פנטה מעלה קמפיין טלוויזיה רדיו ושילוט שיצרו גולשים
לראשונה בטלוויזיה, ברדיו ועל גבי שילוט חוצות מעלה המותג פאנטה קמפיין ייחודי שיוצר על ידי הצרכנים, במסגרת התחרות לבחירת הפרסומאי הבא של המותג, בו הושקעו כ-1.5 מיליון שקל. הפעילות הייחודית של פאנטה נערכה באתר www.fanta.co.il בהשתתפות עשרות אלפי גולשים. הערב תעלנה הפרסומות הזוכות בטלוויזיה, ברדיו ועל גבי שילוט חוצות, תוך מתן קרדיט לזוכים.
אהוד גיא, מנהל מותג פאנטה: "פעילות נבחרת הפרסומאים של פאנטה הציעה לצרכנים לקחת חלק בחיי המותג וליצור פרסומות לטעמים החדשים: אורנג' מנגו ואננס – אשכוליות. התרשמנו מאד מכמות המשתתפים הגדולה ואנו גאים להיות הראשונים ולהעלות לאוויר בפעם הראשונה את הקמפיינים הזוכים בטלוויזיה, ברדיו ועל גבי שילוט חוצות".
בתחרות הכנת קמפיין הטלוויזיה שיעלה הערב זכו 4 בנות צעירות מכרמיאל: מאשה סמסונוב, מיי חן, בת חן הוניג וליאת גופשטיין. הפרסומת, פרי יצירתן, מדגישה את צבעי המאכל הטבעיים של המותג. בסצנה נראית אחת המשתתפות שואלת את חברתה האם היא יודעת כי בפאנטה אין צבעי מאכל מלאכותיים והיא עונה כי היא עיוורת צבעים... בהמשך גם רואים כי היא גורבת גרביים בצבעים שונים.
בקטגוריית שלט הפרסום זכה "צוות ירון": אליאור עומר (14) מפרדס חנה, רון בארי (15) מבנימינה, ירון דוידסון (13) מזכרון יעקב ואופיר לביא (14) מפרדס חנה.
בשלט מוצגים הטעמים החדשים של פאנטה באופן הומוריסטי כאשר תמונותיהם של בני משפחתו של ירון הושתלו בתוך הפירות של משקאות פאנטה החדשים: אורנג' – מנגו ואננס אשכוליות. השלט הוכן ע"י הצוות תוך הפגנת שליטה בתוכנות עיצוב שונות על גבי המחשב הביתי.
ג'ינגל הרדיו שעולה בימים אלה נוצר ל ידי "צוות שלומי": מירב אניגר (24) מאשדוד, שלומי אבוקרט (29) מתל אביב, כפיר קייקוב (24) מגבעתיים וגיא שכניק (29) מתל אביב. הג'ינגל עוסק בטעמים החדשים של פאנטה. ייחודו של הג'ינגל נובע מכשרונו המיוחד של שלומי שמסוגל לקחת כל משפט וללא כל הכנה מוקדמת להגיד אותו בצורה הפוכה מסופו של המשפט להתחלתו. הקבוצה הצליחה לשלב בין מילות הג'ינגל שחוברו על ידם לבין מוזיקת הרקע הקצבית שמלווה את הפרסומת.
בין השופטים בתחרות נמנו בכירי הפרסומאים והמפרסמים ביניהם יאיר גלר יו"ר איגוד חברות הפרסום, משה נסיס מבעלי גלר נסיס, יוני סער מנכ"ל פרומרקט, חזי עובדיה מנכ"ל נביעות ויינון לנדנברג מנכ"ל אידיאולוג'יק וכן השחקן והקומיקאי אורי גוטליב ושדרן הרדיו והטלוויזיה טל ברמן.

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה
הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות
שנרשם אשתקד בערב ראש השנה
נתוני שבא SHVA , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל.
מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה
תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.
שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.
- שבא מציגה עלייה בהכנסות אך שחיקה ברווח התפעולי
- למרות "עם כלביא", ירידה של 0.7% בלבד בהוצאות כרטיסי האשראי ביוני לעומת אשתקד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.