טוק טוק!! הלקוח שלך רוצה משהו, אתה יודע מזה?

"זיהוי אירועים עסקיים באופן מהיר וממוקד מאפשר תגובה מהירה של צוותי השיווק, השירות והמכירות ומהווה יתרון תחרותי מניב הכנסות". מייק תלם, על החשיבות של תגובה מהירה לאירועים עסקיים
מייק תלם |

התחרות הרבה בשווקים המודרניים העלתה את הצורך של ארגונים בתגובה מהירה לצרכי לקוחות, בין אם מדובר במטרות שיווקיות רחבות או מאמצי מכירות ממוקדים, שירות ושימור לקוחות או מניעת הונאות.

ארגונים מעוניינים לדעת מה עושים הלקוחות, הספקים והשותפים שלהם כרגע ומה הם רוצים...עכשיו.

איך לזהות ולהגיב לאירועים עסקיים בזמן אמת?

חלק ניכר מן האינטראקציה בין לקוחות לחברות מתרחש בעולם האלקטרוני, דרך אתרי אינטרנט חיצוניים ופנימיים. האתגר הוא זיהוי פעילות עסקית רלוונטית של לקוחות, ספקים או שותפים באתרי האינטרנט של החברה ומינוף הפעילות ליצירת הכנסות נוספות.

אחת מהדרכים דרכן ניתן להתמודד עם צורך היא השימוש במערכת "חכמה עסקית" (Business Smart), המזהה אירועים עסקיים בזמן אמת – המערכת מזהה אירועים שמבצעים לקוחות באתרי האינטרנט של החברה או אירועים פנימיים בפורטל האירגוני (סוכנים, ספקים וכו) - ומעבירה אותם, בהתאם להגדרות עסקיות, למגוון מערכות תומכות החלטה בארגון לצרכי שיווק ומכירות, מניעת הונאות ושרות לקוחות.

כיצד זה בא לידי ביטוי

אחת הדוגמאות המעניינות ליתרון בזיהוי מהיר של אירועים עסקיים באה מעולם המכירות ושרות הלקוחות: לקוח מחפש באתר החברה מחירים או מבצעים, המערכת "החכמה" מזהה, בזמן אמת, שהלקוח ואו המידע בו הוא מתעניין, עונים על חוקים עסקיים מסוימים, מעבירה את המידע הממוקד למערכות המכירות ובמקביל מפעילה או מציעה לו שיחת וידאו עם נציג שירות או מכירות.

מגוון האירועים העסקיים שמעניינים חברות משתנה, כמובן, בהתאם לתחומי הפעילות. אירועים אפשריים עשויים להיות; לקוח משוטט בדפים של תעריפי שיחות בחו"ל – מעוניין לרכוש חבילת זמן אויר? ; לקוח שמפיק דוחות חשבון בתדירות מוגזמת – משווה מחירים? ועוד.

אירועים עסקיים אלו ורבים אחרים יכולים לייצר ערך רב לחברה אם יזוהו בזמן, יועברו לגורם העסקי המתאים ויאפשרו לו פעילות ממוקדת ויעילה, כשהברזל עוד חם.

עד היום, אחת הבעיות הגדולות בתחום זיהוי האירועים העסקיים הייתה הצורך בשינויים במערכות התפעוליות - אילוץ בעייתי מבחינת ביצועים, תחזוקה וכמובן משך היישום. מנהלי השיווק, השירות והמכירות בארגונים נדרשים ל- Time to Market מהיר כדי להתמודד עם שווקים תחרותיים ודינאמיים ולא יכולים לחכות חודשים ליישום הפתרונות.

פתרונות ברשת התקשורת

המוצר היחיד בשוק שמספק פתרון לצרכים שצוינו הוא ה- Inflight של חברתRadware . Radware Inflight מאפשר הגדרה מהירה של אירועים בעזרת תפיסה חדשנית אך פשוטה, לזיהוי האירועים, שלא דורשת כל שינוי במערכות התפעוליות. המוצר מזהה פעילות עסקית רלוונטית על גבי רשת התקשורת, ללא שינוי במערכות התפעוליות וללא פגיעה או הפרעה ללקוחות. הרי אם כל המידע זורם ברשת, למה שלא נשתמש בו ?

ה-Inflight מסוגל גם להעביר מידע למגוון מערכות תומכות החלטה כגון מערכות בינה עסקית (BI), מערכות ניהול תהליכים (BPM), מערכות ניתוח פעילות אינטרנטית (Web Analytics), מערכות למניעת הונאות ועוד. מערכת ה-Inflight מאפשרת למערכות BI לספק נתונים ממוקדים, בזמן אמת ולא רק דוחות תקופתיים לטיפול בדיעבד.

