המלט: שיפור של 8% בהכנסות ברבעון השני ל-19.7 מ' ד'

מנגד, הרווח הנקי הרבעוני ירד בכ-3%. לעומת זאת, הרווח הנקי החציוני זינק ב-43% והסתכם ב-6.1 מיליון דולר. יו"ר החברה: הצפי הוא להגדלת יכולת הייצור בכ-32 מיליון דולר בשנה
עפרה ברון |

חברת המלט , העוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, פרסמה היום (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2007. מהדוחות עולה, כי בשורה העליונה, הסתכמו הכנסות החברה בכ- 19.7 מיליון דולר, גידול של כ-8% בהשוואה למכירות בסך 18.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה במכירות ברבעון השני נרשמה בעיקר במכירות למגזר המוצרים לתעשייה התהליכית, שעלו לסך כ-10 מיליון דולר בהשוואה לכ-9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-11%.

במגזר המוצרים האולטרה נקיים נרשם גידול של כ-4% והמכירות במגזר זה הסתכמו ברבעון השני בסך 9.5 מיליון דולר בהשוואה למכירות של 9.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-8.2 מיליון דולר (42% מהמכירות) בהשוואה לכ-8.1 מיליון דולר (44% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

בעוד שהרווח הגולמי נשאר יציב, הירידה בשעור הרווח הגולמי לעומת תקופות קודמות מוסברת בעיקרה כתוצאה מההשפעה החשבונאית של תרגום התוצאות הכספיות ביפן מיין יפני לדולר אמריקאי. התחזקותו של הדולר לעומת היין ב- 4.6% במהלך הרבעון השני גרמה להקטנת שעור הרווח הגולמי של הפעילות ביפן ב-6%, כתוצאה מתרגום הדו"חות הכספיים ממטבע מקומי לדולר אמריקאי.

הרווח תפעולי ברבעון השני הסתכם ב-3.2 מיליון דולר (כ-16% מהמכירות) לעומת כ-3.1 מיליון דולר (כ-17% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות עלה כתוצאה מהגידול במכירות בשני תחומי פעילותה של הקבוצה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-2.8 מיליון דולר (כ-14% מהמכירות), לעומת רווח נקי בסך 2.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-16% מהמכירות), קיטון של כ-3%.

בסיכום חצי שנתי נרשם שיפור נכיר במרבית הפרמטרים: מכירות החברה בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-40.3 מיליון דולר, לעומת 32.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 23%.

הרווח הגולמי החצי שנתי הסתכם בכ-17 מיליון דולר (42% מהמכירות) בהשוואה ל-14.3 מיליון דולר (44% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-7 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון דולר בששת החודשים המקבילים אשתקד, גידול של 35%.

המלט מסכמת את ששת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-6.1 מיליון דולר (כ-15% מהמכירות), לעומת רווח נקי בסך 4.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-13% מהמכירות), גידול של 43%. השיפור ברווח הנקי נובע מגידול במכירות בשני תחומי הפעילות.

מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון המלט, שמואל טופז, מסר כי "קבוצת המלט משלימה את ששת החודשים הראשונים של 2007 בעמידה מלאה ביעדי תוכנית הצמיחה שלה, קפיצת מדרגה בהיקף המכירות (23% מול התקופה המקבילה אשתקד, ו- 18% מול המחצית השניה של 2006). גם שורת הרווח הנקי גדלה ב- 42% מול התקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי תסתיים תוכנית השקעות אגרסיבית, בהיקף של כ- 12 מיליון דולר, המיועדת להגדיל את יכולת הייצור בכ- 32 מיליון דולר במונחי מכירה בשנה.

במקביל ממשיכה החברה להוציא לשווקים מוצרים חדשים ולתגבר משמעותית את מערכי המכירה שלה בשווקים. במהלך הרבעון הקימה החברה חברה-בת למכירות ברוסיה והיא מתכננת פתיחה נוספת של חברות בנות, בעיקר באירופה.

לדבריו של טופז, ברבעון השלישי יוקדשו עיקר מאמצי החברה להשלמת תוכנית ההשקעות, זאת בצד הגברת האינטגרציה עם חברת הבת ביפן, כדי לשפר את שולי הרווח הגולמי ולבסס את היותה של יפן פלטפורמת שיווק ומכירות במזרח אסיה.

"מיצובה של המ-לט כספקית בעלת איכויות גבוהות בשטח הרכיבים למיכשור ובקרה ממשיך להתחזק. אנו בהחלט צופים נקודת מפגש מעניינת בין יכולות הייצור והפיתוח והעלאת רמת המכירות, החל מהרבעון הרביעי של 2007 ואילך", סיכם טופז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).