בעולם: "סמאשינג פאמפקינס" תובעת את וירג'ין על שימוש בשיר הלהקה בפרסומת לפפסי

הלהקה טוענת כי לחברת התקליטים לא היתה הזכות להשתמש בשם הלהקה ובשיריה בפרסומות מסחרית של פפסי; הלהקה לא מוכנה להתמסחר
שרות Bizportal |

מחלוקת חדשה צומחת על רקע החיבור בין מותגים ולהקות. ה"סמאשינג פאמפקינס" אחת מלהקות הרוק המוכרות והמצליחות בעולם תובעת את חברת התקליטים שלה - "וירג'ין רקורדס" בגין שימוש ללא אישור בשם הלהקה ושיריה בפרסומות מסחריות של החברות פפסי ואמאזון.

הלהקה טוענת, בין השאר כי השימוש הלא חוקי בשיריה לטובת פרסומות מסחריות פוגע ביושרה האמנותי ובמיתוגה המקצועי למענו עבדה, ויצרה חומרים, יותר משני עשורים.

מסתבר שלהקת הרוק המוכשרת לא מוכנה להתמסחר. ההרכב שחווה עליות וירידות במהלך הקריירה במערכת היחסים בין חבריו היה הראשון להעניק את המוסיקה שלו בחינם, הרבה לפני ההשקה של האלבום האחרון של רדיוהד. אלבומם משנת 2000 הוענק חינם לאחר מאבק ממושך עם "וירג'ין".

התקריות והחיבור בין מותגים ולהקות לא התחילו ב"סמאשינג פאמפקינס" ולתופעה הזו יש היסטוריה מכובדת.

אחד המקרים היותר מפורסמים בנושא זה שגם כלל את "פפסי" היה עם "מדונה" בשנת 1990, כאשר חברת המשקאות השתמשה בשירה Like a Prayer לקמפיין פרסומי, אך כאשר שודר הוידאו-קליפ בו צולמה הזמרת רוקדת בשדה של צלבים בוערים ביטלה פפסי את הקמפיין כתוצאה מתלונות ארגונים נוצריים בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה