סגירת BlogTV השתלמה: תפוז מסכמת את 2009 עם רווח של 2.2 מיליון שקל

זאת בהשוואה להפסד של 13 מיליון שקל בשנה הקודמת שכלל הפרשה של 10.4 מיליון שקל לסגירת חברת הבת. פעילות פורטל האינטרנט הציגה צמיחה בשנה החולפת לעומת ירידה בהכנסות מתוכן סלולארי
תומר קורנפלד |

פורטל האינטרנט תפוז מסכמת את 2009 עם המשך מגמת הגידול בהכנסותיה וברווחיותה, בין היתר בזכות חיסול סגירת חברת הבת BLOGTV שהסבה לה בשנים האחרונות הפסדים והעברת הפעילות של חברת הבת אל תפוז עצמה.

את שנת 2009 מסכמת תפוז עם עלייה של 8% בהכנסות לרמה של 41.8 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-10.3 מיליון שקל ירידה של 300 אלף שקל בהשוואה לרבעון המקביל.

תפוז המנוהלת על ידי דן חן אינה פועלת רק באמצעות פורטל האינטרנט אלא גם באמצעות אספקת תוכן סלולרי. פילוח ההכנסות השנתיות מצביע על כך צמיחה של 8% בפעילות האינטרנט ומנגד, שחיקה של 8% בפעילות התוכן הסלולרי. כמו כן, הרווח התפעולי המיוחס לפעילות האינטרנט צמח בשנה החולפת על חשבון שחיקה ברווח התפעולי מפעילות התוכן הסלולרי.

בשורה התחתונה סיימה תפוז את שנת 2009 עם רווח נקי בסך של כ- 2.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל בשנת 2008, שכלל, בין היתר, הפרשה חד פעמית בסך של כ-10.4 מיליון שקל בגין סגירת חברת הבת BlogTV והעברת הפעילות ישירות לתפוז עצמה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2009 הסתכם בכ-923 אלף שקל, לעומת הפסד נקי של כ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הנקי בשנת 2009 כולל בתוכו מחיקה של 1.3 מיליון שקל שביצעה תפוז על חברת Get It.

דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "תכנית ההתייעלות שהחלה ליישם החברה בשנת 2008 וההחלטה להתמקד בליבת עסקיה בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי הוכיחו את עצמם, והדו"חות המסכמים את שנת 2009, המעידים על עלייה בהכנסות החברה וברווחיה, מבטאים מגמה זו. תפוז עמלה בימים אלו על יצירת פעילויות ומיזמים חדשים בתחום התוכן הסלולרי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה