לקראת זינוק מחירים בשרון? צניחה של 24% בהתחלות הבנייה באזור
האם אזור השרון עומד בפני מחסור בהיצע של דירות חדשות? מנתונים שפרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי במחצית הראשונה של 2011 נרשמה ירידה של כ-24% בממוצע בהתחלות בנייה בערי השרון.
על פי הנתונים, בכפר סבא הוחל בבנייתן של 337 יח"ד חדשות לעומת 493 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד - מדובר בירידה של 31%. בנתניה כמות הדירות החדשות שהוחל בבנייתן ירדה בכ-16% ל-503 יח"ד. בהוד השרון חלה ירידה של כ-25% ל-332 יח"ד שבנייתן החלה. יש לציין כי באותה תקופה בדיוק חל זינוק של 112% במכירת דירות בהוד השרון ל-272 יח"ד.
לדברי שרה אילין, סמנכ"לית השיווק של חברת שרביב, "הוד השרון נהנית מביקושים רבים בשנה האחרונה הן של זוגות צעירים והן של משפרי דיור. הירידה החדה בהתחלות בנייה יחד עם המשך הביקושים הרבים עלולה לגרום כבר בטווח הקרוב למחסור גדול מאוד של דירות חדשות שתוביל מן הסתם לעליות מחירים."
כיום רוב הבנייה בהוד השרון נמצאת במתחם 1200 בין רחוב סוקולוב לכפר מל"ל. מדובר בשטח של 300 דונם עליו ייבנו כ-2,300 יח"ד. עם זאת, על פי ידיעות שפורסמו לאחרונה בעיתונות, חברות שעוד לא התחילו לבנות במתחם יאלצו לחכות עד שדרוג התשתיות באזור.
על פי התב"ע, כדי להוציא היתר בנייה לפרויקטים נוספים, יש לשפר ולשדרג את מערכות הכבישים במקום על מנת שתוכל לשאת בעומסי התנועה שתיצור הבנייה החדשה. בין השאר מדובר על הרחבת רחוב סוקולוב ותוספת נתיב ביציאה מצומת כפר סבא לדרך הטייסים שנהפכה לכביש 531. עד שהתנאים לא יתממשו ועדות התכנון לא יוכלו להוציא היתרים נוספים.
גם כבר סבא סובלת מירידה בהתחלות הבנייה ועלייה בביקושים. לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל חברת א. זיתוני, "כיום לא נותרו כמעט קרקעות בשכונה הירוקה בכפר סבא. לדעתי דווקא היום שכולם מדברים על האטה במכירות, צריך להסתכל קדימה ליום שאחרי ולמנוע גל חדש של עליות מחירים".
- 11.רן - שמאי 11/09/2011 18:10הגב לתגובה זוזה הזמן לקנות במרכז תל אביב, גבעתיים ובשרון
- שמעון דוד 12/09/2011 03:29הגב לתגובה זוא. האם יש עודף דירות ריקות שעדיין לא נמכרו ולכן יש מעט התחלות בניה. ב. האם יש פרוייקטים לבניה שעדיין לא פורסמו ועמדים לצאת בימים הקרובים. ג. האם כותב הכתבה אכן רוצה לשרת את הציבור הרחב או אינטרסים של מישהו אחר.
- 10.דוד 11/09/2011 17:16הגב לתגובה זומר זיתוני יעלו מחירים פשוט לא נקנה ואל תבהיל אותנו יש השקעות יותר בטוחות מנדלן כיום. ראה מפולת בארה' ב ובקרוב לצערי גם אצלנו.
- 9.אורן 11/09/2011 16:30הגב לתגובה זואני מבין את הלחץ הגדול בו את נמצאת אך אפילו אצל הגינדים יש שממה במשרדים עם כל הימי מכירות שהם הוציאו עם הגלידות וכ" ו..אז כל שכן אצלך אם בארזים נפלה שלהבת....מה יגידו בשרביב
- 8.מאות דירות בבניה בשרון עדיין לא מכורות (ל"ת)רון 11/09/2011 14:17הגב לתגובה זו
- 7.אם קנו ב-1200 וזה עוד לא בבניה = פחות ביקוש (ל"ת)הנתון לא משקף מצב 11/09/2011 13:57הגב לתגובה זו
- 6.מתווך - הוד השרון 11/09/2011 13:54הגב לתגובה זולצערי הכתבה לא מדוייקת אין עסקאות ! הלקוחות שמתעניינים - באמת מתעניינים, אבל לא קונים ! אין מה להגיד, אני מבין אותם.
