מכירות איקאה במחצית 2007 הגיעו ל-214 מיליון שקל
בעוד ממתינים באיקאה להחלטת בית המשפט על מנת לקלוט 400 עובדים לחנות החדשה בראשון לציון, בשל העתירה המינהלית שעומדת בנושא השימוש החורג שעושה החברה בקרקע, מדווחת איקאה על גידול של 10.8% במכירות החברה במחצית 2007, בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2006.
מהדו"חות הכספיים של החברה עולה, כי במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירות איקאה ב-214 מיליון שקל. על פי נתונים קודמים שהציגה החברה, הסתכמו מכירות איקאה בישראל בשנת 2006 ב-427 מיליון שקל - גידול של כ-8.4% לעומת 2005.
יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, מסר כי עבודות הבנייה של החנות השנייה במתחם "מעוין שורק" בראשון לציון, שצפויה להיפתח ברבעון האחרון של השנה, מתקדמות בקצב מהיר על פי היתרי הבנייה שניתנו על ידי הרשויות המוסמכות.
נזכיר, כי ועדת הערר המחוזית של משרד הפנים, דחתה בתחילת 2007 את העררים השונים שהוגשו על החלטת הוועדה המקומית בראשון לציון, שקבעה כי יש להתיר במתחם שימושים משולבים לתעסוקה, מסחר ובילוי, זאת לאחר שגם בית משפט השלום בעיר דחה את ניסיונות הפרקליטות למנוע את הבניה בקבעו שהבנייה מתבצעת כחוק.
על החלטת ועדת הערר המחוזית הוגשו עתירות מינהליות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר ממתינות להכרעה שיפוטית בימים אלה.
בפרויקט הקמת החנות השנייה הושקעו עד כה כ-300 מיליון שקל ובאיקאה ממתינים, כאמור, בימים אלה להכרעת בית המשפט על מנת שיוכלו לקלוט כ-400 עובדים מאזור ראשון לציון והסביבה - קליטה שתסייע רבות להגדלת היקף המועסקים באזור. עד כה נקלטו 23 עובדים בכירים לחנות השנייה.
באיקאה צופים, כי היקף הלקוחות שיגיעו לחנות בראשון לציון, מאזור הדרום והמרכז, יעמוד על כ-100 אלף לקוחות בחודש, מהם ייהנו גם בתי העסק בסביבה, דבר שיסייע רבות לפיתוח המסחר במרחב ראשון לציון, בדומה לשגשוג שהביאה עמה החנות הראשונה בנתניה, לאזור כולו.
14 מיליון מבקרים
מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, מסר כי במחצית הראשונה של 2007 גדל מספר המבקרים בחנות ב-5.5% והסתכם ב-1.08 מיליון מבקרים. מאז פתיחת החנות ועד היום, ביקרו בחנות איקאה יותר מ-14 מיליון מבקרים. בתוך כך, במחצית הראשונה של 2007 גדל סל הקניות הממוצע בכ-4%, כאשר יחס מכירות הרהיטים לעומת האביזרים עומד כיום על 60% רהיטים לעומת 40% אביזרים.
הצמיחה במחצית הראשונה של 2007 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, כאשר אחד הבולטים בהם הוא תחום פינות האוכל שרשם גידול של כ-37%. תחומים נוספים שרשמו גידול משמעותי: כלי בישול - כ-28%; מטבחים - כ-21%; ריהוט משרדי - כ-19%; חדרי שינה וארונות - כ-19%; טקסטיל לחדר השינה - כ-13%; מזרנים - כ-13%.