לסיכום

זיהוי אירועים עסקיים באופן מהיר וממוקד מאפשר תגובה מהירה של צוותי השיווק, השירות והמכירות ומהווה יתרון תחרותי מניב הכנסות. הפתרון מבוסס הרשת "עוקף" מכשולים מסורתיים באלגנטיות ומאפשר לארגון להגיב ללקוחותיו בזמן אמת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות המסים
צילום: רשות המסים

רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי

רשות המסים יצאה לדרך עם ההליך, אשר יעמוד בתוקף עד אוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס - ממס הכנסה ועד מיסוי מקרקעין; במסלול המקוצר (הירוק) ניתן להסדיר גם הכנסות משכר דירה ונכסים דיגיטליים בהיקפים מוגבלים



צלי אהרון |

רשות המסים, באישור היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה על הפעלתו מחדש של נוהל הגילוי מרצון - הליך ייחודי המאפשר לנישומים לדווח על נכסים או הכנסות שלא דווחו בעבר, לשלם את המס המתחייב. ובתמורה לקבל חסינות מהליך פלילי. 

הנוהל, שנפתח כעת מחדש, יעמוד בתוקפו עד ל-31 באוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס: מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין ומכס. הגשת הבקשות תתבצע באופן מקוון בלבד, באמצעות טופס ייעודי שיועלה לאתר רשות המסים בימים הקרובים. 

תנאי מרכזי להשתתפות בהליך הוא שהפנייה נעשית בתום-לב ובכנות, ושבמועד הפנייה לא מתנהלת בעניינו של המבקש בדיקה או חקירה.

איך זה יתבצע?

הטיפול בבקשות יתבצע בשני מסלולים: במסלול הרגיל - לאחר בדיקה פרטנית של המקרה וחתימה על הסכם שומה מול פקיד השומה הרלוונטי; ובמסלול "הירוק" - מסלול מקוצר שנועד להסדרת דיווחים בהיקפים נמוכים יחסית. 

במסלול זה ניתן להסדיר בין היתר הכנסות משכר דירה למגורים עד 250 אלף שקל לשנה, הכנסות מנכסים פיננסיים בחו"ל אם יתרת החשבון ל-31 בדצמבר 2014 נמוכה מ-4 מיליון שקל ולא בוצעו בו הפקדות חדשות מאז, וכן הכנסות מנכסים דיגיטליים בהיקף של עד 500 אלף שקל לכל תקופת הגילוי, כאשר שווי כלל ההחזקות הדיגיטליות ל-31 בדצמבר 2024 אינו עולה על 1.5 מיליון שקל.

רשות המסים
צילום: רשות המסים

רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי

רשות המסים יצאה לדרך עם ההליך, אשר יעמוד בתוקף עד אוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס - ממס הכנסה ועד מיסוי מקרקעין; במסלול המקוצר (הירוק) ניתן להסדיר גם הכנסות משכר דירה ונכסים דיגיטליים בהיקפים מוגבלים



צלי אהרון |

רשות המסים, באישור היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה על הפעלתו מחדש של נוהל הגילוי מרצון - הליך ייחודי המאפשר לנישומים לדווח על נכסים או הכנסות שלא דווחו בעבר, לשלם את המס המתחייב. ובתמורה לקבל חסינות מהליך פלילי. 

הנוהל, שנפתח כעת מחדש, יעמוד בתוקפו עד ל-31 באוגוסט 2026, ויחול על כלל עבירות המס: מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין ומכס. הגשת הבקשות תתבצע באופן מקוון בלבד, באמצעות טופס ייעודי שיועלה לאתר רשות המסים בימים הקרובים. 

תנאי מרכזי להשתתפות בהליך הוא שהפנייה נעשית בתום-לב ובכנות, ושבמועד הפנייה לא מתנהלת בעניינו של המבקש בדיקה או חקירה.

איך זה יתבצע?

הטיפול בבקשות יתבצע בשני מסלולים: במסלול הרגיל - לאחר בדיקה פרטנית של המקרה וחתימה על הסכם שומה מול פקיד השומה הרלוונטי; ובמסלול "הירוק" - מסלול מקוצר שנועד להסדרת דיווחים בהיקפים נמוכים יחסית. 

במסלול זה ניתן להסדיר בין היתר הכנסות משכר דירה למגורים עד 250 אלף שקל לשנה, הכנסות מנכסים פיננסיים בחו"ל אם יתרת החשבון ל-31 בדצמבר 2014 נמוכה מ-4 מיליון שקל ולא בוצעו בו הפקדות חדשות מאז, וכן הכנסות מנכסים דיגיטליים בהיקף של עד 500 אלף שקל לכל תקופת הגילוי, כאשר שווי כלל ההחזקות הדיגיטליות ל-31 בדצמבר 2024 אינו עולה על 1.5 מיליון שקל.