארי שקד, אמר: "הניסיון שנצבר בשנים האחרונות בארצות הברית מלמד ששיתוף פעולה מקוון בין קמעונאי לספקים מניב חיסכון כספי של מיליוני דולרים לשני הצדדים. הרשתות הקמעונאיות המובילות בעולם כבר מפעילות דיאלוג מקוון עם הספקים, וריטליקס גאה להיות מובילת השינוי הזה בישראל. ההצלחה של שופרסל בפרויקט IREX מעוררת עניין רב גם בקרב לקוחות ריטליקס בעולם".