הגרלת הפיס הגדולה יוצאת לדרך
מפעל הפיס משיק את ההגרלה הגדולה ועורך, זו הפעם השביעית, את הגרלת 50 מיליון שקל שכבר הפכה למסורת. ההגרלה תתקיים ב-2.7.07 ותשודר בשידור חי בערוץ 1 תחת הכותרת: "החמסין (50 בערבית) הגיע". ההגרלה תשודר גם בערוץ 2 וגם בערוץ 9.
כמקובל בהגרלה הגדולה, צריך לנחש רק 5 מספרים מתוך 49 מספרים. השנה, הוגדל סכום הפרסים המינימלי שמפעל הפיס מתחייב לשלם ל-57 מיליון שקל המחולקים בוודאות לזוכים.
לדברי הנהלת מפעל הפיס, סיכויי הזכייה הם טובים מאוד ועומדים על יחס של 1:1906,884 לטבלה. לשם השוואה סיכויי הזכייה בטוטו עומדים על 1:43:000,000. סיכויי הזכייה בלוטו עומדים על 1:13,500,000.
מחיר טבלה יעמוד על 5.5 שקל, כאשר המינימום הנדרש להשתתפות הוא מילוי 2 טבלאות.
ההגרלה נערכת בשיטת must win לפיה, סכום הפרס הראשון- 50 המיליון, מחולק בכל מקרה ללא קשר לפדיון, לפרס השני יוקצה 5 מיליון שקל ללא קשר לפדיון, לפרס השלישי יוקצה 2 מיליון שקל ללא קשר לפדיון, ולפרסי המשנה (4,5) יוקצו 5.3% מהפדיון. במידה ולא ינחשו את 5 המספרים הזוכים בפרס הראשון, מתחייב מפעל הפיס להעניק לכל אחד ממנחשי הפרס השני חצי מיליון שקל. יתרת הסכום תחולק בין יתר המנחשים.
לאן הולכים הרווחים ?
כל הרווחים מההגרלה הגדולה חוזרים לציבור, יושקעו בקהילה וישמשו להקמת אלפי כיתות לימוד, כיתות מחשבים, אולמות ספורט, ספריות, מועדוני נוער ועוד ברחבי הארץ, מבטיחים במפעל הפיס.
כך, בין השנים 2002-2006 החזיר מפעל הפיס 2.7 מיליארד שקל לקהילה, כאשר מרבית הכספים הוקצו לבניית בתי ספר וגני ילדים.
בנוסף, העניק מפעל הפיס 2000 מלגות לימוד מלאות לתואר ראשון לסטודנטים שידם אינה משגת למממן את לימודיהם האקדמיים, בהשקעה של 60 מיליון שקל.
שמעון כצנלסון, יו"ר מפעל הפיס אומר: "לאחר חתימת תנאי הזיכיון החדש של הפיס ל-5 השנים הקרובות התחייבנו להעביר לקהילה 4 מיליארד שקל בסך הכל בתקופה זו. השנה, לראשונה יחלק מפעל הפיס מיליארד שקל לפרוייקטים לרווחת הקהילה. מדובר בהקצאת ענק, חסרת תקדים. בעבר, הקצה הפיס כ-600 מיליון שקל בשנה לפרוייקטים קהילתיים".
"לצורך מימון הגידול בהקצאה לטובת הקהילה אנו מגבירים ומגדילים את הפעילות השיווקית ובתוך כך מקיימים שתי הגרלות גדולות. האחת, הגרלת 50 מיליון שתיערך ביולי והשנייה, הגרלה מיוחדת שהיא עדיין בחזקת הפתעה ותיערך בסוף השנה", הוסיף כצנלסון.
שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס הוסיף כי "ההכנסות מן ההגרלה יסייעו למפעל הפיס לשבור את שיא מכירות כל הזמנים ולחצות את רף ה-4 מיליארד שקל ובהתאמה לכך להגדיל את סכום הכסף שאנו מחזירים לקהילה".
יעד המכירות להגרלה עומד על 100 מיליון שקל. כזכור, ההגרלה הגדולה שנערכה ב-2006 רשמה שיא הכנסות בכל הזמנים שעמדו על 109 מיליון שקל. ההגרלה תלווה בקמפיין פרסומי באמצעות אדלר חומסקי & ורשבסקי ויכלול טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט בהשקעה של 10 מיליון שקל. פעילויות נוספות יתמקדו במגזרים החרדי, הערבי והרוסי.