סגירה חזקה בבורסה בת"א: החברה לישראל זינקה ב-6.8%, טאואר צנחה 5.85%

המעו"ף טיפס היום בשיעור של 1.2% וזאת לאחר יומיים של ירידות חדות. מדד הבנקים עלה 2.72% ומדד הנדלן-15 עלה ב-2.78%

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום בעליות שערים חדות, זאת לאחר יומיים של ירידות בהן השיל המעו"ף כמעט 4% מערכו. בזק אומנם רשמה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה וירדה כמעט 3%, אך מניות הבנקים והנדלן בלטו לטובה ומשכו את המדדים לעליות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.67 מיליארד שקלים, מחזור דומה לזה שנרשם אתמול.

בשוק הקונצרני נרשמו היום עליות שערים נאות, זאת לאחר המימושים הכבדים שנרשמו לאחרונה. מדד התל בונד 40 עלה ב-0.97% ומדד התל בונד 20 עלה ב- 0.84%. אפריקה אגח כא רשמה עלייה של 3.19%, העלייה החדה בתל בונד 60.

נזכיר כי היום לאחר סיום המסחר תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. כלכלי המאקרו במשק מעריכים בממוצע כי המדד ירשום עליה של 0.5%-0.6%.

עליות שערים באירופה

המדדים המובילים באירופה עברו להיסחר עליות שערים אחרי שסדרת נתוני מאקרו חיוביים התפרסמו ביבשת ונגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר כי הכלכלה הבריטית יצאה כנראה מהמיתון אך הוסיף שכוחה של ההתאוששות עדיין נותר לוטה באפלה.

"יש עכשיו סימנים שברבעון השלישי הצמיחה חזרה", אמר קינג. בשבועות האחרונים סדרה של נתונים שפורסמו בבריטניה העידו על כך שחלה התייצבות במחירי הבתים, עלייה בפעילות הייצור ושהצרכנים מרגישים יותר בטוחים.

מוקדם יותר בגרמניה, פורסם כי ביטחון המשקיעים הגרמני עלה בספטמבר לרמתו הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים. מכון ZEW למחקר כלכלי דיווח כי המדד לציפיות המשקיעים והאנליסטים, שנועד לחזות את ההתפתחויות חצי שנה קדימה, עלה ל-57.7 מ-56.1 באוגוסט. עם זאת, הנתון פספס את תחזיות האנליסטים לעלייה חדה יותר לרמה של 60 נקודות.

המסחר באסיה הסתיים בעליות קלות לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אתמול. במניות הפיננסים ניכרה חולשה ומנגד מניות המחצבים התקדמו ואיזנו את המדד האזורי.

במדדים: מדד המעו"ף סגר בעלייה של 1.2% לרמה של 950 נקודות. מדד ת"א-75 עלה ב-1.45%.

מניות במרכז

מניית החברה לישראל סגרה בעליות שערים חדות, זאת למרות הורדת הדרוג הבוקר של צים ע"י מעלות מ-B ל-CC עם תחזית שלילית.

מניית בזק נסחרה בירידה בולטת תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בבורסה, זאת ברקע לדיווח על הפצת מניות בעלי השליטה בהיקף של כ-750 מיליון שקלים לפני מחיר של 7.80-7.85 שקלים למניה, דיסקאונט של כ-4% על מחיר הפתיחה הבוקר.

מניית אפריקה, שצנחה בעשרות אחוזים בשבועיים האחרונים, המשיכה לאבד גובה. הלילה דיווחנו כי אפריקה מחליפה את אחזקתה בחברת אלון ישראל הפרטית תמורת קבלת אחזקה סחירה באלון ארה"ב ואופציה לרכישת אחזקות סחירות בחברת דור אלון אנרגיה. זאת, במסגרת המאמץ להנזיל את נכסיה.

מניית כיל נסחרה בצד האדום, זאת על רקע מגמה שלילית בסקטור הדשנים בניו-יורק אמש. מנגד, עליות במניות המחצבים באסיה יאזנו במשהו את המגמה.

טאואר רשמה ירידה למרות שהחברה דיווחה היום על כניסה לשוק תאורת ה-LED התעשייתית הצפוי להניב לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנים הבאות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".