בני גנץ: "בממשלה שלי לא יהיו פעולות חד צדדיות בפינוי יישובים"
ברקע לפריימריז בליכוד, יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, משגר היום (ד') מסר לבוחרים בחשבון הטוויטר ואומר כי "בממשלתי לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים". לדבריו, "ההתנתקות בוצעה והובלה על ידי ממשלה לגיטימית בראשות הליכוד, הצביעו בעדה נתניהו וראשי הליכוד והיא דובררה על ידי מירי רגב".
היכנסו למדור הבחירות של BizPortal
בריאיון שהעניק הרמטכ"ל לשעבר לידיעות אחרונות טען כי "צריך לקחת את הלקחים מההתנתקות ולממש אותם במקומות אחרים". כעת הוא מבהיר: "סוגיית הלקחים התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".
גנץ גם לא פסל בריאיון אפשרות לשבת בממשלת נתניהו עד שיוגש נגדו כתב אישום. בתגובה הזהירה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', את הבוחרים ששוקלים להצביע עבורו באומרה כי "על מי ששוקלים להצביע לגנץ מקרב גוש המרכז שמאל להיזהר שלא ללכת שולל ולהצביע עבורו בתקווה כי הוא זה שיחליף את השלטון, משום שבדיעבד הם עשויים לגלות שנתנו את קולם להמשך שלטון נתניהו".
לדבריה "בפעם השנייה, והפעם אפילו באופן ברור יותר, מאשר גנץ כי תקין בעיניו להמליץ בפני נשיא המדינה על מי ששקוע עד צוואר בפלילים לעמוד שוב בראש המערכת שאותה הוא מרסק ובה הוא פוגע".
- רפורמה מרוככת בדרך? לוין חותר לפשרה וזה יכול לעשות רק טוב לשווקים
- ח"כ אמסלם: "הממשלה אינה מתפקדת, נביא 65 מנדטים ונשלוט כראוי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גנץ הוריד את המסכה"
ביקורת על דבריו של גנץ נשמעה גם מצד מפלגת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד. "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש", נמסר מהמפלגה.
בהתייחס לדברים הגיבה מפלגת תל"ם בהנהגת משה (בוגי) יעלון באומרה כי ״לבנט ושקד אין בעיה לשבת בממשלה עם נתניהו ורגב שהובילו את ההתנתקות ואת הסכם פינוי חברון, אבל יש להם בעיה עם גנץ שהודיע שבממשלתו לא יהיו מהלכים חד צדדיים. בנט ושקד הם אלה שמאשרים מדי כמה שבועות העברת כספי פרוטקשן במזומן לחמאס. זה לא ימין חדש, זה ימין מטושטש״.
- 8.וכשהיתעוררתי נזכרתי בחלום....איזה ממשלה ואיזה נעליים (ל"ת)שולמן 06/02/2019 15:59הגב לתגובה זו
- 7.חי בסרט (ל"ת)תעירו אותו 06/02/2019 15:56הגב לתגובה זו
- 6.משה 06/02/2019 15:42הגב לתגובה זורק להגיד בראש מורם שישראל היא מדינה יהודית והיא כולה שלנו. רק זהות!
- 5.אתה מתחיל להיות לא מובן בכלל (ל"ת)בני גנץ 06/02/2019 15:19הגב לתגובה זו
- 4.אדם פשוט 06/02/2019 15:06הגב לתגובה זויש אמנם הרבה בעיות כמו מערכת הבריאות , גישה מתחנחנת ולא טובה כלפי הערבים ומס הכנסה שהורג את האנשים וממשלה שמתאכזרת לאנשים שהם צריכים כסף לתרופות אבל מה כל זה עדיף מאשר לתת עוד פיסת אדמה אחת לערבים צריך להמשיך עם אותו הקו עם ביבי לצערי כי אין אנשים אחרים .
- 3.בני גנץ יהיה ראש הממשלה-ביבי הולך לכלא רמלה לאגף ה VIP (ל"ת)עמית 06/02/2019 14:48הגב לתגובה זו
- 2.הצלף 06/02/2019 14:04הגב לתגובה זוגנץ הוא זה שהפקיר חיילים בשדה קרב והוא גאה בזה בגללו נהרגו חיילים ואני מכיר לא מעט סיפורים לצערי שחיילים נהרגו בגלל המוסריות של גנץ ... איך הציבור אוהב את הילד של השכן יותר מהילד שלו ??? מי שמצביע גנץ מצביע לרוצח בדם קר
- 1.פשוט שקרן נקודה (ל"ת)משה ראשל"צ 06/02/2019 13:22הגב לתגובה זו
- לרון 06/02/2019 14:21הגב לתגובה זולא ראש ממשלה מקסימום שר ללא תיק בממשלת נתניהו!!!!
- אולי שיתחיל בשר 06/02/2019 15:48גם ביבי התחיל מלמטה...קצת חסר אחריות לבחור ראש ממשלה שלא היה אף פעם שר!מה גם הוא צריך לסדר צניעות הידיים.וכן להרחיב קצת יותר את להקת המעודדות .בהצלחה לכולם

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
