ירידה של כ-60% ברווחי המלט: צמצום בביקושים מיפן והיחלשות היין מול הדולר פגעו ברווח

הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-18.6 מיליון דולר. החברה אישרה תוכנית רכישה מחדש של מניות בסך 25 מיליון שקל
איריס בר טל |

חברת המלט, העוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים למערכות תעשייתיות, דיווחה הבוקר על רווח נקי של 1 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 , ירידה של כ-60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הירידה ברווח נובעת בעיקרה מהמשך ההאטה במגזר המוצרים האולטרה נקיים ביפן, בעקבותה רשמה החברה הבת ביפן הפרשה חד פעמית בגובה 950 אלף דולר. גם היחלשות היין מול הדולר ב-6% גרמה לירידת ערך בגובה 550 אלף דולר בדוחות.

מחזור המכירות של החברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב- כ-18.6 מיליון דולר לעומת כ-19.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ- 5%. לעומת זאת בהשוואה לרבעון הקודם, גדל מחזור המכירות ב-1%.

שמואל טופז, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר: "הגידול במכירות ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון של השנה הושג למרות הירידה העולמית בתחום המוליכים למחצה, כשבמגזר תעשיות התהליך אנו מציגים גידול רציף במכירות. המגזר התהליכי צומח בצורה מרשימה כל שנה כשרק במחצית הראשונה של 2008 צמחנו במגזר זה בכ-13%. אנו מנצלים את החולשה הזמנית בתחום תעשיית המוליכים למחצה כדי לפתח ולהשיק מוצרים חדשים ולכן אנו צופים כי כאשר יעלה השוק מחדש, נעמוד בפני גל של ביקושים מוגברים להם אנו מוכנים ברמת היקף הייצור."

בראייה לעתיד

בהמ-לט מציינים כי הקבוצה החלה לספק מהרבעון השלישי של 2008 מוצרים מתוך הזמנת הענק שנחתמה בתחילת השנה (שעליה הוצא דיווח מיידי ב-17.1.08). בהתאם להסכם, יעד הרכישות הינו בהיקף של 7.5 מיליון דולר ארה"ב לשנת 2008 ו- 27 מיליון דולר לשנת 2009. התחייבות המינימום לרכישה מהמלט לשנת 2008 הינה בסכום של 3.5-5 מיליון דולר ארה"ב.

להערכתו של שמוליק טופז "המגזר התהליכי ימשיך לשמור על שיעורי גידול מרשימים לאור ההצלחה הגדולה שלנו בהחדרת מוצרים חדשים לשוק האנרגיה הסולארית המתפתח היום בקצבים גבוהים". והוסיף: "במקביל אנו נערכים בכל העצמה לשלב הראשון בחוזה מול החברה האסייתית. לשמחתנו השלמנו את תכנית ההשקעה והקמת מבני ייצור חדשים במפעלי הקבוצה בישראל שהגדילו את כושר הייצור ב-50% במונחי מכירה. להערכתנו המשך שנת 2008 תתאפיין בצמיחה מוגברת".

בנוסף הודיעה היום החברה כי הדירקטוריון החליט אמש לאשר מסגרת לרכישה עצמית של מניות החברה בהיקף כולל של עד 25 מיליון שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.