HeadHunter רוכשת 20% מ-AllJobs לפי שווי של 50 מיליון ש'

חברת HeadHunter תשקיע 10 מיליון שקל בחברת האינטרנט הישראלית. מ-AllJobs נמסר כיהכנסתה של HeadHunter כשותף אסטרטגי תאפשר לחברה להיכנס גם לפעילות גלובאלית
אריאל אטיאס |

חברת All U Need, המחזיקה במניות אתר האינטרנט AllJobs.co.il, מצרפת משקיע אסטרטגי - חברת HeadHunter הבינלאומית. Head Hunter רוכשת 20% ממניות החברה ובסה"כ היקף העסקה עומד על כ- 10 מיליון שקל לפי שווי חברה של 50 מיליון שקל. העסקה מבוצעת במזומן.

HeadHunter הינה חברה בינלאומית הפועלת בעיקר בתחומי גיוס ואיוש כח אדם באינטרנט. הנהלת החברה ממוקמת במוסקבה. ארקדי סנדלר, מנהל פיתוח העסקים בחברת HeadHunter מסר כי AllJobs נמצאה כחברה המתאימה ביותר להשתלב במערך הבינלאומי בו פועלת HeadHunter כבר עתה. עוד מציין סנדלר כי השותפויות אליהן נכנסת HeadHunter נעשות לרב בדרך של מיזוג ורכישה. את רכישת המניות ב- AllJobs עושה HeadHunter לאחר שבחברה בחנו במשך מספר חודשים את כל החברות הגדולות הפועלות בארץ בתחומי חיפוש עבודה והשמה, ובתוך כך הגיעו למסקנה כי AllJobs הינה החברה המובילה בתחומה.

רויטל הנדלר, מנכ"לית AllJobs אמרה כי בעלי המניות בחברת All U Need, מודעים לפוטנציאל העסקי של כניסתם גם לפעילות גלובלית, ולהערכתם, פעילות כזו תעשה פשוטה ומהירה יותר באמצעות שותף אסטרטגי הפועל בחו"ל.

האתר AllJobs הוקם בדצמבר 2004, במודל חדשני של מנוע חיפוש כולל של כל המשרות המוצעות בכל המקורות בישראל. המודל העסקי על פיו פועל אתר AllJobs הינו יחודי גם ברמה העולמית. לאחרונה הרחיבה החברה את המודל העסקי שלה, ומציעה שירותים בתשלום גם למעסיקים, בנוסף לשירות הבסיסי של פרסום המודעות בחינם. שירותים אילו כוללים את שירות PayPerCV הפועל במתכונת זהה לזו של גוגל, ומאפשר למעסיקים להעלות משרות לראש הרשימה המבוקשת, אך לשלם רק עבור קורות חיים שיתקבלו אצלם בפועל, וכן את השירות AllJobsMatch המנתח את קורות החיים של המועמד, את פרופיל החיפוש שלו, ואת דרישות המעסיק, ומספק למעסיק את כל קורות החיים שהוא קיבל, כשהן ממויינות על פי רמת התאמת המועמדים לתפקיד. כמו כן, נותן שירותי ניהול למעסיק כמו תיוק קורות החיים, משלוח מכתב תשובה אוטומטי למי שנמצא בלתי מתאים וכן שירותים נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".