בומלגרין לוקח את המושכות לידים: יתפקד כיו"ר אזורים במשרה מלאה; המנכ"ל עמיקם אורן הולך הביתה
רה-ארגון בקבוצת אזורים. בעל השליטה בחברה, שעיה בוילמגרין, הודיע היום כי הוא נוקט בצעדי התייעלות במבנה החברה במסגרתם יגביר את היקף פעילותו כיו"ר דירקטוריון פעיל בחברה להיקף של משרה מלאה (כ-20 ימים בחודש), ללא כל תמורה נוספת וזאת על פי הסכם הניהול בין החברה לבין בוימלגרין קפיטל.
בנוסף, שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בחברות רבות במגזר הפרטי וכיום דירקטור בחברה, ימונה לסגן יו"ר הדירקטוריון בהיקף של כחצי משרה.
עוד במסגרת הרה ארגון ובעקבות הגברת מעורבותו של בוימלגרין בניהולה הפעיל של אזורים החליט דירקטוריון החברה, כי עמיקם אורן יפרוש מתפקידו כמנכ"ל. חברת אזורים החליטה על מינויו של מתי דב לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל. דב מכהן כיום כמנכ"ל החברה בת לגנא (אחזקות). לדברי בוימלגרין, ניסיונו הרב של מר מתי דב בתחומי פעילות הכוללים ייזום, בינוי ופיתוח, אשר נצבר במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל לגנא, כמו גם היכרותו הקרובה עם פעילותה של קבוצת אנגל שבשליטת החברה, יאפשרו לו למלא את תפקידו בצורה המיטבית.
בחברה הסבירו את המהלך בין היתר בעקבות הרחבת היקף העסקים תוך ביצוע שורה של עסקאות לרכישת נכסים בארץ ובחו"ל. בין היתר נרכשה השליטה בקבוצת לגנא וברשתות בתי המלון שרתון ואקור. בנוסף החלה הקבוצה בפעילות ייזום ובינוי נרחבים בהודו ובארה"ב.
בעקבות ביצוע העסקאות החליטה החברה לממש תוכנית אסטרטגית שעיקרה מיצוי הסינרגיה המתקיימת בין הגורמים המרכיבים את הקבוצה וזאת תוך ניצול היתרונות הגלומים בכל אחד ממרכיביה. בין היתר הוחלט לצמצם את מספר משרות ההנהלה הבכירה בחברה ולפיכך יסיימו את כהונתם שלושה חברי הנהלה. החברה מעריכה כי ביצוע הפעולות האמורות כמו גם צעדים נוספים שתנקוט החברה יסייעו למצות את הפוטנציאל הרב הגלום בפעילות קבוצת אזורים וצוות עובדיה.
פריזמה: חדשות רעות עבור אזורים
אורי וויסברד, אנליסט הנדל"ן של פריזמה, מעריך כי השינויים האחרונים שביצע בוימלגרין הם חדשות רעות לאזורים. המנכ"ל הפורש הביא עימו ניסיון עשיר בענף הנדל"ן, הן מהצד היזמי (כבעלים ושותף בחברת ייזום) והן מהצד הממשלתי (כמנכ"ל לשעבר של משרד הבינוי והשיכון).
לדבריו, מאז רכישתה ע"י בוימלגרין ביצעה אזורים שורת עיסקאות (מלונות שרתון ואקור, קרקעות לבניית פרוייקטים בארה"ב ובהודו וכמובן הרכישה הגדולה מכולן: קבוצת לגנא), חלקן במחירים מפולפלים.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?