פורום CFO: רשות המסים מסרבת לחשוף נתוני הליסינג
במפגש מועדון המסים של לה"ב שנערך אמש פרץ עימות חריף סביב דרישת פורום CFO מרשות המיסים להציג את התחשיבים עליהם מתבסס האוצר כאשר הוא טוען שהכנסות המדינה יגדלו בכ-2.5 מיליארד שקל בעקבות העלאת שווי רכב. בועז סופר, סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המסים, סופר סירב לחשוף את התחשיבים, גם נוכח הטענה שנשמעה בכנס ולפיה לא יתכן שבזמן שהממשלה דורשת שקיפות מהחברות, היא מסרבת לחשוף נתונים ולאפשר דיון אמיתי המבוסס על נתונים ולא על זריקת ססמאות ומספרים.
"רשות המסים חייבת להעביר לשרים, לחברי הכנסת ולציבור את התחשיבים על מנת שיוכלו לקבל החלטה שקולה ועל מנת שיוכלו להתמודד עם נתוני הפורום המראים כי העלאת שווי הרכב תביא דווקא לירידה בהכנסות המדינה" אמרה נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO, הפורום המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק והמוביל את המאבק נגד העלאת שווי הרכב.
בכנס טען סמנכ"ל בכיר לתכנון ברשות המסים, בוע סופר כי "כל נושא הרכב הצמוד הפך לישראבלוף. רשות המסים אינה לשכת הרווחה ולא תפקידה לדאוג שהעובדים יסעו ברכבים חדשים". לדברי סופר המצב שנוצר ובו שני שלישים מהרכבים החדשים מוחזקים ע"י הסקטור העסקי, ובעיקר ע"י חברות הליסינג, הביא למצב בו רוב הציבור מסבסד את חברות הליסינג ואת עלויות הטיפול שלהן ברכבים. "בעלי מוסכים טוענים כי כוחן הצרכני של חברות הליסינג הביא למצב של פגיעה בבטיחות החלפים המורכבים על הרכבים הללו. מדובר בעיוות מס ששלח גרורות לכל תחומי המשק".
לגבי הטענות על כך שמרבית הנהנים מרכב צמוד הם בשכבות הביניים הנושאות ברוב נטל המס ובשירות המילואים אמר סופר כי "גם גיסי שכב בלבנון במלחמה האחרונה למרות שאין לו רכב צמוד. אותו שר שדיבר בשם הלוחמים, לא טרח אפילו להגיע לישיבת הקבינט החברתי שדנה, על פי בקשתו, בנושא".
לדברי קינן לא מדובר ברפורמה אלא בהעלאת מסים בלבד. לדבריה המונח "עיוות מס" אינו צריך להפחיד את חברי הכנסת היות ו"עיוות מס" הוא דרכה של המדינה לעודד סקטורים מסויימים בהם היא חפצה. במקרה זה רוב העידוד מכוון לחברות הי-טק, חברות בפריפריה וחברות קטנות. "זוהי מטרה ראויה" אמרה קינן. והוסיפה כי "לא יתכן שנושא בעל השלכות מרחיקות לכת על הפריפרייה, בריחת מוחות, זיהום האוויר, העמקת נטל המס על שכבות הביניים ותאונות דרכים יתקבל ע"י רשות המסים. "לענין זה יש צורך בהקמת צוות עבודה בין משרדי". ובכדי לפתור את הבעיה משורש, יש לטפל בשלושה נושאים במקביל: הסדרת תחבורה ציבורית אלטרנטיבית בפריפריה ובאיזורי התעשיה, הורדת המיסוי על רכבים חדשים לרמה המקובלת בעולם וריווח מדרגות המס לשכבות הביניים.
היועצת הכלכלית של וועדת הכספים, סמדר אלחנני, שהשתתפה בכנס, חיזקה את התנגדות קינן לתוכניות האוצר וטענה גם היא כי לא מדובר ברפורמה אלא בהעלאת מסים לשמה. "רשות המסים מנסה לכרוך בין העלאת המס על הרכב הצמוד ובין מס הכנסה שלילי ולקשר בין הכספים שיתקבלו מבעלי הרכבים ובין הכספים שינתנו לשכבות הנמוכות" אמרה אלחנני. "מדובר למעשה בהצמדה של משפחה עניה למשפחה שיש לה רכב צמוד . . . מה תעשה אותה משפחה עניה כשיקחו את הרכב הצמוד? שאלה אלחנני בציניות. "הכנסות וההוצאות ממסים אינן הולכות אף פעם ישירות האחד מול השני".
מועדון המסים של לה"ב פועל מטעם אוניבאסיטת תל-אביב, ובראשו עומד עו"ד פרופ' יוסי גרוס. מנהלו האקדמי של המועדון הוא דורון כוכבי, שותף מיסים בארנסט אנד יאנג. במפגש השתתפו כמה עשרות מנהלים, עו"ד ורו"ח.

