פיגוע דקירה באוטובוס בתל אביב: 4 פצועים באורח קשה

אירוע הדקירה אירע בצומת בית מעריב בעיר. אדם חמוש עם סכין דקר 13 בני אדם בקו 40 של חברת דן
תומר קורנפלד | (8)
נושאים בכתבה פיגוע

אירוע דקירה בלב תל אביב. אדם חמוש בסכין דקר הבוקר (ד') 13 בני אדם בקו 40 של חברת 'דן'. הפצועים פונו לבתי החולים באזור המרכז - מצבם של ארבעה מוגדר קשה. מספר שוטרים רדפו אחרי המחבל, ירו לעברו, פגעו בו ברגלו ועצרו אותו.

האירוע התרחש לקראת 7:30 כאשר המחבל עלה לאוטובוס. באזור צומת בית 'מעריב' החל המחבל לדקור את הנוסעים. בהמשך, נמלט מהאוטובוס לאזור רחוב המסגר. שוטרים רדפו אחרי המחבל תוך שהם יורים לאוויר ובהמשך לרגליו. המחבל נעצר. אזור הפיגוע נחסם לכל הכיוונים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מנחם 21/01/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    שב"חים כל עוד הם באים לצורך עבודה אם המדינה מעלימה עין אז זה איכשהו בסדר אבל אם יש ביניהם שבאים לרצוח אני חושב שצריך לצאת במלחמת חורמה נגד השב"חים גם אלו שבאים לצורך פרנסת ילדיהם תושבי עזה הפלסטינים מהללים והופכים לשהידים ומודל לחיקוי רוצחים כאלו אם זה בני משפחותיהם ואם זה בתקשורת ובסביבה אם יהיה מלחמת חורמה והמשטרה תשנה את קו המחשבה שלה לגבי השב"חים גם אלו שבאו לצורכי עבודה כמו שעשו לגבי המסתננים רק בצורה הרבה יותר רצינית בסופו של דבר זה יגרום שזה ייפגע בחלק מהאנשים שבאים להתפרנס ואז תושבי עזה במקום להלל את המחבל ו 72 בתולות וגן עדן וכו אדם שייפגע מקור הכנסתו בגלל המחבל הוא יקלל כל יום את אותו מחבל והפלסטינים בעצמם יוקיעו ויגנו את המחבלים ברגע שפוגעים בכיס ולאנשים לא יהיה מקור פרנסה ואוכל לילדיהם בעקבות המחבל גם חמור שפוגעים בפרנסת משפחתו ובאוכל ילדיו המסר יעבור בצורה חדה וברורה שלא משתמעת לשני פנים אי אפשר ביד אחת לבקש פרנסה וביד השנייה לתקוע סכין בגב זה כמו השיר של עמיר בניון אחמד אוהב ישראל ולגבי העובדים אם ישלמו 40 או 50 שח לשעה גם יהודים יבואו לעבוד בבניין והמדינה יכולה לממן את ה
  • 6.
    בא 21/01/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה משלמים לו משכורת .
  • 5.
    הימין 21/01/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    תושבי תל אביב השמאלנים תתעוררו...שלא אהיה מאוחר
  • 4.
    מצביע ליכוד 21/01/2015 09:58
    הגב לתגובה זו
    "בוג'י וציפי ילחמו בטרור"...רק המחשווה עושה לי צמרמוררת....רק הימין יטפל בערבים שבאים לרצוח אותנו תושבי תל אביב תתעוררו....
  • 3.
    מרילה 21/01/2015 09:43
    הגב לתגובה זו
    יש לנתח את המחבל בצורה שלא יוכל לעמוד על רגליו כוונה להוריד לה את הרגליים רק ככה אולי הם יקבלו חרטה!!!!!
  • 2.
    גאון 21/01/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    תיראו עם מי יש פה עסק.
  • גרוסמן 21/01/2015 10:07
    הגב לתגובה זו
    למעט הבלחה רגעית של ברק (שגם הוא בתכלס ימניי - אין איש צבא שהוא לא ימני) הימין שולט פה 20 שנה, שזה כולל כמובן את אריק שרון - מר מלחמת לבנון. ורואים את היד הקשה שלו. כי אין פיגועים, אין מלחמות. הפלסטינים יודעים כי אסור להתעסק איתנו!!!
  • 1.
    בא 21/01/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
    חופשי ,שיחקרו איך הגיע ואחכ להעניש את המפקד באותו פיקוד שנתן לזה לקרות .ומייד .
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.