חברות הנפט נהנות מהעליות בזהב השחור: רויאל-דאץ'-של הרוויחה יותר מ-9 מיליארד דולר ברבעון

רווחי החברה לרבעון הראשון של 2008 מצביעים על עלייה של 25% ביחס לרווחי הרבעון המקביל אשתקד. העליה נובעת גם מעליית מחיר הגז הטבעי ב-22% במהלך הרבעון
ישראל הס |

חברת הנפט ההולנדית רויאל-דאץ'-של (סימול: RDS-B), חברת הנפט הגדולה באירופה, רשמה עלייה של 25% ברווחי הרבעון הראשון של 2008. זאת על רקע זינוקים חדים במחירי הנפט והגז הטבעי.

הרווח הנקי של החברה ברבעון עמד על 9.08 מיליארד דולר, 1.46 דולר למניה, בהשוואה לרווח של 7.28 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2007.

מחיר חבית הדולר נגע במחיר 100 דולר, זו הפעם הראשונה ב-2 לינואר 2008והגיע למחיר של 111.8 דולר לחבית בחודש מרץ על רקע הדולר החלש. בנוסף, זינק מחיר הגז הטבעי ב-22% בממוצע. "זה מדהים איך כמעט כל נתון היכה את ציפיות האנליסטים", אמר הרמן בוטס, אנליסט בית ההשקעות Theodoor Gilissen Bankiers.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.