200 מ' ש' - ההשקעה במהלך המיתוג של שופרסל

שופרסלתשמור על השם המקורי ועם זאת, כבר לא תהיינה חנויות בת, חנויות רשת או סניפים אלא: שופרסל ביג, שופרסל דיל ושופרסל שלי. ומילה מנוחי: גיבוי טוטאלי למהלך
חזי שטרנליכט |

ראש הממשלה שרון קבל בכנסת בשבוע שעבר על ההתדרדרות במצבה של השפה העברית. עוד עדות לחדירת השפעות האנגלית על הדרך שבה תופסות החברות המסחריות את השיח הציבורי, מגיעה עם פרסום השקת החלטות המיתוג החדשות של רשת הקמעונאות שופרסל. במסגרת התכנית האסטרטגית, מוסרת ההנהלת הרשת כי הוחלט לערוך מהלך של מיתוג מחדש לכל אחת מהרשתות הבנות. ערכי המותג החדש מבוססים על: אמינות, שירות, מובילות, ישראליות, איכות וטריות.

היקף ההשקעה במיתוג מגיע לכ-200 מיליון שקל ויתפרס על פני השנים 2005-2006, אז יתבצע המהלך. את ההשקעה ממנים בשופרסל מתזרים המזומנים השוטף. ברשת צופים, כי המהלך יחל להניב תוצאות (כספיות כמובן) החל מתחילת ביצועו ב-2005. הלקוחות, נציין, ייתקלו לראשונה בשינוי בפסח הקרוב. יו"ר הרשת, אברהם ביגר שמח לספר, כי נוחי דנקנר מקבוצת אי.די.בי, היא בעלת השליטה בשופרסל, דרך דסק"ש, מגבה באופן מוחלט וטוטאלי את המהלך. לא חשבנו אחרת.

הרשת עומדת לכנס את רוב המותגים שלה תחת השם שופרסל, תוך הצמדת כינוי נוסף לסוגו של כל סניף (בדרך כלל במילה באנגלית).

במסגרת התכנית האסטרטגית, בנתה קבוצת שופרסל קונספטים קמעונאים חדשים שמתאימים לצורכי הלקוחות ולמגמות השוק.

קבוצת שופרסל הודיעה היום על מיתוג מחדש של הקונספטים הקמעונאים:

שופרסל דיל תהיה רשת חנויות "Heavy Discount", לדברי ההנהלה, הרשת תיצור רשת חנויות ארצית המובילה ב-HD במדינת ישראל בפריסה ארצית ובהתייחסות אזורית - 27 חנויות.

הרשת תהיה פתוחה לכלל הלקוחות, ללא כרטיס מועדון וללא תשלום תקופתי קבוע. הרשת תיתן מענה לצרכן בנושאי שליטה וקניה חכמה ויעילה. עם פתיחת רשת זו יוחזר לכל חבר מועדון יוניברס החלק היחסי בתשלום דמי החבר במזומן.

אפי רוזנהויז אמר בנושא, כי "קבוצת שופרסל הגדירה מדיניות אסטרטגית לפיה, היא תהיה הרשת הזולה ביותר בישראל בתחום הרשתות הזולות במדינה".

שופרסל שלי תשמש כרשת חנויות שכונתיות: הרשת תכלול 94 חנויות ותעניק מענה לצרכן בנושאי: נוחות וזמינות, טריות, שירות ויחס אישי. החנויות של רשת זו ימוקמו בשכונות ומרכזי הערים. עד סוף שנת 2005 יוסבו כ- 35 חנויות. תהליך הסבת החנויות יסתיים בתקופת הקניות שלקראת ראש השנה 2006.

ושופרסל ביג תהיה רשת חנויות היפרמרקט One Stop Shop: הרשת תכלול 29 חנויות ותעניק מענה לצרכן בנושאי: חווית קניה, מגוון רחב של מזון ולא מזון, טריות, שירות, מחלקות מתמחות ו-Value for money. מיקומן של חנויות אלו יקבע על בסיס אזורי ועד סוף שנת 2005 מתעתדת הרשת להסב כ-10 חנויות. סיום תהליך ההסבה יערך טרום ראש השנה 2006.

האסטרטגיה שהיוותה את הבסיס למיתוג מחדש היא: חזון אחד, שם אחד, מסר אחד, כרטיס מועדון אחד ומותג פרטי אחד. זאת בניגוד לרשתות בנות ללא קשר ישיר לרשת האם עד כה.

אפי רוזנהויז ציין כי, "הוחלט לבחור בשם שופרסל כמותג הרשת בשל העובדה ששופרסל מובילה את קמעונאות המזון בישראל משנת 1958, מאז פתיחת סניף הסופרמרקט הראשון בישראל, ברח' בן יהודה בת"א. שופרסל הוא מותג שגדלנו עליו, חלק מההוויה הישראלית ואנו מאמינים שמותג עם נכסי עבר כל כך חזקים ומושרשים יוכל להמשיך להוביל את שוק קמעונאות המזון בישראל בשנים הבאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.