האומן 17 עתר להורות לעיריית ת"א לתת לו רישיון עסק
לבית המשפט המחוזי בת"א, הוגשה הבוקר עתירה מנהלית, להורות לעיריית ת"א להנפיק רישיון עסק למועדון האומן 17 תל אביב.
כמו כן, מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים וצו מניעה זמני שיאפשר למועדון להמשיך לפעול כרגיל, כל עוד העתירה מתבררת.
העותרים טוענים, כי הפעילות להקמת המועדון החלה בשנת 2001 והתממשה בשנת 2005. להקמת המועדון, קדמה פעילות ענפה, במסגרתה פעלו היזמים ונציגיהם, לבחירת המקום. היזמים פעלו בשיתוף עם העיריה ומסרו פרטי נכסים פוטנציאליים ונבדק המצב התכנוני והתאמתו למועדון. לטענת העותרים, היזמים עברו מסכת תלאות אינסופית, וככל שניסו לפעול בשיתוף עם גורמי העירייה, מצאו עצמם במילכוד בדרך להוצאת הרישיון.
לאחר שאותר המקום, רח' אברבנאל 88 בתל אביב, הנחו גורמים בעירייה את היזמים לפעול בדרך של קבלת היתר בניה לבית מלאכה ולאחר מכן לבקש שימוש חורג כדיסקוטק. לשם כך התקיימו מספר פגישות בין היזמים עם גורמים בעירייה.
לאחר בנית המבנה בהיתר למבנה תעשיה, הוגשה בקשה לשימוש חורג כדיסקוטק ומועדון. היתר לשימוש חורג לא ניתן והעיריה הוציאה צו מינהלי להפסקת העיסוק, בטרם אושר השימוש החורג.
העותרים טוענים כי מר בלסנהיים הממונה על הרשות לאיכות הסביבה בעירית תל אביב, שהתנגד מלכתחילה להקמת המועדון, הערים מכשולים מכוונים שגרמו להליכים מרובים. נטען כי הוא קבע קריטריונים בלתי סבירים והכשיל את הליך הרישוי.
העותרים טוענים כי הם מצאו עצמם במצב בלתי אפשרי, לאחר שהשקיעו את מיטב משאביהם במועדון, כאשר נאלצו לעמוד בקריטריונים המחמירים שהציבה העירייה, הם עדיין אינם מקבלים את הרישיון המיוחל ועומדים בפני הליכים משפטיים אל מול העירייה. העותרים טוענים לחריגה מסמכות, הפרת חובת הנאמנות וחוסר סבירות וכן פגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק שלהם.
לסיכום טוענים העותרים כי הדרך שבה בוצע הפרויקט והוקם המועדון הונחתה על ידי הגורמים המוסמכים בעירייה, לרבות היועצים המשפטיים ובהתאם לכך אותר המיקום, תוכנן ונבנה המועדון. בדיעבד, עמד הדבר להם לרועץ, ואפשר למתנגדי הפרויקט להכשיל את הליכי הרישוי על כל צעד ושעל.
טרם הוגשה תגובת העירייה.
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביהצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?
רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים
לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה
והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.
על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.
עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות
ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.
- הבינלאומי: צמיחה בפעילות הליבה, התשואה על ההון ירדה ל-16.2%
- אנרג'יאן תספק גז טבעי לקפריסין דרך צינור תת ימי חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.