- 5.תל אביבי 11/09/2011 13:16הגב לתגובה זוצפו לאחרי החגים אז הביקוש הכבוש יבוא למימוש -ולצערי עליות מחירים
- 4.מחירי הדירות בירידה! 11/09/2011 12:57הגב לתגובה זויש לנו שני חברים עם דירות שממש מנסים למכור וכבר ירדו במחיר פעמיים, אין אפילו טלפונים השוק כרגע לא לצד המוכרים, הירידות כבר החלו לפני כמה חודשים
- 3.ירושלמי 11/09/2011 12:45הגב לתגובה זוהנתונים הקשים כבר מונחים על השולחן. תבינו, אין יותר לאן לעלות. אין לאנשים את הסכום ההתחלתי והכסף הפך ליקר... לא יעזור כלום, ירידות חדות בפתח, ואל תתפתו לספינים שקופים!
- 2.זוג צעיר 11/09/2011 12:45הגב לתגובה זומתוך צער וכאב הריני מפנה לעובדה בלתי נעימה בכל הנוגע להתנהלותה והתקדמותה של תוכנית הר/1302. כפי שידוע, תוכנית הר/1302 הינה תוכנית שהחלה ביוזמת הועדה המקומית בשנת 2002. בשנת 2006, רכשתי קרקע ממרבית חסכונותיי על מנת שאוכל להתגורר בבוא היום בדירה בהוד השרון. כיום, לצערי, אני נאלץ לשכור דירה בהוד השרון על מנת לאפשר למשפחתי קורת גג ומחסה. כידוע, מחירי השכירויות האמירו בשנים האחרונות ולכן נבצר ממני לקיים חיים כסדרם בכל הנוגע לכלכלת המשפחה. התוכנית קיבלה תוקף ע" י הועדה המחוזית ולאחר מכן נדחה אף הערער על ידי הועדה הארצית. לצערי, ישנם מתנגדים שאינם יכולים לעמוד בהחלטות המוסדות ומנסים לשים מקלות בגלגלי התוכנית בכל רגע נתון ובכך התוכנית ממשיכה להתעכב בצנרת הבירוקרטיה כשאנוכי ובעלי זכויות אחרים נאלצים לשלם הון כדמי שכירות על מנת לקיים חיים נורמאליים וזאת במקביל לעלויות מימון בגין הקרקע שנרכשה
- 1.אזרח מן השורה 11/09/2011 12:41הגב לתגובה זואנחנו כרגע מתלבטים - האם למכור אך הנכס שבידינו ולמנף את המצב או להמתין שהמחירים ימשיכו לעלות..
- אזרח 12/09/2011 05:54הגב לתגובה זועוד שנה - שנתיים תמכור ב 50 אחוז יותר. או פחות.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
מנתוני האוצר עולה כי כ‑76% מהגמלאים של מערכת הביטחון חוזרים לשוק העבודה, מתוכם כ‑26% חוזרים לשירות הציבורי. ותחת הנתונים האלו - האם מוצדק להעניק קצבה מלאה, כבר מגיל 45, כאשר העובד בפועל מרוויח מצוין, ואפילו כפול?
ההצעה של האוצר מתייחסת לפורשים שעובדים בשירות המדינה. הכוונה לקצץ את קצבת הפנסיה כאשר סכום הכנסת העבודה והקצבה יחד גבוה מהמשכורת האחרונה שקיבל הגמלאי לפני פרישתו משירות הקבע בכוחות הביטחון. אבל, יש כאן איפה ואיפה. מה אם אותם פורשים שמשתכרים בשוק הפרטי? איך ניתן להעביר הצעה שנראית על פניו אפילו "לא חוקית".
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
