יום שחור לקמעונאיות המזון: שופרסל והרבוע צנחו כ-5%
הבורסה סגרה היום בעליות שערים אך קשה היה להתעלם מירידות השערים החדות שפקדו את קמעונאיות המזון הגדולות, שופרסל ורבוע כחול. ברקע לירידות החדות בערי המניות, הרבוע הכחול, הרשת הקמעונאית השניה בגודלה, הודיעה היום על מהלך אסטרטגי, לפיו למעלה מ-100 סניפי "סופר סנטר" שכונתיים יוסבו לסניפי "מגה" ויציעו מחירים נמוכים, לדברי הרשת, ההנחה היא בסדר גודל של כ-15% מהרשתות העירוניות המתחרות.
עוד לדברי ההנהלה, המהלך נועד לתת מענה זול ונוח להתחזקות המבנה הקהילתי והפורמטים השכונתיים בכל רחבי הארץ וכן על מנת ליישר קו עם מגמה צרכנית עולמית ששמה דגש על נוחיות הצרכנים החוזרים לקנות מתחת לבית.
האנליסט בני דקל, מכלל פיננסים, סבור כי מהלך זה של הרבוע הכחול הוא למעשה תגובה להתחזקותן של רשת שופרסל והרשתות הפרטיות על חשבונה. "נתח השוק של הרבוע הכחול ירד ברבעון הראשון משיעור של 15.1% לרמה של 23.5% ורשת הרבוע הכחול הייתה חייבת להגיב לנסיגה" כך אומר דקל.
עם זאת סבור דקל, כי המהלך של ברבוע הכחול הוא יריית הפתיחה של מלחמת מחירים בתוך הערים, מלחמה שכמובן עשויה לפגוע בנוגעות בדבר.