רבעון מוצלח לפלסאון: גידול של 13% במכירות בחו"ל
קבוצת פלסאון (פלסאון תעשיות ), העוסקת בפיתוח ויצור מוצרים פלסטיים מפרסמת הבוקר את תוצאותיה הכספיים תוך שהיא מציגה גידול נאה בסעיפי ההכנסות והרווחים.
בשורה העליונה, מכירות פלסאון בארץ ובחו"ל הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-216.6 מיליוני שקלים, לעומת 196 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 10.5%. בחלוקה גיאוגרפית, המכירות בארץ קטנו ב- 11.5% לעומת המכירות בחו"ל שגדלו משמעותית ב-13.1%. הגידול במכירות הינו בעיקר תוצאה של גידול ריאלי בכמות המוצרים שנמכרו. בכל התקופות המדווחות היוו המכירות בחו"ל מעל ל-89% מסך מכירות הקבוצה.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ- 36.6 מיליון שקלים לעומת כ-33 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 10.7% (כ-3.6 מיליוני שקלים) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח התפעולי נובע בעיקר מהגידול בפעילות בניכוי העליות במחירי התשומות.
קבוצת פלסאון רושמת רווח הגולמי של כ-95.7 מיליון שקלים ברבעון הראשון לעומת כ-88.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול של 8.1% (כ -7.2 מיליון שקלים) לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-24.7 מיליון שקלים בהשוואה לכ- 23.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4.5%. הרווח למניה, הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2007 ב- 2.59 שקל למניה בהשוואה ל- 2.48 שקל למניה ברבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון הקבוצה אישר חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה של פלסאון, בסך של 2 שקלים למניה, ובסך הכל כ-19 מליון שקלים.
בהתייחסה לתוצאות הקבוצה, אמרה טובה פוזנר חנקין, מנכ"לית פלסאון, כי היא רואה בסיפוק רב את העלייה במכירות הקבוצה ואת השיפור המתמיד ברווח הנקי. "הצגנו ביצועים תפעוליים חזקים ברבעון הראשון. אנו נמשיך לחפש ולזהות הזדמנויות לשיפור מעמדנו בשוק ובהצגת מגוון מוצרים המספק מענה לדרישות השוק, תוך המשך הגידול בביצועים ובצמיחה". פוזנר חנקין ציינה עוד כי התוצאות הטובות ברבעון הראשון הושגו חרף התחרותיות הרבה והעלייה במחירי התשומות, והודות למאמצים הרבים המושקעים על ידי כל עובדי הקבוצה, בשמירה על מעמדה הבכיר של קבוצת פלסאון בארץ ובחו"ל".