רפאל ו"לולב ספייס" ישתפו פעולה בפיתוח מערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים
החברות יפתחו יחד פתרונות מבצעיים מתקדמים להתמודדות עם איומי רחפנים ברום נמוך, עם דגש על מחיר חדירה נמוך ויכולת הטמעה מהירה
רפאל מודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת ההזנק החיפאית "לולב ספייס", במטרה לפתח מערכת חדשנית ליירוט רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים. לפי ההסכם, שתי החברות יעבדו במשותף ובבלעדיות על פיתוח פתרונות ייחודיים להתמודדות עם איומים שטסים בגובה נמוך, עם דגש על מחיר נגיש, גמישות תפעולית ויכולת יישום מהירה בהתאם לצרכים הדינמיים של שדה הקרב.
במסגרת המאמצים של רפאל לתת מענה לאיומים מרום נמוך מאוד (Very Low Altitude - VLA), הוקמה לאחרונה בחברה מינהלת ייעודית לנושא, תחת חטיבת ההגנה האווירית. החטיבה אחראית בין היתר על פיתוח מערכות כמו כיפת ברזל, קלע דוד, ספיידר וטילי אוויר-אוויר מתקדמים, וכעת מרחיבה את פעילותה גם לאיומי רחפנים המתעצמים בשנים האחרונות.
יוסי מרגלית, ראש מנהלת ההגנה האווירית ברפאל, מסביר כי שיתוף הפעולה יוצר חיבור ייחודי בין הידע והניסיון של רפאל, שכבר הוכיחו עצמם מבצעית, לבין החדשנות והגמישות של חברת "לולב ספייס". “שיתוף הפעולה המדובר מייצר סינרגיה יוצאת דופן בין יכולות המו"פ, הידע והמערכות המוכחות מבצעית של רפאל – לבין הגמישות, היצירתיות והחדשנות הטכנולוגית של חברת ‘לולב ספייס’. השילוב הזה יאפשר לנו לפתח במהירות פתרונות יירוט עבור מנעד מתפתח של תרחישי אוייב, פתרונות זולים ויעילים ברמה שטרם נראתה בשוק העולמי. בזכות היתרונות ההדדיים שלנו, נוכל להציע ללקוחות מענה העומד בסטנדרטים הביטחוניים המחמירים ביותר מחד, ונותן מענה מבצעי גמיש בשדה הקרב, מבלי להכביד בעלויות מאידך", אמר מרגלית.
ד״ר נועם לייטר, מנכ״ל חברת "לולב ספייס", בירך על שיתוף הפעולה ואמר: "ההסכם עם רפאל מהווה עבורנו קפיצת מדרגה, הוא מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את היכולות הייחודיות שפיתחנו – טכנולוגיה שתסייע בפריצה לשווקים חדשים ובצמצום חסמי הכניסה, בעיקר בהיבט המחיר. אנו עובדים בימים אלו עם מנהלת הגנ״א ברוק"ק, על שילוב מגוון יישומים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת ליירוט רחפנים וכטב"מים, החל מרמת האיום הבודד ועד הגנה בפני נחיל איומים"." שיתוף הפעולה עם “לולב ספייס” מהווה חלק מאסטרטגיית החדשנות של רפאל, המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות. במסגרת זו, רפאל פועלת להקמת רשת חדשנות דינמית המשלבת את הידע, הניסיון והיכולות ההנדסיות של רפאל לבין היצירתיות, הגמישות והטכנולוגיות המתקדמות של חברות ההזנק. המטרה היא לאפשר פיתוח מהיר והטמעה יעילה של פתרונות חדשניים בשדה הקרב, תוך מענה לאיומים מתפתחים והפחתת חסמים.
- מנכ"ל רפאל: "פרויקט הלייזר הוא העתיד"
- מערכת הגנה אווירית ישראלית תשמור על שמי נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לולב ספייס היא חברת סטארט-אפ חיפאית שהוקמה בשנת 2021, ומאז מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ניווט אוטונומי מבוססות ראייה ממוחשבת. החברה פיתחה מערכות המשלבות מצלמות חכמות ואלגוריתמים מתקדמים, שמאפשרים לכלי טיס ורובוטים לזהות את הסביבה בה הם נמצאים, למפות אותה בזמן אמת ולקבל החלטות ניווט מדויקות. תחום התמחות זה מאפשר לה לספק פתרונות קלים, חסכוניים ומהירים.

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים
איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?
הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.
זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.
חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.
ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה
- מהפכה סינית: רובוט הומנואידי בפחות מ־6,000 דולר
- מי מרוויח מה-AI? רמז: אלו הם לא העובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.