הענק הסיני מגמד את ארה"ב: מכירות הקמעונאיות בסין זינקו במאי ב-21% - פי 7 מארה"ב

רעידת האדמה החזקה בסין הקפיצה את הביקושים הפנימיים למוצרים שונים: הניצולים היו זקוקים ל-14 מיליון פריטי ביגוד ו-4.8 מיליון מיטות
עדי בן ישראל |

השכר של הסיני הממוצע עולה - וכך גם הבזבוזים. הממשל הסיני פרסם היום נתונים לפיהם המכירות בענף הקמעונאות זינקו ב-21.6% בחודש מאי והסתכמו ב-126 מיליארד דולר. מעבר לעובדה שמדובר בקצב העלייה המהיר ביותר מזה 9 שנים, הנתון המדהים מעיד על מכירות הגבוהות פי 7 מאלו שבארה"ב. בנוסף, הזינוק מגיע לאחר שבחודש אפריל נסקו המכירות בסין ב-22%.

בנוסף לצריכה של הסינים, מכירות הקמעונאיות הונעו בעיקר על ידי הייצוא החזק מסין בחודש שעבר. רעידת האדמה החזקה בסין גרמה להגברת הביקושים הפנימיים למוצרים שונים. כך, למשל, הניצולים היו זקוקים ל-14 מיליון פריטי ביגוד, 4.8 מיליון מיטות ועוד.

"הצמיחה החזקה תומכת בביקושים הפנימיים", אמר דייוויד כהן, כלכלן בכיר בבית ההשקעות אקשן אקונומיקס. "כמו הצרכנים בכל העולם, הסינים ממשיכים לבזבז למרות שהאינפלציה עולה ושוחקת את ההכנסה שלהם".

בניתוח פרטי המכירות עולה, כי מכירות כלי הרכב עלו ב-32% במאי ומכירות פריטי הבנייה עלו ב-9.3%. הייצוא מסין זינק ב-28% במאי לאחר עלייה של 22% באפריל. הגידול במכירות הקמעונאיות בסין גדול בהרבה, כאמור, מזה שבארה"ב, שם עלו המכירות במאי ב-3% בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה