על בד: קיטון ברווח הנקי אך גידול של 36% בהכנסות
חברת על בד , יצרנית מגבונים לחים, מדווחת היום על תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית השנייה של השנה. הכנסות החברה הסתכמו בכ- 163.6 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה מהמפעל בארה"ב הסתכמו בכ- 13.8 מיליון שקל לעומת כ- 10.1 מיליון שקל, גידול של כ- 36.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בכ- 35.7 מיליון שקל (כ- 21.8% מהמחזור) לעומת כ- 36.4 מיליון שקל (כ- 22.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 1.9%. הרווח התפעולי הסתכם בכ- 12.6 מיליון שקל (כ- 7.7% מהמחזור) לעומת כ- 13.1 מיליון שקל (כ- 8.1% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 3.7%.
הרווח הנקי הסתכם בכ- 6 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 18 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של כ- 7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תוצאות המחצית הראשונה לשנת 2007
הכנסות החברה הסתכמו בכ- 337.1 מיליון שקל לעומת כ- 316.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 6.5%. באתר בישראל הסתכמו המכירות בכ- 174.6 מיליון שקל לעומת כ- 168.9 בתקופה המקביל אשתקד, גידול של כ- 3.4%. המכירות באתר בגרמניה הסתכמו בכ- 171.5 מיליון שקל לעומת כ- 154.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 10.9%.
הגידול בגרמניה נובע מגידול במכירות ללקוחות קיימים, מבצעי מכירות וגיוס לקוח חדש. באתר בארה"ב הסתכמו המכירות בכ- 27.1 מיליון שקל לעומת כ- 21.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 28%. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 71.7 מיליון שקל (כ- 21.3% מהמחזור) לעומת כ- 65.8 מיליון שקל (כ- 20.8% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 9%.
הרווח התפעולי הסתכם בכ- 24.1 מיליון שקל (כ- 7.1% מהמחזור) לעומת כ- 20.5 מיליון שקל (כ- 6.5% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 17.6%. הגידול ברווח התפעולי נובע מצמיחה במכירות וירידה בעלות המכר. הרווח הנקי הסתכם בכ- 11.7 מיליון שקל, לעומת כ- 8.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 41%.
איציק בן חנן, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון השני. הפעילות בגרמניה ממשיכה לצמוח ולהתרחב וזאת בשל גידול במכירות ללקוחות קיימים ולאור גיוס של לקוח חדש וחשוב. האתר בארה"ב ממשיך להציג פעילות ייצור יציבה ואנו מקווים כי נוכל להראות ברבעונים הבאים גידול בהיקפי הייצור."
"מחירי חומרי הגלם בכלל ומחיר בדי הוויסקוזה בפרט ממשיכים להתייקר, על מנת לצמצם את השפעתם אנו ממשיכים בתהליכי התייעלות אינטנסיביים בקווי הייצור בכל האתרים."
אודות על בד
החברה עוסקת בייצור מגבונים לחים במגוון אריזות רחב ולשימושים מגוונים. כ- 90% ממחזור החברה מיועד ליצוא לכ- 30 מדינות ברחבי תבל. בנוסף לייצור מגבונים לחים החברה מייצרת גם בדים לא ארוגים המשמשים חו"ג עיקרי לייצור מגבונים.
בחמש השנים האחרונות השקיעה החברה כ- 60 מיליון $ ברכישת חברת FHW בגרמניה, בהקמת חברת AFG בארה"ב, בהגדלה ושדרוג קווי בד בטכנולוגיה של ספאנלייס, רכישה ושדרוג קווי מוצרים בתחום התינוקות, טואלט למבוגרים מוצרי ניקיון ומוצרי קוסמטיקה.