ארה"ב: מדד סנטימנט הצרכנים רשם ירידה חדה מהצפוי
הצרכנים בארה"ב איבדו מעט מאמונם בכלכלה החודש, וזאת בין השאר כתוצאה מעליית שיעורי הריבית למשכנתאות, וירידת מחירי הבתים. סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יוני, ירד מתחת לתחזיות לרמת ה-83.7 הנקודות. קונצנזוס הכלכלנים צפה ירידה לרמה של 87.8 הנקודות, וטווח התחזיות נע בין 84 ל-89.5 הנקודות.
על פי הסקר הצרכנים צופים אינפלציה של 3.5% השנה. הנתון מגלם עלייה בציפיות הצרכנים לאינפלציה. לאחר שבסקר שנערך בחודש מאי, ציפו הצרכנים לאינפלציה שנתית של 3.3%. אולם, המשיבים לסקר מצפים לאינפלציה של 3% במהלך החמש השנים הקרובות. הציפיות נמוכות יותר מה-3% שציפו בחודש מאי.
העליות האחרונות במחירים והציפיות מהעלאת ריבית משפיעות באופן ישיר על סנטימנט הצרכנים. ירידה בסנטימנט הצרכנים לצד עלייה במחירים מספקת דלק לעלייה בתשואות האג"ח הפדרלי, אך נראה שלא השפיעו השפעה שלילית על הדולר ושוק המניות.
האמריקנים כך נראה, לא מאפשרים לדאגותיהם לקלקל את חגיגת הקניות, דוח שפורסם השבוע הראה שהמכירות הקמעונאיות במאי רשמו את הקפיצה החדה ביותר מזה שנה. כל עוד ימשיכו המשכורות לעלות והכלכלה תמשיך לייצר מקומות עבודה, הצרכנים ימשיכו לבזבז.
סקר הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן מפורסם מידי חודש, וסוקר 500 בתי אב. מדד הצרכנים משקף את דעות הצרכנים לגבי מצבם הכלכלי, וגישתם לגבי מצב הכלכלה כולה. לרוב, סנטינט הצרכנים קשור בקשר חזק עם הצריכה הפרטית. לעיתים, נוטים לבלבל בין מדד אמון הצרכנים למדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן, שניהם יחד מהווים אינדיקטור חשוב לגבי מצב הכלכלה.