אירופה סגרה את המסחר בעליה הגדולה ביותר מזה חודש
המניות האירופאיות סגרו את יום המסחר כאשר הן רושמות את העלייה החדה ביותר מזה חודש. חברות Schneider Electric, ו- Lonza, דיווחו על מכירות שהכו את תחזיות האנליסטים לרבעון. אלו הקלו את החששות כי צמיחת הרווח של החברות האירופאיות נמצאת בתהליך האטה.
מניות Schneider, החברה הגדולה בעולם למעגלים חשמליים רשמה עליות. פירמת Lonza היצרנית הגדולה ביותר באירופה למרכיבים לתרופות, טיפסה לאחר שהודיעה כי היא מצפה שהרווח השנתי שלה יעקוף את התחזיות. חברת Outokumpu רשמה היום את העליה החדה ביותר מזה שש שנים לאחר שדיוחה כי הרווח שלה עלה.
"השוק נדחף בימים אלה על ידי הדיווחים על הרווחים ועל הכרזות החברות", אמר היום Mark Webster, מנהל השקעות בכיר ב-State Street Global Advisors בלונדון, עוד הוסיף, "השוק עדיין אטרקטיבי. פוקוס המשקיעים יהיה על חברות עם צמיחה ברת קיימא".
מדד הדקס סגר את יום המסחר בעליה של 0.61% ברמת 7,842 הנקודות. מדד הפוטסי הלונדוני סגר את המסחר בעליה של 0.85% ברמת 6,514 הנקודות. מדד הקאק הפריזאי סגר בעליה של 0.77% ברמת 5,705 הנקודות. מדד היורוסטוקס 50 סגר את המסחר בעליה 0.51% של 4,378 הנקודות.
מניות במרכז
ענקית יצור המרכיבים לתרופות, חברת Lonza, קפצה היום 3% לאחר שהחברה דיווחה כי היא צופה כי הרווח השנתי שלה יעקוף את התחזיות המוקדמות. החברה דיווחה כי השנה הייתה "שנה חזקה". עוד דווח כי המכירות עלו ב-12% והרווח התפעולי זינק בכ-19%.
ענקית יצור המתכות אל חלד הרביעית בגודלה, חברת Outokumpu, זינקה היום 12%. החברה דיווחה כי הרווחים יגדלו לאחר ההפסד ברבעון השלישי.
חברת ArcelorMittal טיפסה היום 3.5% לאחר שבנק ההשקעות HSBC העלה את המלצתו לסקטור מ-"משקל חסר" אל "משקל יתר" והעלה את מחיר היעד למניות החברה ל-95 דולר למניה מ-53 דולר למניה, כמו כן, הבנק העלה גם את תחזיות הרוח של החברה.
חברת Aker Kvaerner, קפצה היום 8.1%, ענקית יצור הפלטפורמות והציוד לנפט דיווחה כי רווחי הרבעון השלישי זינקה 55% עקב העליה בביקוש למוצרי החברה.
ישראליות באירופה
מטל-טק עלתה היום 2.5%. 888 טיפסה 1.8%. איי פוינט מדיה זינקה 16.1%. אמבלייז הוסיפה 4.9%. דלק נדלן השילה 3.2%. פלייטק ירדה 1.5%.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.