bursaland
צילום: בורסהלנד

זוכה נוסף ב-3,000 ש"ח בתחרות בורסהלנד בשיתוף ביזפורטל

מחר (יום ב') תיפתח תחרות חינמית נוספת - לרישום לחצו כאן
מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה בורסהלנד

תחרות המשקיעים השבועית החינמית השניה של אתר בורסהלנד בשיתוף Bizportal הסתיימה, והיום (ב') תחל התחרות השלישית. מדובר בתחרות משקיעים עם תיק וירטואלי שמתחיל בשווי 100 אלף דולר.

204 משקיעים השתתפו בתחרות בשבוע החולף (הסתיימה ביום חמישי האחרון), ואת המקום הראשון תפס הגולש בעל הכינוי maorkere שזכה בפרס כספי של 3,000 שקלים. שווי התיק שלו סגר את שבוע התחרות על 124.9 אלף דולר. את המקום השני תפס המתמודד בעל הכינוי "אליאל מספר אחד" שסגר את השווי עם תיק בשווי 122.7 אלף דולר וזכה בפרס כספי של 1,000 שקלים. מבורסהלנד נמסר כי המניות המושקעות ביותר ע"י המשתתפים הן טבע (TEVA), אלקואה (AA) ו טסלה מוטורס (TSLA).

התחרות הבאה תיפתח כבר ביום ב' הקרוב (ה-6 במארס) ותסתיים ביום חמישי בשבוע הבא (16 במארס). שוב תהיה זו תחרות חינמית שבה כל מתמודד יתחיל עם תיק וירטואלי בשווי 100 אלף דולר ויכול לזכות בפרס של 3,000 שקלים. לרישום לתחרות - לחץ כאן

בורסהלנד הינה מערכת לעריכת תחרות בין משקיעים נושאת פרסים. מדובר במערכת (וירטואלית, סגורה) המדמה מסחר בשוק ההון, ומאפשרת חווית מסחר ממש כמו "בעולם האמיתי". בשלב זה המסחר הינו על כ-155 מניות מובילות מהבורסה בארה"ב. "המטרה היא לאפשר לקהל יעד מכל הסוגים (גם לאנשים חסרי ידע וניסיון) ללמוד ולהתנסות במסחר בשוק ההון, ללא נטילת סיכונים מעבר לעלות דמי ההשתתפות" מידי יום מתקיימת תחרות יומית חינמית להתנסות על מנת לחוות ולהכיר את המערכת של בורסהלנד.

להורדת האפליקציה במכשיר אנדרואיד - לחץ כאן

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כוכב 05/03/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. סוף סוף אפשר להרגיש את שוק ההון מבלי לסכן כסף בכלל
  • 1.
    יוני 05/03/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    בקושי יש עוד צופים לאתר הריקני הזה. מתביש להיזכר שפעם חשבתי שזה אתר כלכלה.
  • יוס בן ארי 05/03/2017 19:01
    הגב לתגובה זו
    גם אם יש לך להגיד משו על האתר יש דרך.. זה מראה שאתה ילד בן 16. וסתם דרך אגב האפליקציה הנ'ל היא מעולה(מניסיון),האמת שפחות בשבילי כי אני כבר 30 שנה בתחום שוק ההון אבל לדור החדש היא ממש עושה את העבודה בצורה נהדרת.. ועל האתר מה יש לי להוסיף? כבר שנים שאני נהנה לעקוב מקרוב על כל מה שחם בשו ההון.. יישר כח ביזפורטל יוזמה עניינית ומבורכת!
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.