בנק ישראל ידבר גם באמהרית: יוצא בקמפיין פרסומי לעידוד הציבור לצרכנות בנקאית נבונה

הבנק ייחצן את הרפורמה בעמלות וימליץ על שימוש ב"מחשבוני העמלות"
אריאל אטיאס |

כחודש לאחר כניסתה של הרפורמה בעמלות הבנקים לתוקף, בנק ישראל יוצא היום בקמפיין פרסומי לעידוד הציבור לצרכנות בנקאית נבונה.

בנק ישראל פותח היום בקמפיין פרסומי שמטרתו להגביר את מודעות הציבור לרפורמה בתחום העמלות, שעיקרה יצירת יכולת השוואה בין המחירים המוצעים בבנקים השונים. מטרת הקמפיין היא לעודד את הציבור לצרכנות נבונה יותר של שירותים בנקאיים.

התוכנית השנויה במחלוקת גובשה על ידי אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, כשכחלק מהמהלך הכולל, בוטלו כ-180 עמלות מתוך 305 שהיו קיימות בתעריפונים השונים.

במסגרת הקמפיין ישודרו תשדירי הסברה בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. ההסברה תכלול גם את המגזר החרדי ואוכלוסיות דוברי השפות הערבית, הרוסית והאמהרית. בשלב זה, מסע ההסברה, אשר הוכן על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, יימשך כשבועיים.

הרפורמה המדוברת, הן מבחינה יחצנית והן בגזרת גובה העמלות נחלה, עוד בטרם נכנסה לתוקף, כשלון חרוץ. הבנקים שהיו עשויים להפסיד מאות מיליונים מצמצום מספר העמלו, כיסו את עצמם באופן מיידי על ידי ייקור דרמטי של מחיריהן.

הרפורמה בעמלות, שיזם המפקח על הבנקים, עליה עמלו במשך חמש שנים חברי ועדת הכלכלה נכנסה ב-1 ביולי השנה לתוקף ובאופן מיידי חטפה ביקורות רבות בתקשורת על כך שהיא מוזילה את את העמלות המצרפיות בכחצי שקל לחודש למשק בית.

בנק ישראל ורוני חזקיהו הטוענים בתוקף, כי בסופו של דבר הרפורמה תוביל להוזלה בעמלות, החליטו לצאת בקמפיין פרסומי על איך "לבצע צרכנות נבונה". בנק ישראל מעמיד לרשות הציבור באתר האינטרנט שלו כלים שימושיים שיסייעו בידי הלקוחות להשוות את מחירי השירותים הבנקאיים ולחסוך בעלויות באמצעות "מחשבוני עמלות" וכן מידע רב אודות הרפורמה בעמלות.

קלות ההשוואה שמספקים "מחשבוני העמלות" תסייע ללקוחות לנקוט בצרכנות בנקאית נבונה מצד אחד ומצד שני תגביר את התחרותיות בין הבנקים.

מחשבון עמלות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה