מצעד המנצחות והמפסידות במסחר בוול סטריט היום

ענקית האנרגיה FPL רושמת עליות של 1.5% בעקבות הודעתה על השקעת 2.4 מיליארד דולר במערכת סולארית. GM מזנקת 5% עקב סיום השביתה. CMGI צונחת יותר מ-15% בעקבות פרסום הדו"חות ועוד מניות בולטות...
דנה פרידלנדר |

אספנו בשבילכם את המניות הבולטות ביותר במסחר של היום בארה"ב. המניות הגדולות בוול סטריט, אלו הנסחרות במדד הדאו ג'ונס ובנאסד"ק 100, מרכזות תשומת לב רבה מסביב לעולם ונסחרות במחזורי מסחר גבוהים ביותר.

מצעד המנצחות והמפסידות של היום:

המנצחות:

ענקית האנרגיה, חברת FPL Group, הודיעה היום כי היא מתכננת להשקיע 2.4 מיליארד דולר בהרחבת מערכות ייצור האנרגיה הסולארית בארה"ב. החברה עתידה להשקיע 1.5 מיליארד דולר במערכת תרמית בפלורידה וקליפורניה. עוד 500 דולר יושקעו ברשת ניהול אנרגיה, בנוסף, יושקעו עוד 400 מיליון במערכת לחינוך צריכת אנרגיה. נזכיר כי הרווחים של חברת FPL עמדו ב-2006 על 15.7 מיליארד דולר. מניות החברה רושמות בשעה זו עליה של 1.5%.

ענקית יצור המכוניות, חברת GENERAL MOTORS, הגיעה להסכם עם ארגון העובדים United Auto Workers שהביא לסיום השביתה שנמשכה ביומיים האחרונים. בתגובה להודעת החברה על סיום השביתה עולות מניותיה 5% בשעה זו.

חברת RED HAT פרסמה את דו"חותיה והכתה את התחזיות, החברה דיווחה כי הרווח זינק ב-59% ברבעון השני, בנוסף, מכירות החברה עקפו את תחזיות האנליסטים של וול סטריט. הרווח הנקי עלה ל-19.1 מיליון דולר, או 9 סנט למניה. זאת בהשוואה ל-12 מיליון דולר, או 5 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עלו ב-28% ל-127.3 מיליון דולר. בתגובה לדו"חות עולות מניות החברה ב-5.2% בשעה זו.

חברת Worthington Industries פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון הפיסקלי. החברה דיווחה כי הרווח הנקי שלה לרבעון ירד ל-20.2 מיליון דולר, או 24 סנט למניה, זאת בהשוואה ל-43.2 מיליון דולר או 48 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. למרות הירידה ברווחים, עקפה החברה את תחזיות האנליסטים של וול סטריט - בתגובה לכך, עולות מניות החברה בשעה זו ב-9%.

המפסידות:

חברת CMGI צונחת בשעה זו יותר מ-15% לאחר שפרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הפיסקלי הרביעי. ההפסד הנקי לרבעון הסתכם ב-6.2 מיליון דולר, או סנט אחד למניה. זאת בהשוואה להפסד נקי של 2.5 מיליון דולר בשנה הקודמת.

חברת Greatbatch, צונחת בשעה זו 14.4% כתגובה להודעתה על חיתוך התחזיות לשנה כולה. החברה הודיעה כי היא צופה כי המכירות יסתכמו ב-67-71 סנט למניה, זאת לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 78-82 סנט למניה.

חברת התקשורת sprint nextel (סימול:s) נסחרת על רקע הורדת המלצה מצד בנק ההשקעות גולדמן זאקס לחברה ל"נייטרלי" מ"קניה" .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיל SM3 (RTX)טיל SM3 (RTX)

כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים

הפנטגון מבקש 3.5 מיליארד דולר לשיקום מלאים בעקבות פעילות צבאית בישראל. בקשה כזו מוגשת אחת למספר חודשים. בנוסף יש הוצאות שוטפות של שכר החיילים והוצאות התחזוקה השוטפות שאינן חלק מתקציב התמיכה בסך 14 מיליארד דולר. העלות הכוללת מגיעה למעל 25 מיליארד דולר 

רן קידר |
נושאים בכתבה טיל בליסטי

המסמכים התקציביים מצביעים על היקף ההוצאה האמריקאית בעקבות ההגנה על ישראל מול איראן. משרד ההגנה האמריקאי מתכנן להוציא מעל 3.5 מיליארד דולר על שיקום מלאים בעקבות שורת פעולות צבאיות שבוצעו בחודשים האחרונים בהגנה על ישראל. ההוצאה כוללת רכש נרחב של מערכות יירוט, תחזוקת מכ"מים, שיפוץ כלי שיט והובלת תחמושת, וממחישה את העלויות הגבוהות של נוכחות אמריקאית מתוגברת במזרח התיכון.

המסמכים שהוכנו עד חודש מאי ושהוגשו לוועדות הביטחון בקונגרס מתבססים על חוק התמיכות הביטחוניות לישראל משנה שעברה, במסגרתו אושרו כ-14 מיליארד דולר לחידוש מלאים אמריקאים ולרכש מערכות יירוט נוספות עבור ישראל. כמעט כל סעיף במסמכים מוגדר כ"בקשת תקציב חירום". הסכומים האלו לא כוללים את התמיכה הגדולה בעת מלחמת 12 הימים ביוני. למעשה, אישור תקציב לחידוש מלאי מוגש באופן שוטף, אחת למספר חודשים והוא חלק מהתקציב של ה-14 מיליארד דולר. אלא שההוצאות בפועל גדולות הרבה יותר וכוללות גם את "ההוצאות השוטפות הקבועות", לרבות כוח אדם, תחזוקה שוטפת של המערכות הקיימות במזרח התיכון לצורך המלחמה ועוד. מדובר על פי ההערכות על יותר מ-20 מיליארד דולר של תמיכה כלכלית בישראל עוד לפני מלחמת 12 הימים שהזניקה את ההוצאות כנראה לכיוון 25 מיליארד דולר ומעלה.  


הגנה מול איראן - טילים, מל"טים ומערכות יירוט מתקדמות


הבקשה התקציבית נועדה לכסות את ההוצאות של פיקוד מרכז האמריקאי בעקבות התקפות איראניות ישירות או באמצעות שלוחותיה, כמו גם השתתפות בפעולות שבוצעו לבקשת ישראל. כך למשל, באפריל אשתקד שיגרה איראן מעל 110 טילים בליסטיים, לפחות 30 טילי שיוט וכ-150 מל"טים, התקפה שנבלמה בעיקר באמצעות מערכות יירוט אמריקאיות. נזכיר כי היקף השימוש גדול פי כמה היה ביוני השנה, כשהסכום הזה ככל הנראה עדיין לא תוקצב. 

הבקשה הגדולה ביותר עומדת על כ-1 מיליארד דולר לצורך רכישת מיירטי SM-3 מתקדמים מתוצרת RTX, ובפרט הדגם SM-3 IB Threat Upgrade. מדובר במערכת שמיועדת ליירט טילים בליסטיים בעלות של 9 עד 12 מיליון דולר ליחידה. מערכות אלו הופעלו לראשונה על ידי ספינות הצי האמריקאי במהלך התקיפות האיראניות באפריל שעבר. בנוסף, נדרשת הוצאה נוספת לכיסוי טיסות מיוחדות להובלת מיירטים חדשים במהירות לישראל.

במהלך יוני 2025 השתמשו שתי משחתות אמריקאיות, USS Arleigh Burke ו- USS The Sullivans, במזרח הים התיכון, במיירטי SM-3 כדי להגן על ישראל. הן פעלו לצד סוללות THAAD שהופעלו ביבשה, שיירטו טילים בליסטיים איראניים. בהתאם לכך, בקשה נוספת עומדת על 204 מיליון דולר לרכישת מיירטי THAAD מתוצרת לוקהיד מרטין. כל מיירט כזה עולה כ-12.7 מיליון דולר.

מעבר לרכש המערכות, הפנטגון מבקש תקציבים נוספים לצורך תחזוקה ושדרוג. כך למשל, הוגשה בקשה להקצות 10 מיליון דולר להחלפת מנועים וגנרטורים במערכת המכ"ם TPY-2, המשמשת את מערכות ה-THAAD. במסמכים נכתב כי מדובר בצורך בלתי מתוכנן שנבע מהפעלת מערכות היירוט באופן ממושך.

יוחננוף
צילום: Google Street View

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?

הרשות להגנת הצרכן מודיעה על כוונה להטיל קנס של 946 אלף שקל על רשת יוחננוף; ברשת נמצאו מאות מוצרים ללא מחיר, פערים בין מחיר הקופה למחיר על המדף ואי־סימון של ארץ ייצור - השאלה המתבקשת: כמה קנס של פחות ממיליון ירתיע רשת שמגלגלת כ-5 מיליארד שקל בשנה?

מנדי הניג |

אין הרבה אנשים שיחזירו את המיונז למדף אחרי שיגלו בקופה שהוא עולה 12 שקל במקום 8, הרוב בכלל לא ישימו לב לשינוי במחיר בין המדף לקופה בתוך השורות הצפופות בחשבונית. זה חלק מהמשחקים של רשתות השיווק שמשתמשות בחוויית הקניה עמוסת הגירויים כדי להכניס לנו לעגלה מוצרים במחירים שלא חשבנו לשלם. במקרים אחרים המחיר בקופה הוא הפתעה גמורה כי הרשתות מתעצלות או "שוכחות" לציית לחובה של סימון מחירים על מוצרים, גם כאן קשה לראות אנשים שיוותרו על הקטשופ או הטיטולים של התינוק כי יש הבדל של כמה אחוזים בתג המחיר.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי בכוונתה להטיל עיצום כספי בהיקף של 946,680 שקל על יוחננוף, אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל. על פי הודעת הרשות, החקירה העלתה כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ופגעה בשקיפות כלפי לקוחות. על פי הממצאים, בסניפי הרשת נמצאו מאות מוצרים שעליהם לא היה בכלל מחיר, בניגוד להוראות החוק שמחייבות סימון ברור של המחיר הכולל על גבי כל מוצר. 

בנוסף, נמצאו מקרים בהם המחיר שנגבה בקופה היה גבוה מהמחיר שהופיע על המדף או על המוצר עצמו, זו כבר הטעיה חמורה של הצרכן, זו לא רק פגיעה בזכות לקבל מידע אמין לפני הרכישה אלא גם הטעיה מכוונת.

אבל הייתה גם הטעיה נוספת בחלק מהמוצרים המיובאים שנבדקו נמצא כי ארץ הייצור שצוינה על המוצר לא תאמה את ארץ המקור בפועל. כמו כן, יוחננוף לא סימנה באופן תקין את ארץ הייצור בצמוד לתוצרת חקלאית לא ארוזה או כזו שנארזה במקום המכירה שזו גם פעולה המחויבת על פי החוק.

מליון שקל מתוך יותר מ-5 מיליארד שקל - זו הרתעה?

יוחננוף אולי תצטרך לשלם כמעט מיליון שקל קנס, אבל כשמסתכלים על המספרים האמיתיים זה נשמע יותר כמו טיפ שהשאירו לקופאית מאשר עונש מרתיע. יוחננוף מגלגלת כמעט 5 מיליארד שקל בשנה ורושמת רווחים של עשרות מיליונים, הרווחים האלו מגיעים גם מהממצאים של חקירת הרשות - מאי־סימון מוצרים, מהפרשי מחירים מול הקופה. הקנס הזה הוא חלקיק מהרווחים ולא מתקרב אפילו ליצור הרתעה.