הצרכן הישראלי "מגהץ" בעיקר על מוצרי תקשורת ודלק
הלשכה המרכזית לססטיסטיקה בודקת מדי 3 חודשים את הנתונים על רכישות בכרטיסי אשראי בקרב צרכנים פרטיים. על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים פברואר- אפריל 2007 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 8.7% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 10% בשלושת החודשים נובמבר 2006 - ינואר 2007.
יצויין, כי הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. בנוסף, הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות – 42%, נרשמה ב-3 החודשים האחרונים, על פי המגמה, עלייה במחירים קבועים של 10.3% בחישוב שנתי. עלייה זו באה בהמשך לעלייה של 11.7% בשלושת החודשים הקודמים.
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה בחודשים פברואר-אפריל 2007, עלייה במחירים קבועים של 7.8% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 5.9% בשלושת החודשים הקודמים לתקופה זו.
בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 19% מסך הרכישות, נרשמה בשלושת החודשים האחרונים, עלייה במחירים קבועים של 10.9% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 18.4% בשלושת החודשים הקודמים לתקופה זו.
ובקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה בחודשים פברואר-אפריל 2007, עלייה במחירים קבועים של 6.2% בחישוב שנתי. עלייה זו באה בהמשך לעלייה של 9.8% בשלושת החודשים נובמבר 2006 - ינואר 2007.